AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #1 Skrevet 10. januar 2014 for et halvt å siden var jeg i syden og traff en gutt som jeg hadde et "forhold" til, vi hadde sex flere ganger og så han hver eneste da. problemet mitt er at jeg klarer ikke glemme han, jeg tenker på han hele tiden og jeg savner han. kan ikke akkurat si at han var noe særlig kjekk, og jeg begynte først å like han etter vi hadde hatt sex et par ganger (vi hadde utrolig god sex) og tilslutt ble jeg utrlog betatt. jeg har nå en kjæreste som jeg elsker, og vi har vært sammen i to år. (det var slutt når jeg var i syden) men når jeg kom hjem og traff han så bare fikk jeg en helt annen følelse i kroppen enn når jeg koste med han jeg traff i syden. er det mulig å være forelsket etter å kun hatt et forhold til han i to uker? jeg er bare så forvirret... Anonymous poster hash: 2d5ff...e28 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #2 Skrevet 10. januar 2014 Det var ferie. Det blir som en drøm. Kjæresten din er virkeligheten. Anonymous poster hash: f9ad2...218 1 1
Nutz Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Mulig det er som den over meg skriver her, at det ikke ville blitt det samme om dere møttes igjen hjemme, men det er mulig å få følelser for en annen person på så kort tid. Jeg er en person som vet kjapt hva jeg vil ha og hva som aldri kommer til å bli noe. Jeg har bare hatt to forhold, men både eksen min og min nåværende samboer ble jeg sammen med i løpet av veldig kort tid (2 uker første forhold og 1 mnd med nåværende samboer). Hadde noen av venninnene mine kommet til meg og sagt de var forelsket etter så kort tid hadde jeg nok bare bedt dem roe seg, det tar lang tid å bli kjent med en person, men selv om det er en klisje så ER det faktisk noe som heter kjærlighet ved første blikk.
Gjest Smiley_cat Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Vet du, som en voksen kvinne i et langvarig forhold har jeg hatt god tid til å filosofere over slike ting.... ;-) Jeg møtte mannen min når jeg var veldig ung. Man kan kanskje si at det var "kjærlighet ved første blikk". Vi møttes, ble pang-betatt, og sammen etter et par uker uten å egentlig kjenne hverandre. Det er svært 'romantiserende' å kalle det kjærlighet ved første blikk i hvert fall. Likevel, vil jeg tørre å påstå at vi, som helt sikkert de aller fleste i langvarige forhold har gått gjennom noen stadier. 1) Å være betatt - liker personen ut i fra den du tror/forventer personen er ut i fra egne preferanser. 2) Å bli forelsket - liker personen ut i fra personen du har begynt å kjenne/viser seg å stemme at han er den du trodde. 3) Å elske - å bli oppriktig glad i den personen du var forelsket i til tross for de mangler og feil han måtte ha. Jeg er forøvrig fremdeles forelsket i mannen min etter 18 år. Ikke intenst, slik som før. Men jeg lar meg fremdeles fascinere av han, kjenner fremdeles 'tiltrekningene' mot han -det jeg ble tiltrekt av før vi ble sammen/ ordentlig kjent. Forelskelsen nå er bare 'trygg', ikke usikker og nervøs som når jeg var yngre. Vet ikke om dette akkurat svarte på spm ditt, ts. Men det var et forsøk på å sette ting i perspektiv. Både ifht personlig erfaring, og et forsøk på å være 'nøytral' ifht temaet. -Vanskelig kombinasjon det der, siden det uansett vil være farget av mine personlige erfaringer... ;-)
Amarinda Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Man blir forelsket eller betatt i ulike mennesker på ulike metoder. Jeg har opplevd denne "fjortis-forelskelsen" som du beskriver, denne altoppslukende forelskelsen som gjør at man ikke klarer å være fornuftig i det hele tatt da jeg var i tidlig 20-årene. Dette endte opp i et kort forhold med en mann som jeg i ettertid aldri kunne funnet på å etablere meg med. Har et veldig vennskaplig syn på han, så det har nesten blitt litt komisk at jeg var tilnærmet "besatt" også i lang tid etter at det tok slutt. Slike forelskelser brenner ofte ut hvis det viser seg at man ikke passer sammen, fordi det er noe man ikke tar hensyn til i den første intense fasen. Jeg hadde aldri denne ekstreme forelskelsen med han jeg i dag er gift med, vil heller beskrive det som en varm og mild versjon, men som fort gikk over i en dyp og inderlig forelskelse og kjærlighet. Glem mannen du møtte og ikke gi næring til forelskelsen ved å fantasere om hva som kunne skjedd og ikke.
Ingoo Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Ja, jeg tror det er fullt mulig å bli forelsket så fort. Og selv gifte par har ofte perioder hvor de er småforelsket/betatt av andre, selv om de elsker kona/mannen sin. Men du må være realistisk, som de andre sa. For det første, kan du se for deg en fremtid med han? Og for det andre må du prøve å finne ut om du virkelig er forelsket eller bare forelsket i tanken på å være med han? Kanskje det var hele spenningen rundt det som har gjort det betatt, og kanskje du savner spenningen. Og jeg klamrer deg ikke, klart det kan være spennende og møte en fremmed å bare kose seg glugg i 2 uker. Allikevel er det vanskelig for deg å vite hvordan han ville vært over lengre tid En liten story: Ei venninne av meg var på språkreise for et par år siden, og der møtte hun en kjekkas fra Frankrike. Det var mye flørting og utvikla seg veldig i løpet av de ukene hun var der (var vel rundt 3 uker kanskje?) De ble sammen (tror de ble sammen etter hun kom tilbake til Norge) og det er de fortsatt 1,5 år senere. De treffer hverandre i diverse ferier og det ser ut til å gå ok. Men allikevel er vi venninner litt bekymret for hvordan det kan bli fremover, vi håper selvfølgelig det holder, men når de ser hverandre så sjeldent er det på en måte bare forelskelse og spenning veldig intenst i et par uker, så er det flere mnd til neste gang. Jeg håper bare at hun ikke blir skuffet hvis de hadde vært lenger sammen om gangen og det ikke ble samme stasen, men mer hverdagslig.. Vet ikke om du tenker dette var så veldig relevant, men poenget mitt var egentlig bare å sette et bilde på at når man møter en gutt/mann over veldig kort tid er det klart det kan være utrolig gøy og spennende. Jeg selv har alltid synes at holde-på perioden er noe av det gøyeste.. Men jeg kan ikke tenke for deg, til syvende og sist må du finne ut om du er villig til å risikere din nåværende kjæreste for å teste ut en ferieflørt Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #7 Skrevet 11. januar 2014 Jeg møtte en fyr på ferie, vi falt pladask for hverandre etter to uker. Vi har vært sammen i fire år nå.Anonymous poster hash: 892ac...1af
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Så du var utro med denne fyren ? Vudert å si ifra så typen din kan dumpe deg å få en som fortjener han ? Anonymous poster hash: d19f9...9d2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #9 Skrevet 11. januar 2014 Så du var utro med denne fyren ? Vudert å si ifra så typen din kan dumpe deg å få en som fortjener han ? Anonymous poster hash: d19f9...9d2 Herregud, les innlegget. Anonymous poster hash: fa603...81f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå