Gå til innhold

Fresh Spring Roll Rice Paper, kan det friteres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve meg på å lage vårruller en dag, men ser nå at det står Fresh Spring Roll Rice Paper på pakka jeg har kjøpt. Så jeg lurer på om jeg har kjøpt feil eller om det kan brukes til å lage friterte vårruller? :)

Evt hva skal det stå på de som kan friteres?

Har du en god oppskrift på vårruller tar jeg gjerne i mot den også ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg gjorde samme feilen. Og tro meg, NEI! du kan IKKE fritere de!!

Skrevet (endret)

Ja, den kan friteres. Syntes faktisk det er bedre enn den andre sorten. MEN du må passe godt på den, og pakke de ordentlig sammen.

Ser det er en som sier man ikke kan fritere det, men som sagt; jo det kan man.

Endret av Pavilion
Skrevet

Jeg tror ikke det er ment at de skal friteres, tror det er sånn man bruker til rå grønnsaker ol. og spises slik. Dra på en innvandrerbutikk og se i frysedisken etter Spring Roll Pastry. Men for all del, du kan jo prøve :vetikke: Og jeg anbefaler heller å steke vårruller i ovn med varmluft på, bare pensle på litt olje. Slik blir ikke vårrullene fulle av frityrfett, og de blir minst like sprø og gode :danse:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ferske vårruller er mye bedre, fyll dem med rå grønnsaker, avokado, koriander og reker, og lag dipsaus av fiskesaus, lime, litt sukker og chili. :spise:

Anonymous poster hash: a0c64...c0f
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Takk for svar :) Får se om jeg prøver dem eller om jeg kjøper nye :P Det hørtes godt ut AnonymBruker, kanskje jeg prøver det :D

Endret av Rhyth
Skrevet

Hva skjedde da du prøvde og fritere dem? :P

Haha, jeg gjorde samme feilen. Og tro meg, NEI! du kan IKKE fritere de!!

Skrevet

Hva skjedde da du prøvde og fritere dem? :P

De eksploderte. Det er brannfarlig, føyk olje overalt. Prøvde med lavere varme etterpå, men da ble de ikke så gode.

AnonymBruker
Skrevet

People, people, people. Ja, de kan friteres, men pass på så det ikke er noen luftbobler eller hull i rullene. Forsegle dem godt med vann, og friter som vanlig.

Hilsen fra en vietnameser.

Anonymous poster hash: 3733f...7c6
  • Liker 1
Skrevet

Skal de arkene jeg har kjøpt bløtlegges i vann før bruk? :)

Skrevet

Hmmm, veldig rart. Jeg forsegla dem godt med vann først. Kanskje jeg brukte for sterk varme.

AnonymBruker
Skrevet

Skal de arkene jeg har kjøpt bløtlegges i vann før bruk? :)

Ja. Bruk varmt vann fra springen - ha det i en stor bolle. Dypp vårrullarkene i vannet i 5-10 sek, rist av vannet. Gjør det samme med flere ark så du har rundt 2-4 ark slik at det første arket rekker å tørke og mykgjøre seg. Det at de eksploderer kan være for høy temperatur i oljen, ja, eller kanskje fordi vårrullene var for våte.

Anonymous poster hash: 3733f...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...