Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er sulten hele tden :( kun 4 dager siden jeg begynte å slanke meg, men det er så ekkelt å være sulten bare en time etter middag. Uansett hva jeg spiser, stort sett.

Har hatt en periode der jeg har stappet i meg alt mulig av mat og godterier, også i uka, og har kuttet det ut.

Prøvde å tygge tyggis, men da ble jeg kvalm :)

Anonymous poster hash: 5361f...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du spiser da? Hvor mange kalorier får du i deg?

AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke. Vet kun at jeg spiser sunnere, og mindre enn før.

:)

Anonymous poster hash: a4066...dd9

Skrevet

Du vet ikke hva du spiser?

AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg vet hva jeg spiser, men det varierer jo fra dag til dag. Noen dager spiser jeg en halv brødskive med ost til frokost. Andre dager spiser jeg en hel brødskive med skinke. Kneippbrød altså, ikke grovbrød.

Noen dager spiser jeg vegetarisk (bønner og ris), andre dager spiser jeg f.eks pasta og kylling eller wok.

Jeg teller ikke kalorier, hovedfokuset nå er å i første omgang spise normalt.

Skrevet

Jo, jeg vet hva jeg spiser, men det varierer jo fra dag til dag. Noen dager spiser jeg en halv brødskive med ost til frokost. Andre dager spiser jeg en hel brødskive med skinke. Kneippbrød altså, ikke grovbrød.

Noen dager spiser jeg vegetarisk (bønner og ris), andre dager spiser jeg f.eks pasta og kylling eller wok.

Kanskje du spiser for lite? Om du f.eks spiser 1000 kcal om dagen og du før spiste 3000 kcal om dagen så er det ikke rart hvis du blir sulten. Men uansett er det vanskelig å gi råd hvis man ikke vet hvor mye du får i deg...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg spiser jo mindre enn jeg har pleid. Den feite kroppen min hyler etter mat ;) men ville nok kanskje gjettet at jeg har fått i meg 800-1000 kalorier hittil idag.

Skrevet

Ja, jeg spiser jo mindre enn jeg har pleid. Den feite kroppen min hyler etter mat ;) men ville nok kanskje gjettet at jeg har fått i meg 800-1000 kalorier hittil idag.

Da er det ikke rart at du er sulten. 800 kalorier er veldig lite, og du bør nok øke med hvert fall 500 kcal til, med god samvittighet. Du kommer ikke til å greie å leve på 800 kcal så veldig lenge, og hvis du vil at slankekuren skal bli en suksess må du definitivt spise mer...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har underskudd på søvn, og er ikke veldig aktiv av den grunn. Veldig inaktiv faktisk, bortsett fra et par km med gåing. Da trenger man vel mindre enn hvis man trener?

Skrevet

Men jeg har underskudd på søvn, og er ikke veldig aktiv av den grunn. Veldig inaktiv faktisk, bortsett fra et par km med gåing. Da trenger man vel mindre enn hvis man trener?

Hadde du vært veldig aktiv hadde du sannsynligvis trengt mye mer enn 1300 kcal. Hvor høy er du og hvor mye veier du?

• Liker 3
Skrevet

Ville ihvertfall byttet kneipen med et ordentlig grovt brød, så skal du se at du får mer metthetsfølelse. Kneipbrød er bare luft, grovbrød gir magen noe å jobbe med.

AnonymBruker
Skrevet

161, veier 30 kg for mye.

Skrevet (endret)

Det er lurt å regne ut hvor mye du trenger å spise hver dag for å opprettholde vekta (søk på "BMR"), og så spise ca 500 kcal mindre enn det, og bevege deg mer enn du gjør, da vil du gå ned en halv til en kilo i uka, noe som er enkelt, effektivt, sunt og fornuftig. Du behøver ikke å sulte deg, og ikke kutte ut noen matvarer, men kutt ned på totalinntaket, du velger selv hvor kuttene skal skje. For å få en oversikt er det lurt å bruke en kalorikalkulator, det finnes mange, jeg har brukt Grete Roede og Myfitnesspal, begge er gratis. Lykke til og meld deg gjerne inn i ned til påske-tråden!

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Du burde spist mat som fyller mere…å sulte seg er en dårlig ide..

F.eks; lag omelett av 2 egg, en skvett fløte, skinke, ost og krydder til frokost.

Mellommål; gresk yoghurt med bær og valnøtter

Lunsj; boks tunfisk med rømme, salt og pepper

Middag; laks med agurksalat, grønnsaker og rømme

Evt kvelds;

2 ryvita med bremykt, jarlsberg og agurk

Drikk masse vann:) (og hva jeg liker å drikke; sort kaffe, pepsi-max, fun-light…)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte å begynne og drikke te. Takk for tips :)

Skrevet

Spise normalt, er hva som gjør oss tjukke. Og nå sulter du deg. For å få til et sunt kosthold, er det nødvendig for mange å bevisstgjøre seg på hva vi dytter i oss. Kaloritelling kan være et fint verktøy.

Den utsultede kroppen din hyler etter mat! Hvorfor gir du den ikke det?

Jeg tenkte å begynne og drikke te. Takk for tips :)

Av alle rådene du har fått her i tråden, velger du "drikke te". :vetikke:

(Nyttårsforsett: Bli flinkere til å ignorere trolletråder.)

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke å drikke te istedet for å spise. Og jeg tenker å spise grovere brød, så jeg blir mett lenger. Men jeg tror faktisk at jeg er sulten fordi jeg er vant til å overspise. Og når jeg da spiser mindre, så hyler kroppen etter mat. Som den ikke trenger.

Men hvis det skal være en sånn giftig tone i denne tråden, gidder jeg ikke å få hjelp her, ds kjører jeg heller mitt eget løp, så får det gå som det går.

Skrevet (endret)

Jeg trodde ikke du skulle bytte ut maten med te...! Men det gjør en utrolig liten forskjell for vektnedgang om du drikker vann, kaffe, lettbrus eller usøtet te, eller hva som helst ellers som er kalorifritt. Det du burde konsentrere deg om, er kaloriene, det er faktisk det eneste som betyr noe i denne sammenhengen. For helse, sult/appetitt, overskudd og velvære, derimot, er sammensetningen av kostholdet viktig. Folk kan ha forskjellig toleranse for forskjellig mat, noen er svært sensitive og merker fort at de ikke har spist bra, andre kan spise hva som helst og ha topp energi og føle seg bra konstant. Noen blir mest mette på mye karbohydrater, noen sverger til fett eller protein. Dette kan også endre seg gjennom livet.

For å gjøre det lettere for deg selv, kan du trappe ned spisingen, istedenfor å gå rett på "diettmodus". Forandre bare en vane om gangen, all forbedring vil gi merkbare resultater. Om du da også spiser sunnere enn før, vil kroppen bli fornøyd med færre kalorier, så lenge den har tilstrekkelig fett å gå på.

Forumet på Myfitnesspal er veldig fornuftig, synes jeg, og denne tråden bør du absolutt lese: http://www.myfitnesspal.com/topics/show/1080242-a-guide-to-get-you-started-on-your-path-to-sexypants

Lykke til - det er verken så hardt eller komplisert som mange skal ha det til, det som trengs er i grunnen bare litt kunnskap og mye tålmodighet.

(Jeg påstår ikke at du troller, men det begynte å ligne svært på en trolletråd.)

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Nei, ikke å drikke te istedet for å spise. Og jeg tenker å spise grovere brød, så jeg blir mett lenger. Men jeg tror faktisk at jeg er sulten fordi jeg er vant til å overspise. Og når jeg da spiser mindre, så hyler kroppen etter mat. Som den ikke trenger.

Men hvis det skal være en sånn giftig tone i denne tråden, gidder jeg ikke å få hjelp her, ds kjører jeg heller mitt eget løp, så får det gå som det går.

Kroppen din trenger mer enn 800 kcal per dag. Om du har tenkt til å få et varig vektap nytter det ikke å leve på så lite. Joda, du kommer nok til å gå ned i vekt, men målet er vel å holde vekta nede? Og da må ha et kosthold du kan leve med, og sden du er mye sulten så er tydligivs ikke dette et kosthold du kan leve med.

Jeg har selv prøvd å sulte meg ned i vekt, og joda, jeg gikk ned, var mye sulten, det gikk bra en god stund, men etterhvert utviklet det seg til at jeg spiste nesten ingenting i ukedagene og overspiste så til de grader i helgene, som igjen utviklet seg til at det ble overspising i ukedagene også, og da gikk vinninga opp i spinninga pluss at jeg fikk et litt uheldig forhold til mat, altså ikke en god erfaring.

Det er ikke uten grunn at de fleste råder en til å ikke ligge så veldig mye mer enn 500 kcal under hva en må spise for å holde vekta. Det skal vel være livsstilsendrig og ikke en 'quick fix'?

• Liker 1
Skrevet

Har du vurdert å prøve en annen diettmetode? Er ikke alle som passer til kalorirestriksjon, så kanskje dette virkelig ikke er noe for deg. Hva med lavkarbo eller noe?

Jeg bruker kalorirestriksjon selv, men det er helt tydelig at det er en belastning på kroppen hvis ikke man er veldig obs på signaler som tilsier at det er på tide med en pause... Kan se for meg at det her ikke er noe alle har godt av å drive med, så jeg foreslår at du sjekker ut andre mulige dietter i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...