AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #61 Skrevet 14. januar 2014 Du har en kjeempefin kropp. Jeg er 164 cm høy og veier 49,8 kg. Synes det er litt rar at det er en god del forskjell på vekta vår, selv om vi faktisk ligner kroppsmessig. Jaja, det beviser bare hvor like vi kan se ut, selv med ulik vekt. Anonymous poster hash: 2cdd9...d16 Ja, det er derfor vekt egentlig bare er noe tull. Hvor mye man veier sier ingenting om kroppssammensetningen, og derfor er det mye bedre å bruke fettklype eller målebånd for å se om en person har for mye overfødig fett. Eller rett og slett se på personen. Er utrolig mange som mener bmi er en fasit for alle, men ikke alle skjønner at 170 cm og 75 kg kan være overvektig for en kropp, normalt for en annen kropp og veltrent for en tredje kropp. Anonymous poster hash: 62f7d...84b 2
Gjest LadyAntebellum Skrevet 14. januar 2014 #62 Skrevet 14. januar 2014 Her hadde jeg tenkt til og komme med råd da jeg leste overskriften, men da jeg leste resten ble jeg nesten sinna. Du er jo ikke overvektig?? Jeg møtte min sambo gjennom 4 år på nettside, og fortalte ham da at jeg var stor (120+). Gjorde det for min egen del så jeg ikke skulle bli skuffa hvis han ikke ville snakke mer med meg etter og ha sett meg. Nå ble ikke det noe tema for oss, da min sambo ikke brydde seg og vekta, kun om hvem jeg er som person. Ja.. Poenget var.. Ingen advarsel nødvendig for deg
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #63 Skrevet 14. januar 2014 Absolutt ikke. Det var vel heller ikke mitt poeng. Jeg ønsket å sette ting litt i perspektiv. Det er mye rabalder fra folk som gjerne har litt ekstra på kroppen som ønsker å vise verden at de også er innenfor normalen. Mitt poeng var å diskutere hva "normalen" egentlig er. Den dyttes tilsynelatende til stadighet utover, uten at det kanskje har et biologisk riktig fundament. For hva er egentlig sunnest fra naturens side? Dét er mitt poeng. Studier viser at vekt ikke trenger være en faktor for om en er sunn eller ikke. Og her snakker vi om som sagt en normal grense. Og de som lager størst rabalder her er de som mener at vekt skal reduseres til en minimal grense. Et annet faktum er også at det er omvendt grensen for det som skal være normalt blir smalere og smalere. Noen er naturlig kraftigere enn andre fra naturens verden, det kan ikke bestrides. De vil derfor fint kunne være mer sunne enn noen som veier 10-15 kilo under. Mye av det skadeligste fettet lagres rundt organene, i tillegg til magen. Anonymous poster hash: dc937...925 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #64 Skrevet 14. januar 2014 Jeg er 1.60 og veier 55 kg, hadde aldri tenkt på meg selv som overvektig. Kunne kanskje gått ned 2-3 kg, men skal jeg dømme på svarene her så.... Anonymous poster hash: 15ad9...42b Du er 10kg mindre og 5 cm lavere enn ts og en bmi på 21, ser ikke helt sammenhengen. Anonymous poster hash: 20908...a16 1
Vasilisa Skrevet 14. januar 2014 #65 Skrevet 14. januar 2014 Jeg er 1.77 og veier 59. Bare sånn fordi alle følte for å dele høyden og vekta si her 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #66 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er 1.77 og veier 59. Bare sånn fordi alle følte for å dele høyden og vekta si her Nå må jeg nesten innrømme at jeg er 170 og veier 47 kg og aldri har sagt ifra om det til noen på forhånd. Shit ass, kanskje folk bare er venn med meg fordi de ikke vet at jeg er undervektig? Hvordan skal jeg si ifra!?!?!?!??!? Miste noe i genseren sånn at jeg kan dra den opp diskré??????? Anonymous poster hash: 52d9a...94f
Vasilisa Skrevet 15. januar 2014 #67 Skrevet 15. januar 2014 Nå må jeg nesten innrømme at jeg er 170 og veier 47 kg og aldri har sagt ifra om det til noen på forhånd. Shit ass, kanskje folk bare er venn med meg fordi de ikke vet at jeg er undervektig? Hvordan skal jeg si ifra!?!?!?!??!? Miste noe i genseren sånn at jeg kan dra den opp diskré??????? Anonymous poster hash: 52d9a...94f Wat. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #68 Skrevet 15. januar 2014 Advar ham: "Jeg vil på forhånd fortelle deg at jeg er ganske overvektig. Jeg håper at du vil treffe meg likevel". Scenario 1: Han feiger ut. Viser seg med andre ord som en dust, og du skal være bare glad til. Scenario 2: Han møter deg til tross for "avsløringen" din, og viser at han ikke er overflatisk. Han liker deg tross alt som person. OG: Han blir overrasket over at du faktisk ikke er tjukk i det hele tatt!! Riktignok vil han spørre deg om hvorfor du i himmelens ville advare ham om at du var tjukkas, og si at det var en teit ting å gjøre, tjukk eller ei. Da får du bare si at du ville teste ham. Anonymous poster hash: e51a0...0ff
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #69 Skrevet 15. januar 2014 Man trenger ikke være spesielt stor for å være 20 kg mer enn Johaug.. Jeg er 167 cm og ca 67 kg. Er jeg virkelig svær eller, skikkelig feit? For bmi'en min grenser jo til overvektig. Anonymous poster hash: 62f7d...84b Så utrolig forskjellig man kan være… Jeg er også 167 og veier 67 kilo. Men jeg ser MYE tjukkere ut enn deg, jfr. bildet ditt! Anonymous poster hash: e51a0...0ff
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #70 Skrevet 15. januar 2014 Så utrolig forskjellig man kan være… Jeg er også 167 og veier 67 kilo. Men jeg ser MYE tjukkere ut enn deg, jfr. bildet ditt! Anonymous poster hash: e51a0...0ff Ok, det ble litt feil. Jeg ser ikke "tjukkere ut" enn deg, for du ser jo rett og slett ikke tjukk ut i det hele tatt, snarere superslank. Anonymous poster hash: e51a0...0ff
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #71 Skrevet 16. januar 2014 Jeg er7 cm lavere også daAnonymous poster hash: 15ad9...42b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå