Gå til innhold

Brunette eller blondine? Hva synes du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er naturlig kommunegrå/ lys brunette/mørk blondine. Jeg har brungrønne øyne og noe mørke øyenbryn. Lys hud.

Hele mitt liv har jeg farget håret mitt mørkere en det jeg egentlig er, og folk synes jeg passer det godt. Dessverre ble jeg fryktelig lei denne hårfargen etter mange år og drømte om å prøve noe annet. Nemlig å gå lys. Til tross for flere advarsel fra venninner om at jeg sikkert ikke kom til å passe dette like godt, så tok jeg sjangsen i fjord. Jeg gikk igjennom femtalls frisørtimer og flere tusen kroner for å få lyst hår.

OG vet dere hva? Til alles forbauselse så passet jeg det!!

Problemet er at nå som jeg er lys må jeg hyppigere gå til frisøren for å farge etterveksten. Dette koster skjorta, og håret mitt har også igjennom denne prosessen blitt mye tørrere og skadet i forhold til før.

Så hva gjør jeg videre? Skal jeg gå tilbake til å være brunette, eller beholdet det lyse håret? Jeg har spurt flere hva de synes (da det er vanskeligere å bedømme selv) og svaret har vært 50/50. Det negative med å være brunette er selvsagt at jeg ser bleikere ut i ansiktet.

Hva ville du gjort? Jeg har fargene til Natalie Portman og Kirsten Stewart.

Anonymous poster hash: 461f7...6c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..er jo vanskelig å si. Men hvis du selv er mest komfortabel med blondt hår, er kanskje det det beste. Du kan jo begynne å gå til læring for å stripe/farge etterveksten sånn at du iallfall sparer litt penger :)

Skrevet

Bruk gode produkter, som hårkur og hårolje. Da blir ikke håret like slitt :) Du velger selv hvilken farge du liker best, og siden det er blondt, går du for blondt frem til du blir lei av det :)

Anonymous poster hash: b5c0b...b99
Skrevet

Som de over; gå for blondt hvis det er det du trives med.
Har selv også brunt hår og trives best med blondt, selv om jeg også fikk endel "advarsler".
Jeg har selv noen ganger farget håret mørkt rett og slett pga styr med ettervekst og slitt hår, men det tar ikke lang tid før jeg angrer og det er mye jobb å bli lys igjen med mørkfarget hår.
Kjøp en god hårkur, det hjelper mye!

Gjest Tigress
Skrevet

Det er ganske stor skilnad på dei to du nemnte når det gjeld å finne fram til ein farge, Natalie Portman har mykje varmare hud enn Kristen Stewart, og dei to kan nok ikkje bruke dei same hårfargane og sjå bra ut båe to. Eg ville vel lagt meg på ein mørk blond variant, så nær opptil din naturlege farge som mogleg, men noko ljosare for å komme unna det musefarga inntrykket. Stripar er jo også ein moglegheit, ikkje sant, då kan du tole å gå litt lengre mellom farginga.

Er ein mørk vil kontrasten verre større mellom hår og andlet såklart, men feil ljosfarga kan også få ein til å sjå utvaska ut, og da er eigentleg stor kontrast betre - der er jo løysinga berre rouge, og det er billig! :-)

Skrevet

Jeg gjorde det samme og ble drittlei etterveksten. Min løsning var å stripe etterveksten istedet, for da ble skillet mellom det blonde og min hårfarge mindre tydelig. Slik klarte jeg å gå lengre mellom hver gang jeg var til frisøren, altså ble det billigere.

Anonymous poster hash: a10fb...d14
Skrevet

Strip etterveksten hjemme, det blir som regel ganske bra. :)

Du må ha noen til å hjelpe deg med å trekke ut hår da.

Skrevet

Strip etterveksten hjemme, det blir som regel ganske bra. :)

Du må ha noen til å hjelpe deg med å trekke ut hår da.

Gjest FrkAnna
Skrevet

Har og mørk blond hårfarge, begynte å farge det på ungdomsskulen, og først no, 23 år gammal har eg min naturlige farge,- og eg er faktisk overraska over kor fin den faktisk er, så kanskje du skulle prøve det, med lyse striper?

Eg synst eg ser friskere ut no enn når eg hadde lyslyst hår og mørkebrunt, kviser og sprengte blodkar blei og mindre synlige. Men det viktigaste er at DU er fornøgd med fargen, ikkje alle andre:) føler du deg fin, så ser andre det og:)

Den raude hårkuren frå Matrix er forresten heilt fantastisk for tørt og skada hår! :)

Skrevet

Takk for tips. Huden min er kald som Kirsten Stewart vil jeg si. Eller Emma Watson i Harry Potter.
Jeg merker at jeg ser mindre streng og kald ut som blondine. Men jeg har jo mørke øyne og øyenbryn. Jeg har to kamerater som bare ¨ DU MÅ gå tilbake til brunette. Det er finest!!¨ (Ikke at det teller så mye hva andre synes, men som sagt lettere for andre å se.)

Jeg tror jeg bare beholder det lyse en stund til, og prøver å ikke gå for ofte til frisøren. Jeg kan jo som dere skrev kun farge etterveksten.

Noe ala. slik ser håret mitt ut nå:

kristen-stewart-hair-style-7_large.jpg

ts

• 2 uker senere...
Skrevet

Grubler over dette enda mens etterveksten bare blir lengre og lengre :fnise:

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...