AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Hvordan bruker dere eddiken? Altså, blander dere eddiken med noe annet? Er så ekkel lukt. Og hvilken eddik er det? Hvor mange prosent ? Hvis jeg skal rense sluken med eddik, er det natron du skal helle oppi ? Eller bakepulver? Føler ikke det blir rent med eddik. Lukter jo ikke godt. Anonymous poster hash: 4faa4...fb7
Libertas Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 For å vaske sluk så bruker du bakepulver, litt eddik - la det boble en liten stund før du heller kokende vann over
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #3 Skrevet 10. januar 2014 For å vaske sluk så bruker du bakepulver, litt eddik - la det boble en liten stund før du heller kokende vann over okei:) Men hvis det ligger rester igjen av andre rengjøringsmidler , gjør det noe? Tanken på at du skal jo ikke "blande" mange forskjellige ting Anonymous poster hash: 4faa4...fb7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #4 Skrevet 10. januar 2014 Bare la vannet renne litt først, så er du helt sikker. Anonymous poster hash: 5cb2e...071
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #5 Skrevet 10. januar 2014 Hvordan bruker dere eddiken? Altså, blander dere eddiken med noe annet? Er så ekkel lukt. Og hvilken eddik er det? Hvor mange prosent ? Hvis jeg skal rense sluken med eddik, er det natron du skal helle oppi ? Eller bakepulver? Føler ikke det blir rent med eddik. Lukter jo ikke godt. Anonymous poster hash: 4faa4...fb7 Grunnen til at vi bruker surt som eddik er for å fjerne kalk. Såpe gjør ikke den jobben. Heller ikke skuremiddel. Jeg har eddik i en bøtte vann,vaskevarmt. Så bruker jeg en sånn gul svamp med grønt på den ene siden. Det går lekende lett å vaske dusj. Du kan kamuflere eddiklukten med eks salo eller annet oppvaskmiddel.Det er også surt. Når du er ferdig spyler du av med lunkent vann. Sluken kan du ha i ren eddik.Strø på natron og la det virke en stund før du spyler ned. Bruk 7 % til begge deler. Det fins flytende til sluk som ikke er farlig. Litt enklere,men dyrere Anonymous poster hash: d9f8e...237 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Skrevet 10. januar 2014 Grunnen til at vi bruker surt som eddik er for å fjerne kalk. Såpe gjør ikke den jobben. Heller ikke skuremiddel. Jeg har eddik i en bøtte vann,vaskevarmt. Så bruker jeg en sånn gul svamp med grønt på den ene siden. Det går lekende lett å vaske dusj. Du kan kamuflere eddiklukten med eks salo eller annet oppvaskmiddel.Det er også surt. Når du er ferdig spyler du av med lunkent vann. Sluken kan du ha i ren eddik.Strø på natron og la det virke en stund før du spyler ned. Bruk 7 % til begge deler. Det fins flytende til sluk som ikke er farlig. Litt enklere,men dyrere Anonymous poster hash: d9f8e...237 ps. Om det er lenge siden dusjen er vasket ren ,og du ser tydelig at det er grått av kalk, så spyl den med kokende vann først. Da løsner det lettere. Jeg vasker vår slik hver 14 dag Anonymous poster hash: d9f8e...237 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå