Gå til innhold

Vond lukt i huset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor vasket hele huset i går, og i dag morres når jeg sto opp merket jeg en vondt lukt i spisestua :sjokkert: . Tenkte at det kom fra kjøleskapet (lukter litt råttent eller som gammel mat) men det luktet ikke vondt på kjøkkenet i det hele tatt!
Etterhver som dagen har gått har det lukten spredd seg til stua og nå i gangen. Noen som har noen ideer om hva dette kan være eller noen som har opplevd dette selv? Syntes det er helt merkelig at det helt plutselig skal lukte sikkelig vondt i huset noe som det aldri har gjort, moren min vasker huset en gang i uken og vi er veldig renslige av oss. Noen som har en i ide om hva det kan være?

Det lukter ikke fra bad eller i kjelleren, bare i første etasje så langt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får snuse deg rundt og prøve å finne ut hvor det lukter verst. Om dere har dører så lukker du dem igjen og kjenner hvor det da lukter.

Vanlige ting du kan sjekke: Ligger det noe nært eller på ovnene? Har noe fallt under vaskingen? Står det gammelt vann i potteplantene?

Anonymous poster hash: 0ab16...8a9

AnonymBruker
Skrevet

Dyr? Hund eller katt som har pissa? En rotten blomst?

Anonymous poster hash: 23a93...070
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kluten hun brukte var sur? Da lukter det skikkelig ille etterpå.

Anonymous poster hash: 27828...be6
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være mus eller rotte som har dødd inni veggen?

Anonymous poster hash: 2af54...9b6
Skrevet

Du får snuse deg rundt og prøve å finne ut hvor det lukter verst. Om dere har dører så lukker du dem igjen og kjenner hvor det da lukter.

Vanlige ting du kan sjekke: Ligger det noe nært eller på ovnene? Har noe fallt under vaskingen? Står det gammelt vann i potteplantene?

Anonymous poster hash: 0ab16...8a9

Vi har sjekket ovner,planter, log og alt vi har sjekket under sofaer og støvsugd alt som er og sjekket over skap osv.. Heldigvis skal en snekker komme og sjekke luftfuktighet og han har hatt døde mus i veggen så han har en liten anelse. Få håper på det beste og tro at lukta snart går vekk. :fnise::laugh:

Skrevet

Har dere varmepumpe? Er den rengjort i filtrene? Der kan skape lukt. Hang din mor tepper ut når hun vasket, kanskje kom det egn og de ble våte,for så å bli lagt på? Jeg gjorde det med et nytt teppe engang...å fy hvor det luktet

Anonymous poster hash: 24be6...e79
Skrevet

Kan det være et sluk som ikke er i bruk og som har tørket ut?? Slikt blir det vond lukt av. Skjedde to ganger her jeg bor. Løsningen ble å helle litt olje i vannlåsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...