Gå til innhold

Lindorff oppga hvilke betalingsanmerkninger som var registrert på meg til utenforstående person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av diverse grunner har jeg det siste året hatt en veldig dårlig privatøkonomi som har medført et par betalingsanmerkninger. Heldigvis ser ting lyst ut for økonomien min nå, etter noen måneders hard innsats - men dette er litt 'beside the point'.

Min mor har hjulpet meg med tanke på å sette opp budsjett, og litt med tanke på kontakt med kreditorer o.l. da hun har god erfaring med dette gjennom jobben sin. Det jeg likevel fant forstyrrende i dag, er at da hun snakket med Lindorff - og de var klare over at hun ikke var meg - oppga de til henne hvilke betalingsanmerkninger som er registrert på mitt navn - uten at hun hadde spurt om det. Nå vet min mor om alt - så for min del var det ikke noe problem, men har de virkelig lov til å gjøre dette?

En annen ting er at de fire-fem inkassoselskapene jeg har hatt med å gjøre de siste årene har vært veldig samarbeidsvillige og behjelpelige med tanke på nedbetalingsavtaler o.l. - men ikke Lindorff. De har vært ubehagelige å forholde seg til gjennom hele prosessen, selv etter at jeg kom meg på beina igjen og skulle gripe tak i problemene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du er over 18 skal de vel ikke oppgi noe sånt til utenforstående. Så nei, de burde ikke oppgitt dette til din mor.

Unntaket er vel om noen foretar en kredittsjekk på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...