AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Lager glasur til en sjokoladekake. Lagde smørglasuren slik, men den ble litt besk i ettersmaken?! Rørte 150 g smør + 200-250 g melis + vaniljesukker + 5-6 ss kaffe + 200 g smeltet kokesjokolade, Noe er feil! Har laget den sånn (mener jeg) hver gang, men den ble så mørk?! Også ble ettersmaken så, stram? Kan jeg ha i noe for å gjøre den mildere igjen? Piske krem å ha i? Forslag tas imot med SJOKOLADEKAKETAKK!! Anonymous poster hash: 9362f...13a
debattanten Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Hvor mørk den blir har kanskje noe og si på hvilken sjokolade du bruker. Besk blir den pga kaffen, reduser mengden kaffe til det halve
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Hvor mørk den blir har kanskje noe og si på hvilken sjokolade du bruker. Besk blir den pga kaffen, reduser mengden kaffe til det halve Fryktet det var kaffen! Nå er den laget, hadde i resten av smøret for å prøve å få vekk litt av beskheten. Mer jeg kan ha i for å gjøre den mildere? Unngår gjerne å gå på butikken for å skaffe ingredienser til en helt ny.. :-S Jeg har lært min kaffelekse Anonymous poster hash: 9362f...13a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Har du mer melis? Ville prøvd å ta i mer Tror ikke det er så lurt å begynne å piske krem for å blande det i smørkremen, da rissikerer du nok å få smør Men du kan jo prøve å piske inn litt fløte Anonymous poster hash: 483ce...cfe
Alina X Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Ikke bruk kokesjokolade! Bruk regia bakekakao,bruk 2ss og senk kaffen til 3ss så blir det nok bra skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå