AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Kjøpte en Casio fx- 9750 (G2) og lurer på om noen har erfaringer med denne? Lurte lenge på om jeg skulle kjøpe en Casio 9860 da denne er stappfull av funksjoner og skal være så bra, så lurer på hvordan 9750 er i forhold til 9860? Anonymous poster hash: fe104...e5b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 I det hele tatt, hvilken kalkulator anbefaler du, og hva bruker du kalkulatoren din til (hvilke studier)? Anonymous poster hash: fe104...e5b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Jeg bruker en casio fx-CP400, og bruker den som elektroingeniørstudent. Denne kan alt fra enkel ligningsløsning, delbrøksoppspalting, rekkeregning, matriser, laplace, fourier og vektorregning med imaginær del. Det er ikke alle skoler som tillater en slik maskin men om det er tillat vil en slik spare deg for mye tid. Anonymous poster hash: b65f3...0b7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Jeg bruker en casio fx-CP400, og bruker den som elektroingeniørstudent. Denne kan alt fra enkel ligningsløsning, delbrøksoppspalting, rekkeregning, matriser, laplace, fourier og vektorregning med imaginær del. Det er ikke alle skoler som tillater en slik maskin men om det er tillat vil en slik spare deg for mye tid. Anonymous poster hash: b65f3...0b7 Finner ingen informasjon om hvilke kalkulatorer det er lov å bruke studiene, bare at en må enten bruke citizen SR-270X eller Hewlett HP30S under eksamen. Skal ta realfag denne våren, også blir det mest sannsynlig siv.ing. på meg fra høsten av. Vet du hvilke kalkulatorer som er tillatt å bruke under eksamen på vgs.? Anonymous poster hash: fe104...e5b
Nautika Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Det er veldig lurt å bruke samme kalkulator hele tiden, så er du vant til at du må gjøre mye manuelt hvis du bare kan ha en enkel kalkulator på eksamen. På NTNU brukte jeg en slik enkel kalkulator gjennom hele studiet (siv.ing)
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Det er veldig lurt å bruke samme kalkulator hele tiden, så er du vant til at du må gjøre mye manuelt hvis du bare kan ha en enkel kalkulator på eksamen. På NTNU brukte jeg en slik enkel kalkulator gjennom hele studiet (siv.ing) Så det er lov å bruke Casio 9750 på NTNU, eller burde jeg kjøpe en enklere kalkulator? Regner med at det blir NTNU på meg neste studieår. Anonymous poster hash: fe104...e5b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Anbefaler å kjøpe en av eksamenskalkulatorene, hvis du ønsker en annen kalkulator finnes det feks emulatorer for Casio kalkulatorer tilgjengelig på internett og på ipad. Anonymous poster hash: 313be...4b2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Anbefaler å kjøpe en av eksamenskalkulatorene, hvis du ønsker en annen kalkulator finnes det feks emulatorer for Casio kalkulatorer tilgjengelig på internett og på ipad. Anonymous poster hash: 313be...4b2 Har du noen tips på kalkulatorer som kan brukes på videregående, og som en senere kan bruke på universitetet? På ntnu kan jeg bare bruke citizen SR-270C eller Hewlett HP30S som eksamenskalkulator. Tror du jeg kan bruke den jeg har kjøpt nå (casio 9750 G2) på universitet (altså ikke som eksamenskalkulator)? Anonymous poster hash: fe104...e5b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Min anbefaling er å bruke eksamenskalkulatoren hele året, på den måten blir man ikke avhengig av en fancy kalkulator som man plutselig ikke får bruke. Man blir itillegg dyktig på de få tingene en enkel kalkulator kan. Så jeg ville beholdt den du har til videregående (hvis du er fornøyd med den) og kjøpt en enkel da du starter på universitetet. Har du noen tips på kalkulatorer som kan brukes på videregående, og som en senere kan bruke på universitetet? På ntnu kan jeg bare bruke citizen SR-270C eller Hewlett HP30S som eksamenskalkulator. Tror du jeg kan bruke den jeg har kjøpt nå (casio 9750 G2) på universitet (altså ikke som eksamenskalkulator)?Anonymous poster hash: fe104...e5b Anonymous poster hash: 354e9...7e9
Nautika Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 (endret) Har du noen tips på kalkulatorer som kan brukes på videregående, og som en senere kan bruke på universitetet? På ntnu kan jeg bare bruke citizen SR-270C eller Hewlett HP30S som eksamenskalkulator. Tror du jeg kan bruke den jeg har kjøpt nå (casio 9750 G2) på universitet (altså ikke som eksamenskalkulator)? Anonymous poster hash: fe104...e5b Det er nok best at du bruker samme kalkulator på øvinger underveis i semesteret og på eksamen. Jeg har omtrent ikke brukt min grafiske kalkulator etter videregående. Jjeg brukte den enkle kalkulatoren fra Citizen når jeg gjorde øvinger, den som var lov å ha med på eksamen ellers også. Edit: Men det er absolutt ingen som bryr seg (andre enn deg selv) om hvilken kalkulator man bruker utenom eksamen, men da gjør man egentlig en bjørnetjeneste for seg selv Endret 9. januar 2014 av Nautika
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Selg den grafiske så snart du har tatt eksamen. Mitt beste råd. Anonymous poster hash: 313be...4b2
Gjest Cytosin Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Jjeg brukte den enkle kalkulatoren fra Citizen når jeg gjorde øvinger, den som var lov å ha med på eksamen ellers også. Signerer dette. Bruker kun den enkle fra Citizen jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå