Gå til innhold

Riviera Maison

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har i lang tid spart penger for å kjøpe meg et spisebord og stoler på Riviera Maison, har sett meg ut og drømt om det lenge.

Alt alt så kommer det på ca 50.000kr.

Ringte til butikken og ville spørre om de pleier å gi en slags rabbat på møbler når en handler for så mye, og det pleier de ikke å gjøre.

Det synes jeg er rart.

Hva mener du?

Anonymous poster hash: 9c527...b56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal de gjøre det? Det er jo ikke mye penger for dem, alt de har er jo forholdsvis dyrt, så dette er neppe uvanlig mye.

Anonymous poster hash: f6b2b...03d
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal de gjøre det? Det er jo ikke mye penger for dem, alt de har er jo forholdsvis dyrt, så dette er neppe uvanlig mye. Anonymous poster hash: f6b2b...03d

Kanskje ikke. Men at de ikke gir noe rabatt, når alt de har er så dyrt, det synes jeg er litt rart.

Skrevet

Men når du kjøper spisebord og stoler, så er jo ikke det spesielt mye heller. De som kjøper spisebord kjøper mest sannsynlig stoler og kanskje mer også. Dermed blir det litt som å be om rabatt om man kjøper sjokoladepudding OG vaniljesaus... eller kniver OG gafler.

Hadde du kjøpt både spisestue og soveromsmøbler hadde det muligens vært noe annet, men sjansen er vel stor for at det ikke er butikken som tjener de største pengene her og at det du kjøper kanskje er helt standard, uansett hvor dypt du må grave i lommene for å kjøpe det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke. Men at de ikke gir noe rabatt, når alt de har er så dyrt, det synes jeg er litt rart.

Hvorfor det? Det gir overhode ingen mening. Velkommen til virkelighetens verden.

Anonymous poster hash: f6b2b...03d

• Liker 3
Skrevet

Har du sjekket bruktmarkedet?

Kjøpte nettop RM stoler og bord for 20 000!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men når du kjøper spisebord og stoler, så er jo ikke det spesielt mye heller. De som kjøper spisebord kjøper mest sannsynlig stoler og kanskje mer også. Dermed blir det litt som å be om rabatt om man kjøper sjokoladepudding OG vaniljesaus... eller kniver OG gafler.

Hadde du kjøpt både spisestue og soveromsmøbler hadde det muligens vært noe annet, men sjansen er vel stor for at det ikke er butikken som tjener de største pengene her og at det du kjøper kanskje er helt standard, uansett hvor dypt du må grave i lommene for å kjøpe det.

Hun jeg snakket med sa at jeg måtte opp i hundre tusen, om jeg skulle få noen prosenter.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket bruktmarkedet?

Kjøpte nettop RM stoler og bord for 20 000!

Følger med stadig på finn, men ikke lyktes.

Skrevet

Følger med stadig på finn, men ikke lyktes.

Håper du finner det!

Skrevet

Riviera Maison selger dyre møbler og de gir såklart ingen rabatt med mindre du feks har bestilt noe som ankommer alt for sent(mer enn 2uker).

Skrevet

Nei, det er ikke rart. Prisene er generelt høye, og hvis man handler der aksepterer man det. Synes for øvrig ikke at 50.000 for bord og stoler er så dyrt.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke rart. Prisene er generelt høye, og hvis man handler der aksepterer man det. Synes for øvrig ikke at 50.000 for bord og stoler er så dyrt.

Hva synes du er dyrt da? For noen som har vanlig lønn, er 50.000 mye.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva jeg synes er dyrt er irrelevant, i RM-standard (og det gjelder egentlig de fleste møbler som er tidløse) er ikke 50.000 spesielt mye for et spisebord og stoler.

Endret av Ariana
  • Liker 3
Skrevet

Hva jeg synes er dyrt er irrelevant, i RM-standard (og det gjelder egentlig de fleste møbler som er tidløse) er ikke 50.000 spesielt mye for et spisebord og stoler.

Riviera Maison tidløst? :ler:

Anonymous poster hash: 9e127...98b

• Liker 5
Skrevet

Riviera Maison tidløst? :ler:

Anonymous poster hash: 9e127...98b

Det samme tenkte jeg RM er ikke tidløst. Det er faktisk ganske så på vei ut.

Anonymous poster hash: 744b3...49b

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på, shabby chic/landstil-møblene er jeg ikke fan av, men de fleste stolene er ganske tidløse vil jeg tørre påstå. Det avhenger selvfølgelig av at man ikke følger trender slavisk og at man har en litt Hampton cottage-aktig stil. Selv er jeg nok mer skandinavisk rettet, men finner ofte interiør jeg liker der.

• Liker 1
Skrevet

Det samme tenkte jeg RM er ikke tidløst. Det er faktisk ganske så på vei ut. Anonymous poster hash: 744b3...49b

Dette er så typisk KG folk. Alt for dere er på vei ut. Dere aner ikke hva dere snakker om, som lever i KG boble.

• Liker 1
Skrevet

Dette er så typisk KG folk. Alt for dere er på vei ut. Dere aner ikke hva dere snakker om, som lever i KG boble.

RM med drivved og og navn på absolutt alt de lager "wine" på vinglassene "jar" på en boks ER ut. Det er kun i Norge folk fremdeles vil ting som ser ut som det er møllspist.

Anonymous poster hash: 744b3...49b

• Liker 3
Skrevet

Nei jeg synes ikke det er noe merkelig, men med spisestue i den prisklassen så hadde jeg nok krevd at de holdt seg flotte hele min levetid. Noe jeg misstenker RM møbler ikke kommer til å gjøre...

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på "mye" og "dyrt". Selv synes jeg feks 10 000,- er mye penger (er student), men en tur til Australia for 10 000,- er ikke dyrt. 50 000,- er selvsagt mye penger, men det betyr ikke at noe som koster 50 000,- er dyrt likevel.

Anonymous poster hash: ae971...cc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...