altflyter Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Hei. Jeg har i et annet innlegg fortalt at jeg skal gi ut en diktbok som jeg har skrevet gjennom mange år med psykiske lidelser. Når denne boken gies ut vil jeg tjene i underkant av 4 000 kroner (forlaget tar det meste) Det jeg lurer på er: Mister jeg arbeidsavklaringspengene da? Er det noen konkrete regler for dette? Hva er det lureste å gjøre? Jeg har lett og lett, men finner ingenting!
roberta Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Hei. Jeg har i et annet innlegg fortalt at jeg skal gi ut en diktbok som jeg har skrevet gjennom mange år med psykiske lidelser. Når denne boken gies ut vil jeg tjene i underkant av 4 000 kroner (forlaget tar det meste) Det jeg lurer på er: Mister jeg arbeidsavklaringspengene da? Er det noen konkrete regler for dette? Hva er det lureste å gjøre? Jeg har lett og lett, men finner ingenting! Hmm, jeg går også på arbeidsavklaringspenger OG jobber, og da registrerer jeg timene jeg jobber på meldekortene annen hver helg. Jeg får mindre fra nav når jeg jobber mer enn så og så mye pr uke. Vet ikke hvordan det blir når du får en engangssum. Jeg ville ringt saksbehandleren og spurt. Lykke til med boka!! Og selvsagt med AApengene.
Neket Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 Det må vel ikke oppgies hverken til skattemyndighetene eller NAV? Om jeg syr en bunad og tjener noen lapper på det er det ikke skattbart, så lenge det er hobby og under en viss sum.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Det må vel ikke oppgies hverken til skattemyndighetene eller NAV? Om jeg syr en bunad og tjener noen lapper på det er det ikke skattbart, så lenge det er hobby og under en viss sum. Men syr du flere bunader for året og tjener flere tusen på det, så er det plutselig næringsinntekt. Anonymous poster hash: 1d18a...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Hei. Jeg har i et annet innlegg fortalt at jeg skal gi ut en diktbok som jeg har skrevet gjennom mange år med psykiske lidelser. Når denne boken gies ut vil jeg tjene i underkant av 4 000 kroner (forlaget tar det meste) Det jeg lurer på er: Mister jeg arbeidsavklaringspengene da? Er det noen konkrete regler for dette? Hva er det lureste å gjøre? Jeg har lett og lett, men finner ingenting! Snakk med saksbehandleren din i forhold til NAV/aap vurderer de om dette er en arbeidsinnsats som kunne vært konvertert til lønnet arbeid, eller er å regne som hobbyrelatert fritidssyssel som ikke skal meldes. Uansett vil du ikke miste aap, beløpet er jo så lavt som 4000 kr. Det verste som kan skje er at du får avkorting en måned f.eks - på samme måte som om du hadde hatt noen timer lønnet arbeid en måned. Vær obs på at skatteetaten og nav gjør uavhengige vurderinger. Anonymous poster hash: 1d18a...0ab 1
Neket Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Men syr du flere bunader for året og tjener flere tusen på det, så er det plutselig næringsinntekt. Anonymous poster hash: 1d18a...0ab Joda, men nå har TS brukt årevis på å skrive denne diktsamlingen sin, hun er vel ikke akkurat noe Margit Sandemo som sitter og spyr ut bøker
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Skrevet 10. januar 2014 Å tjene ekstra penger imens man er på AAP høres rart ut må jeg ærlig innrømme. Da er det vel ihvertfall håp om at man en dag kan legge NAV bak seg og delta i arbeidslivet? Anonymous poster hash: d5b7f...a31
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Skrevet 10. januar 2014 Å tjene ekstra penger imens man er på AAP høres rart ut må jeg ærlig innrømme. Da er det vel ihvertfall håp om at man en dag kan legge NAV bak seg og delta i arbeidslivet? Anonymous poster hash: d5b7f...a31 Hvis du synes det høres rart ut bør du sette deg litt mer inn i hva AAP egentlig er. Det er nemlig absolutt rom for å jobbe samtidig som man mottar AAP. Inntil 60% faktisk. Det sier seg selv at all den tiden man da jobber, skrives dette av på meldekortet, slik at man får mindre AAP når man jobber. Man kan til og med jobbe 100% og likevel få tilbake AAP den måneden man jobber mindre enn 60%. Genial løsning for å få folk ut i jobb igjen spør du meg! Anonymous poster hash: f036a...69a 2
altflyter Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2014 Takk for tips og råd. Har telefonskrekk så jeg sendte dem en mail. Håper de finner på en løsning for jeg har veldig lyst til å gi ut denne boken. Vet dere om det går an at jeg kan donere all inntekten til en god sak, og at jeg da ikke får problemer med aap, eller vil det få det samme utfallet uansett? En annen ting er dette med å skrive opp arbeidstimer. Det er fullstendig umulig for meg å si hvor mange timer jeg har brukt på denne boken. Det er jo et slags livsverk og det kan ikke telles i timer og dager..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #10 Skrevet 10. januar 2014 Takk for tips og råd. Har telefonskrekk så jeg sendte dem en mail. Håper de finner på en løsning for jeg har veldig lyst til å gi ut denne boken. Vet dere om det går an at jeg kan donere all inntekten til en god sak, og at jeg da ikke får problemer med aap, eller vil det få det samme utfallet uansett? En annen ting er dette med å skrive opp arbeidstimer. Det er fullstendig umulig for meg å si hvor mange timer jeg har brukt på denne boken. Det er jo et slags livsverk og det kan ikke telles i timer og dager.. Jeg tror det beste er å sende en mail til saksbehandleren din om dette. Da får du nok det mest riktige svaret. Anonymous poster hash: f036a...69a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #11 Skrevet 10. januar 2014 Takk for tips og råd. Har telefonskrekk så jeg sendte dem en mail. Håper de finner på en løsning for jeg har veldig lyst til å gi ut denne boken. Vet dere om det går an at jeg kan donere all inntekten til en god sak, og at jeg da ikke får problemer med aap, eller vil det få det samme utfallet uansett? En annen ting er dette med å skrive opp arbeidstimer. Det er fullstendig umulig for meg å si hvor mange timer jeg har brukt på denne boken. Det er jo et slags livsverk og det kan ikke telles i timer og dager.. Du vil da vel ikke få problemer med AAP når beløpet er så lite som 4000 NOK. Kan hende du får litt mindre, men det er da ikke noe problem når du får dette beløpet. Hadde det vært snakk om 400 000 hadde det vært litt annerledes. Anonymous poster hash: cf20c...451
altflyter Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2014 Du vil da vel ikke få problemer med AAP når beløpet er så lite som 4000 NOK. Kan hende du får litt mindre, men det er da ikke noe problem når du får dette beløpet. Hadde det vært snakk om 400 000 hadde det vært litt annerledes. Anonymous poster hash: cf20c...451 Jeg vet at det er et fillebeløp, men jeg har hørt og sett så mye rart når det gjelder nav at jeg må være sikker på at jeg har mitt på det rene, og ikke risikerer noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå