Gå til innhold

Hvordan fører dere regnskap hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Ser det er mange her med stålkontroll på økonomien og som fører regnskap.

Det er mulig jeg er litt treg, men kan noen gi meg en lynfirklaring på hvordan dere gjør det? Rent praktisk? Jeg er håpløs :-(

Anonymous poster hash: fb06d...e3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv denne malen fra Office som du bruker i Excel, gjør om og legg til det som passer for deg, så ser du iallefall hva du bruker i måneden kontra inntekt. :) Veldig enkelt, bare å ta vare på kvitteringer/sjekke nettbank og føre inn. Jeg lager et ark for hver måned.

http://office.microsoft.com/nb-no/templates/results.aspx?qu=Budsjett#ai:TC103428920|

Da ser man fort hva man kan kutte ned på, og kan foreta økonomiske justeringer etter det.

Anonymous poster hash: cbedc...e54
AnonymBruker
Skrevet

Toshl.com

Anonymous poster hash: 122a3...155

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg har en Excell fil som jeg fyller ut på slutten av hver mnd. Da må man ha god hukommelse for å huske hvilken kategori ditt kjøp på Coop for 10/20 dager siden tilhører til, mat eller klær... For meg er det ikke noe problem siden jeg er singel og kjøper ikke så mye. Da bruker jeg bare nettbanken for å se gjennom alle transaksjonene. Noen sparer på kvitteringer. Noen fører regnskap hver søndag for uka som var.

Skrevet

Tusen takk!

Sparer dere da på alle kvitteringer osv? Kaster dere dem når dere har ført det inn eller har dere en egen perm til det også

Anonymous poster hash: fb06d...e3d

Skrevet

Bruker excel-ark som i utgangspunktet er et budsjett (basert på regnskapet fra i fjor).

Merker regninger etterhvert som de kommer inn. Der ligger faste regninger som jeg vet kommer.

Forbruk/kortbruk fører jeg i grupper også: mat - annet til huset - klær - velvære - lege/tannlege. Fører inn fortløpende (i teorien - i praksis hver helg...)

Tar bare vare på de kvitteringene som gjelder som reklamasjonsgrunnlag om noe går i stykker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...