Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å være aktiv på nettdating og koser meg med det. Noen ganger googler jeg folk om jeg vil vite litt mer om de utfra et tema vi alt har snakket om. Traff en mann jeg begynte å date litt, det var koselig og interessant.

Vi er aktive innenfor felles hobby og interesse som egentlig er en veldig liten ting i Norge, for nå.

Av nysgjerrighet og interesse for hans fremgang innenfor den hobbyen så googlet jeg ham, fikk opp en del info og resultater som var spennende. Neste gang vi møttes for en øl fortalte jeg ham nettopp det og han ble litt lavmælt. Vi avtalte å treffes igjen. To dager senere skriver vi sammen på sms og jeg spør om han vil bli med på kino eller noe annet den aktuelle helgen. Får ganske kjapt avvisende svar tilbake om at han har dårlig tid og det passer ikke, og sånt.

Etter en stund får jeg ut av ham at han er skuffet over at jeg googlet ham, anser det som et brudd på tilliten han har til meg, anser det som at jeg ikke har tillit til ham, og ser at vi ikke møtes igjen.

Joda, ok, så jeg spør dere, er det et tillitsbrudd å google noen? Har du gjort det, har noen gjort det med deg, og hvor vanlig er egentlig det?

Anonymous poster hash: 7cdd3...7ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

han har noe og skjule:P

Gjest Sunhill
Skrevet

Er lov å google folk, men er vel kanskje ikke et sjakk-trekk å fortelle det til en person du nettopp har møtt...

Er sånn man venter med å si etter man har vært sammen en stund, og det blir sett på som søtt og sjarmerende. Kan fort bli sett på som stalkerish.

• Liker 23
Skrevet (endret)

Neh, jeg synes ikke det.

Synes ikke det er frekt, unormalt og heller ikke stalkerish som nevnt - da det nok ikke er unormalt å være litt nysgjerrig og bruke et lite minutt eller to på det, det er et godt stykke derfra og til usunn besettelse.

Jeg synes han overreagerer og tenker som så at folk som overanalyserer og overreagerer på filleting er slitsomme i lengden.

Endret av Gaea
Skrevet

"Alle" googler nå for tiden, fra ansettelsesintervjuer til nettdating. Er jo greit når man ikke kjenner hverandre på forhånd, hadde f.eks satt pris på å slippe å date og forelske meg i en fyr som viste seg å ha sittet inne x antall ganger for partnervold.

Syns han er i overkant paranoid og / eller hårsår om han tar googlingen som et tegn på tillitsbrudd. Syns egentlig hans reaksjon er mer av et tillitsbrudd - du sa jo hvorfor du googlet ham, og han valgte å ikke tro på deg. Burde heller ha brukt det som et utgangspunkt for en interessant samtale om interessen deres f.eks.

Returner den du, og google litt til - med den reaksjonen kan det jo hende det er noe han helst ikke vil du skal finne ;)

• Liker 6
Skrevet (endret)

"I google you" er den heiteste kjærlighetslåta i verden for øyeblikket (skulle man gjerne tro).

Jeg tror han har noe å skjule?

Endret av Chouchou
  • Liker 1
Gjest Inferno
Skrevet

Alle googler hverandre og alle er klar over at det skjer - de liker bare ikke å få det bekreftet.

Mennesker er rare dyr. Spill med.

• Liker 4
Skrevet

"Alle" googler nå for tiden, fra ansettelsesintervjuer til nettdating. Er jo greit når man ikke kjenner hverandre på forhånd, hadde f.eks satt pris på å slippe å date og forelske meg i en fyr som viste seg å ha sittet inne x antall ganger for partnervold.

Syns han er i overkant paranoid og / eller hårsår om han tar googlingen som et tegn på tillitsbrudd. Syns egentlig hans reaksjon er mer av et tillitsbrudd - du sa jo hvorfor du googlet ham, og han valgte å ikke tro på deg. Burde heller ha brukt det som et utgangspunkt for en interessant samtale om interessen deres f.eks.

Returner den du, og google litt til - med den reaksjonen kan det jo hende det er noe han helst ikke vil du skal finne ;)

Ja, for du ville jo funnet ut om han satt inne for partnervold via google :roll: innrøm at kvinner har en utidig tendens til å snoke.

• Liker 3
Skrevet

Ja, for du ville jo funnet ut om han satt inne for partnervold via google :roll: innrøm at kvinner har en utidig tendens til å snoke.

Jeg snoker etter alt sammen, jeg. Har aldri funnet noe på nettet som ikke er positivt eller normalt, så jeg ser ikke etter dårlige ting når jeg googler. Har aldri opplevd å funnet noe rart, så forventer ikke det heller.

F.eks så har jeg en regel, nettopp fordi jeg aldri kan vite om vedkommede føler seg komfortabel med det, og det er skattesøk. Den regelen har jeg aldri brutt.

Jeg googler etter bilder, interessante artikler. Kanskje har de en myspace profil? youtube? Vært i avisa,,, hva er så farlig med det?

Anonymous poster hash: 5249b...106

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker å være aktiv på nettdating og koser meg med det. Noen ganger googler jeg folk om jeg vil vite litt mer om de utfra et tema vi alt har snakket om. Traff en mann jeg begynte å date litt, det var koselig og interessant.

Vi er aktive innenfor felles hobby og interesse som egentlig er en veldig liten ting i Norge, for nå.

Av nysgjerrighet og interesse for hans fremgang innenfor den hobbyen så googlet jeg ham, fikk opp en del info og resultater som var spennende. Neste gang vi møttes for en øl fortalte jeg ham nettopp det og han ble litt lavmælt. Vi avtalte å treffes igjen. To dager senere skriver vi sammen på sms og jeg spør om han vil bli med på kino eller noe annet den aktuelle helgen. Får ganske kjapt avvisende svar tilbake om at han har dårlig tid og det passer ikke, og sånt.

Etter en stund får jeg ut av ham at han er skuffet over at jeg googlet ham, anser det som et brudd på tilliten han har til meg, anser det som at jeg ikke har tillit til ham, og ser at vi ikke møtes igjen.

Joda, ok, så jeg spør dere, er det et tillitsbrudd å google noen? Har du gjort det, har noen gjort det med deg, og hvor vanlig er egentlig det?

Anonymous poster hash: 7cdd3...7ae

Hadde han dårligere resultater? Og hadde han dårligere resultater enn deg?

Anonymous poster hash: feab3...fcb

Skrevet

Eller kanskje han var redd for skattesøk?

Jeg liker heller ikke at folk forteller meg at de har søkt på meg på skattesøk ... om de gjør det uten at jeg vet det, er jo greit, så lenge jeg slipper å vite det.

Jeg tjener ikke så bra, og har ikke gjort det på flere år da jeg er under nav...

Anonymous poster hash: feab3...fcb
Skrevet (endret)

Jeg snoker etter alt sammen, jeg. Har aldri funnet noe på nettet som ikke er positivt eller normalt, så jeg ser ikke etter dårlige ting når jeg googler. Har aldri opplevd å funnet noe rart, så forventer ikke det heller.

F.eks så har jeg en regel, nettopp fordi jeg aldri kan vite om vedkommede føler seg komfortabel med det, og det er skattesøk. Den regelen har jeg aldri brutt.

Fordi et du lurer på kan du heller spørre om. Det kalles å bli kjent. Dessuten er ikke alt som står i avvisa sant. Myspace, hvem har en myspace knytta til navnet sitt, for de som hadde mysace over hode?

Jeg googler etter bilder, interessante artikler. Kanskje har de en myspace profil? youtube? Vært i avisa,,, hva er så farlig med det?

Fordi et du lurer på kan du heller spørre om. Det kalles å bli kjent. Dessuten er ikke alt som står i avvisa sant. Myspace, hvem har en myspace knytta til navnet sitt, for de som hadde mysace over hode? Endret av Masterstudent90
  • Liker 3
Skrevet

Ikke alltid nei, kommer jo an på hvordan saken er omtalt. "Partnervold" var uansett bare et eksempel.

Og med hvilket belegg hevder du at "kvinner har en utidig tendens til å snoke"?

Er det gjort studier som viser at dette gjøres oftere av kvinner enn av menn? Hva jeg kan se så er denne tendensen ganske likt fordelt mellom kjønnene.

Skrevet

Det samme her, selvfølgelig googler man. Aldri skattesøk, men ellers alt du nevner :).

Oppdaget en gang på den måten at en som ba meg på date hadde sin egen pick-up-artist hjemmeside. Ble ingen date for å si det slik ;).

Man bør alltid Google!

Anonymous poster hash: 5bb8b...c0e

• Liker 2
Skrevet

Fordi et du lurer på kan du heller spørre om. Det kalles å bli kjent. Dessuten er ikke alt som står i avvisa sant. Myspace, hvem har en myspace knytta til navnet sitt, for de som hadde mysace over hode?

Kalles det å bli kjent? Jasså.

Det er flere som har Myspace, kanskje en blogg, en bandside, youtube og den slags. Alt som står i avisa ikke er sant? Herregud, hittils har jeg lest i avisa at han har vært på fisketur med fire kamerater i 2010. Det var en strålende tur, skrev lokalavisa. Mulig det var en ekkel og fæl tur, og at gutta ikke fikk en eneste fisk og at fisken på bildet kom fra rema, men uansett....

Jeg har ingen vansker med å bli kjent, så det er ikke et råd jeg trenger å ta til meg.

• Liker 2
Skrevet

Kalles det å bli kjent? Jasså.

Det er flere som har Myspace, kanskje en blogg, en bandside, youtube og den slags. Alt som står i avisa ikke er sant? Herregud, hittils har jeg lest i avisa at han har vært på fisketur med fire kamerater i 2010. Det var en strålende tur, skrev lokalavisa. Mulig det var en ekkel og fæl tur, og at gutta ikke fikk en eneste fisk og at fisken på bildet kom fra rema, men uansett....

Jeg har ingen vansker med å bli kjent, så det er ikke et råd jeg trenger å ta til meg.

Du slutter å google folk, det er en uting. Langt i fra alle syns det er trivelig at enkelte ikke har respekt nok for andres privatliv til å begynne å snoke selv før man har rukket å kjent hverandre litt.

• Liker 1
Skrevet

Det samme her, selvfølgelig googler man. Aldri skattesøk, men ellers alt du nevner :).

Oppdaget en gang på den måten at en som ba meg på date hadde sin egen pick-up-artist hjemmeside. Ble ingen date for å si det slik ;).

Man bør alltid Google!

Anonymous poster hash: 5bb8b...c0e

Så utrolig patetisk og dømmende. Du vet at de fleste menn benytter seg av artisteriet sitt for å få de samme bekreftelsene kvinner kan ta forgitt uten ved å kle seg litt slutty? PUA er den eneste veien for menn for å ha det greit sosialt med det annet kjønn.

Skrevet

Du slutter å google folk, det er en uting. Langt i fra alle syns det er trivelig at enkelte ikke har respekt nok for andres privatliv til å begynne å snoke selv før man har rukket å kjent hverandre litt.

Hva er det som er et privatliv på google??

En myspace profil er offentlig. Samme er youtube, hvis man har satt den som offentlig. Det du deler offentlig på fb, vet du om. Når du er i avisa, vet du også at du er i avisa.

Med mindre du er en kjendis, er ikke google en uting ;) tror du har sett på litt for mange kjendiser.

• Liker 3
Skrevet

Hva er det som er et privatliv på google??

En myspace profil er offentlig. Samme er youtube, hvis man har satt den som offentlig. Det du deler offentlig på fb, vet du om. Når du er i avisa, vet du også at du er i avisa.

Med mindre du er en kjendis, er ikke google en uting ;) tror du har sett på litt for mange kjendiser.

Igjen, du fant ingen myspace eller youtube profil fordi han ikke har gjort de offentlig. Det betyr at han er for privatliv og anonymitet på internett. Du tråkket over en grense og tok deg friheter, og hvis du ikke skjønner at andre har problemer med det, så spørs det om du er sosialt oppegående nok til å ha en type?

• Liker 1
Skrevet

Det meste på google er jo noe man vet om selv (med mindre man er kjendis) og det eneste negative jeg kan tenke meg å søke etter, er skattesøk. Eneste gangene jeg har gjort skattesøk var det første året, da det var spennende å søke opp seg selv, familie etc i starten. Ble fort kjedelig.

Det er mange år siden jeg gjorde et eneste skattesøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...