AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har en 1 åring som siden lørdag har hatt diare. Alt fra 3-6 våte bleier i døgnet. Lukter skikkelig surt!! Vanligvis kan han lett bæsje 2-4 ganger hver dag, så i begynnelsen så tenkte jeg ikke så mye over at det kunne være noe unormalt. Lørdag, Søndag og Mandag morgen fikk han en flaske hipp 3 for første gang. Trodde det var dette han reagerte på, så kutta det ut etter mandagen. Ellers så er det full fart på han og aktivitetsnivået er som normalt. Han spiser og drikker også som vanlig, og viser ikke tegn til smerter. Bør jeg ta han med til legen? Han spiser ikke noe annerledes enn hva han pleier. Er han smittsom? Vi skal imorgen på besøk i bhg han skal begynne i til mandag. Verken meg eller mannen har vært dårlige i magen Anonymous poster hash: 79374...74e
Frisørdama Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Som regel gjør ikke legen noe når barn får i seg drikke. Er han aktiv, spiser og drikker så er det nok ikke noe farlig. Men du må følge magefølelsen din :-) mamma vet best, som regel.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Diare er uhyre smittsomt og ingen barnehager vil ha besøk i slike tilfeller. Hos oss er det en dag ekstra hjemme etter at diare er ferdig før barna kan komme tilbake. Du skal sikkert ha flere dager med tilvenning, så om du venter til mandag er jo ingen big deal.Anonymous poster hash: d5460...770
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Ok. Jeg holder gutten hjemme imorgen. Men er det noe jeg kan gjøre for at diarén skal ta slutt sånn at han blir fin i helga? Sitter og funderer på om det er noe han har spist eller ei. Hvor lenge pleier små barn å ha diare når de bli syke? *førstegangsmor med null peiling* Anonymous poster hash: 79374...74e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Sånn i forhold til å få slutt på diareen så er det jo anbefalt at det skal få gå sin gang og kroppen skal ryde opp selv. Når det er sagt så har jeg gitt blåbærsyltetøy når det har gått for lenge. Ca 1 t-skje i grøten en gang for dagen. Det binder magen litt og regulerer bedre. Har også forsøkt å gi Biola med blåbær til mine, men begge jentene hater det! Anonymous poster hash: 21c6e...fb8 Anonymous poster hash: 21c6e...fb8
Gjest Magdalene Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Slik har min vært rundt tannfrembrudd... Men om det kommer av noe annet kan det jo være skikkelig smittsomt. Blåbær er ganske bra.
Alvina Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Ok. Jeg holder gutten hjemme imorgen. Men er det noe jeg kan gjøre for at diarén skal ta slutt sånn at han blir fin i helga? Sitter og funderer på om det er noe han har spist eller ei. Hvor lenge pleier små barn å ha diare når de bli syke? *førstegangsmor med null peiling* Anonymous poster hash: 79374...74e Barnehagene i Oslo sier stort sett 48 timer, men vet ikke om de har ulik praksis. Likevel er det best å holde seg hjemme kanskje? Har ikke lyst å møte barnevognmafia med diare... Svak rooiboos te med ørlite salt og sukker som ikke er for varm eller kald. Havregrøt eller havregryn i melka. Egg binder også væske. Unngå erter, kanskje melk. I det hele tatt, yoghurt, gulrotmos, risavkok (mer næringstoffer i vannet enn i selve risen faktisk). Her er noen gode tips: http://mathjelpen.no/informasjon-om-ernaering/ernaering-og-sykdom/kostrad-ved-diare/ http://mathjelpen.no/informasjon-om-ernaering/ernaering-og-sykdom/kostrad-ved-diare/ Nå kommer jeg til å få noia når jeg møter barnehagemafiaen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå