AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 Jeg er student men har jobbet mye i jula. Fikk idag lønn, og de hadde trukket 35 prosent istedetfor tabell (hadde de trukket tabell hadde det kun vært 15%). For økonomisk min er det strengt tatt veldig kritisk, men er det noe å få gjort noe med? Virker som om de har trukket for biarbeidsgiver, noe som er rart når det aldri har skjedd før og jeg har jobbet der lenge nå... Anonymous poster hash: 2dbd0...dff
cellar Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Det du har blitt trukket for mye får du igjen i skatteoppgjøret i juni (juni ja?).
ninuska_ Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Hvis du sier ifra raskt, så kan du få det utbetalt på ekstra lønnskjøring eller på neste lønn - det har skjedd med meg et par ganger.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Det du har blitt trukket for mye får du igjen i skatteoppgjøret i juni (juni ja?). Lønnen er utbetalt i 2014 og da får hun først pengene igjen ved skatteoppgjøret neste år , men hun kan si fra til arbeidsgiver nå. Siden arbeidsgiver har gjort en feil kan de rette dette opp ved neste lønning. Ellers kan du endre skattekortet ditt slik at du trekkes mindre skatt resten av året.Anonymous poster hash: 83f6e...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Beregn nytt skattekort, så får du mindre skattetrekk resten av året - fordi du har betalt for mye nå i januar. Anonymous poster hash: 1d751...72b
LilleTulla Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Lønnen er utbetalt i 2014 og da får hun først pengene igjen ved skatteoppgjøret neste år , men hun kan si fra til arbeidsgiver nå. Siden arbeidsgiver har gjort en feil kan de rette dette opp ved neste lønning. Ellers kan du endre skattekortet ditt slik at du trekkes mindre skatt resten av året.Anonymous poster hash: 83f6e...ec9 Dette stemmer vel ikke dersom lønnen hun fikk utbetalt var for desember? Lønnen blir jo kjørt på 2013 selv om den utbetales i januar.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Om lønnsskjører har gjort ferdig år 2013, og har ordnet alle lønns og trekkoppgaver osv. Så tror jeg du må vente til skatteoppgjøret på pengene. Om lønnsskjører fortsatt holder på med år 2013, så bør det være en enkel sak å få igjen pengene. Om lønna gjaldt for 2014, så er det jo null problem Anonymous poster hash: dea08...92e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Hvis hun fikk lønn i dag er lønna på 2014, og ikke på 2013 selv om hun jobbet i desember. Lønn følger utbetalingstidspunkt - ikke opparbeidet når det kommer til hvilket år det skal innberettes. Jeg hadde korrigert det om det var jeg som hadde gjort feil som gikk ut over deg. Ta kontakt med de som kjører lønnen og forklar problemet, så løser deg seg sikkert. Anonymous poster hash: b0d25...de3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Som personen over her sier; pengene er skattbare det året i utbetales, uavhengig av om timene var arbeidet året før. Jeg jobber med lønn og hvis vi gjør en slik feil, betaler vi ut for mye trukket skatt ved neste lønnsutbetaling. Anonymous poster hash: f643b...df0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå