Gjest HappyWaffle Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 jeg har en svømmehall/"badeland" knappe 100 meter fra der jeg bor, å der koster 12 klipp 1000 kr (greit nok en gang koster 100 så sparer ikke mye men) er det bra trening? evt bedre enn på studio? jeg har div plager med kroppen, ryggen er tidvis vond og knærne mine tåler ikke løping. jeg har sjekka sånn at jeg ikke løfter feil med vektene, men ryggen min er bare sånn. så vil det være bra frem til våren så jeg kan sykle igjen?
Gjest Inggolf Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Svømming er jo ikke annet enn superbra trening ja! Og desuten så belaster man jo ingenting, så det blir veldig skånsomt for ryggen og knærne dine. Svømmer du raskt (tar i!) så får du trent de store muskelgruppene bra også! Svømming er desverre litt kostbart ja, men det handler jo stort sett om prioriteringer? Shop litt mindre eller handle inn mat på en mer økonomisk måte, så går det sikkert opp i opp... Hvorfor ikke sykle frem og tilbake til svømmehallen fra våren?
Gjest HappyWaffle Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Svømming er jo ikke annet enn superbra trening ja! Og desuten så belaster man jo ingenting, så det blir veldig skånsomt for ryggen og knærne dine. Svømmer du raskt (tar i!) så får du trent de store muskelgruppene bra også! Svømming er desverre litt kostbart ja, men det handler jo stort sett om prioriteringer? Shop litt mindre eller handle inn mat på en mer økonomisk måte, så går det sikkert opp i opp... Hvorfor ikke sykle frem og tilbake til svømmehallen fra våren? bor liksom bare 100 m unna da da får jeg se om det blir svømming på meg men smalhans nå, så jeg får se
Gjest Inggolf Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 bor liksom bare 100 m unna da da får jeg se om det blir svømming på meg men smalhans nå, så jeg får se Heheee, du får sykle stooooore omveier da Halvtårskort for eksempel er jo en fin ting å ønske seg til bursdag og jul da 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Heheee, du får sykle stooooore omveier da Halvtårskort for eksempel er jo en fin ting å ønske seg til bursdag og jul da de har bare klippekort her syns det er dårlig i grunn...
Supraspinatus Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Steike det var dyrt! Offentlige svømmehaller er vesentlig billigere, men skjønner jo at det blir en relativt stor barriere når dem er langt unna. Svømming er god trening, men minst like god trening er vannlek. Rutsjing, hopping, dykking, ballspill, osv. Badeland er faktisk trening. Spesielt om du er der med litt energiske barn. Var helt utkjørt sist jeg var der å lekte med barn!
Gjest HappyWaffle Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Steike det var dyrt! Offentlige svømmehaller er vesentlig billigere, men skjønner jo at det blir en relativt stor barriere når dem er langt unna. Svømming er god trening, men minst like god trening er vannlek. Rutsjing, hopping, dykking, ballspill, osv. Badeland er faktisk trening. Spesielt om du er der med litt energiske barn. Var helt utkjørt sist jeg var der å lekte med barn! det her er jo ikke langt unna heller å jeg syns det var styggdyrt ja. men går kan skje ann å høre med de om man kan få månedskort eller noe :s ikke veit jeg hva slags regler de har. er ikke interessert i å være der med barn. skal kun være der for treningen
Supraspinatus Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 det her er jo ikke langt unna heller å jeg syns det var styggdyrt ja. men går kan skje ann å høre med de om man kan få månedskort eller noe :s ikke veit jeg hva slags regler de har. er ikke interessert i å være der med barn. skal kun være der for treningen Hør med dem. Mente ikke at du skulle plukke med deg tilfeldig barn. Hørtes nesten ut som det var det jeg hadde gjort. Var bare meningen å si at et badeland kan brukes til mer enn bare svømming! For å ikke snakke om stuping. Kroppsbeherskelse og mestring er viktige for suksess i treningen. Har trent litt sånn alternativ svømmetrening selv. Der man måtte opp av bassenget på hver kortside og gjøre pushups, situps, osv. En sikker teknikk for å fremstå som en klin kokos besøkende på badeland. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Det høres ut som du kan ha godt utbytte av svømming som trening! Steike det var dyrt! Offentlige svømmehaller er vesentlig billigere, men skjønner jo at det blir en relativt stor barriere når dem er langt unna. Hvor da? I Oslo koster 6 klipp 429 kr for voksne ... Anonymous poster hash: f2dda...ec9
Gjest HappyWaffle Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Hør med dem. Mente ikke at du skulle plukke med deg tilfeldig barn. Hørtes nesten ut som det var det jeg hadde gjort. Var bare meningen å si at et badeland kan brukes til mer enn bare svømming! For å ikke snakke om stuping. Kroppsbeherskelse og mestring er viktige for suksess i treningen. Har trent litt sånn alternativ svømmetrening selv. Der man måtte opp av bassenget på hver kortside og gjøre pushups, situps, osv. En sikker teknikk for å fremstå som en klin kokos besøkende på badeland. veit du hva, jeg ser det for meg blir ikke aktuelt her! jeg kjenner for mange
Gjest HappyWaffle Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Det høres ut som du kan ha godt utbytte av svømming som trening! Hvor da? I Oslo koster 6 klipp 429 kr for voksne ... Anonymous poster hash: f2dda...ec9 gudbrandsdalen... neste hall er en time unna... å det tar jeg meg hvertfall ikke råd til siden jeg da må betale dyre dommer for buss
Supraspinatus Skrevet 10. januar 2014 #12 Skrevet 10. januar 2014 Det høres ut som du kan ha godt utbytte av svømming som trening! Hvor da? I Oslo koster 6 klipp 429 kr for voksne ... Anonymous poster hash: f2dda...ec9 Et kjapt søk viser at både i Bergen og Stavanger får man årskort til rundt 3000 og klippekort med 10-12 klipp for rundt 350kr.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #13 Skrevet 10. januar 2014 Svømming er kanon trim særlig om du er plaget med vondt. Du er jo vektløs i vannet så ingen belastning, samtidig som du på en times tid kan svi av en 6-700 kalorier(i følge grete roede anyways), om du er opptatt av slikt. Skulle virkelig ønske jeg kunne svømme igjen, men her jeg bor er det sviiiin dyrt! Anonymous poster hash: 994ad...683
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #14 Skrevet 10. januar 2014 Vi har en splitter ny svømmehall og her koster årskort 2200 kr, halvårskort 1200 kr og drop-in koster 80 kr. For voksne vel og merke. Anonymous poster hash: f38a7...d8a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #15 Skrevet 10. januar 2014 Svømming er jo som all annen aktivitet: God trening hvis du tar i. Personlig har jeg dessverre har ikke teknikk som gjør at jeg kan få opp hastigheten. Anonymous poster hash: e9cb0...a9c 1
Wonderbitch Skrevet 10. januar 2014 #16 Skrevet 10. januar 2014 Hør med dem. Mente ikke at du skulle plukke med deg tilfeldig barn. Hørtes nesten ut som det var det jeg hadde gjort. Var bare meningen å si at et badeland kan brukes til mer enn bare svømming! For å ikke snakke om stuping. Kroppsbeherskelse og mestring er viktige for suksess i treningen. Har trent litt sånn alternativ svømmetrening selv. Der man måtte opp av bassenget på hver kortside og gjøre pushups, situps, osv. En sikker teknikk for å fremstå som en klin kokos besøkende på badeland. Hahahaha...
Wiggins Skrevet 10. januar 2014 #17 Skrevet 10. januar 2014 jeg har en svømmehall/"badeland" knappe 100 meter fra der jeg bor, å der koster 12 klipp 1000 kr (greit nok en gang koster 100 så sparer ikke mye men) er det bra trening? evt bedre enn på studio? jeg har div plager med kroppen, ryggen er tidvis vond og knærne mine tåler ikke løping. jeg har sjekka sånn at jeg ikke løfter feil med vektene, men ryggen min er bare sånn. så vil det være bra frem til våren så jeg kan sykle igjen? Som de andre har sagt er svømming utmerka trening som trener de fleste musklene i kroppen. Du kan imidlertid få belastningsskader hvis du har asymmetrisk teknikk eller gjør andre feil. Her er et par gode tips: - Kjenn etter at svømmetaka dine er symmetriske. Når jeg av og til er i svømmehallen ser jeg veldig mange som har et tildels veldig asymmetrisk beintak, noen nærmest sakser. Asymmetriske tak gir asymmetrisk belastning på musklene, og kan gi belastningsskader over tid. - Bruk svømmebriller. Hvis du svømmer med hodet over vannet hele tida blir du anspent i nakken. Legg hodet ned i vannet når armene går framover og pust ut, hodet opp og pust inn når armene går bakover.
ShiningStar Skrevet 10. januar 2014 #18 Skrevet 10. januar 2014 Her jeg bor er det også svømmehall knappe 150 meter fra meg. Har brukt den to ganger denne uken og syns det er helt herlig :D Heldigvis får jeg det gratis via jobben, så skal virkelig utnytte det fremover
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. januar 2014 #19 Skrevet 10. januar 2014 Som de andre har sagt er svømming utmerka trening som trener de fleste musklene i kroppen. Du kan imidlertid få belastningsskader hvis du har asymmetrisk teknikk eller gjør andre feil. Her er et par gode tips: - Kjenn etter at svømmetaka dine er symmetriske. Når jeg av og til er i svømmehallen ser jeg veldig mange som har et tildels veldig asymmetrisk beintak, noen nærmest sakser. Asymmetriske tak gir asymmetrisk belastning på musklene, og kan gi belastningsskader over tid. - Bruk svømmebriller. Hvis du svømmer med hodet over vannet hele tida blir du anspent i nakken. Legg hodet ned i vannet når armene går framover og pust ut, hodet opp og pust inn når armene går bakover. takk for gode tips skal virkelig gå inn for å kjøpe svømmebriller vil tippe teknikken kommer seg etter hvert. jeg har alltid vært en fisk i vannet, men hastighet kan jeg ikke skryte på meg kondis eier jeg ikke, å har ALDRI fått til den pustinga. men det å vil sikkert komme seg når jeg bare prøver litt mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå