Gjest white tiger Skrevet 10. januar 2014 #41 Skrevet 10. januar 2014 Og hvorfor i all verden skal han spise litt sjokolade i ny og ned da? Hva er vitsen? For at du skal slippe å få dårlig samvittighet? Grunnen til at man holder seg borte fra det er fordi det over tid reduserer søtsug og gjør det lettere å holde seg fra dritten. Har du først spist en sjokolade, så vil du lettere få lyst på mer den nærmeste tiden, sånn er det bare. Merkelig logikk. "Det krever hardt arbeid å få en bra kropp, men han kan strekke seg enda litt lenger for min skyld å ta den sjokoladen også?" Det mest irriterende som er er folk som tar forgitt at søtt og junk må til for å nyte livet litt i blant. Du, jeg trener faktisk styrke og har i hatt god progresjon og fått mer muskler og blitt sterkere (til tross for litt vin, sjokolade, osv av og til). Så jeg er i bunn og grunn en helse-/treningsfreak selv. Det jeg forsøker å si er at man ikke må leve 100% uten godteri/vin/chips osv for å oppnå muskelvekst og bli sterkere eller å vedlikeholde en bra kropp. Man trenger heller ikke trene i timevis hver dag, da det er hva man gjør på trening og ikke hvor lenge man er der som er viktig. Vitsen med å spise en sjokolade i ny og ne hvis man ikke vil det er ikke der. Da lar man være. Men jeg forstår veldig godt at en partner blir litt oppgitt når man aldri kan gå ut og spise, ikke dra noe sted uten å ha med seg spesialmat, eller hvis man har brukt et par timer på å lage til en middag og så vil ikke partneren spise fordi det er for mye karbohydrater i eller lignende sånn at det "ødelegger" dietten. Det er forskjell på å ha en sunn livsstil med mye trening og å være helt fanatisk. Tror man at man ødelegger kroppen man har jobbet for ved å spise noe med sukker i en gang i måneden er man fanatisk. Jeg tror vi egentlig snakker om to forskjellige ting. Du tror at jeg vil at en potensiell partner skal hive innpå med junk og søtt for at jeg skal føle meg bedre. Men jeg snakker om de som er helt fanatiske, som får fnatt av tanken på å spise en brødskive eller ta et glass vin. En sånn hadde det vært litt travelt å vært sammen med, rett og slett pga at alt må planlegges veldig nøye. Jeg tror ikke at søtt og junk må til for å nyte livet, så der tar du feil. Jeg hadde ikke brydd meg om en jeg var sammen med ikke spiste godteri eller sjokolade, eller ikke drakk alkohol, men hvis han flipper helt over at jeg har brukt fullkornspasta i hjemmelaget lasagne så blir det litt overdrevent. 2
Gjest rådyr Skrevet 10. januar 2014 #42 Skrevet 10. januar 2014 Kunne du datet en helsefreak som nesten aldri unner seg godteri og brus? Anonymous poster hash: 2e97d...f06 Jeg spiser ikke godteri og drikker ikke brus, men er slett ingen helsefreak. Spiser dog relativt sunt fordi det er den maten jeg liker best. Men heller en sunn fyr en en som eksen som spiste godteri, snacks og drakk brus hver dag. Sjokkert over hvor mye penger det gikk til sånt. Og folk klager på at sunne matvarer er dyrt... Det er bullshit. Mitt matvarebudsjett var en brøkdel av hans.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #43 Skrevet 11. januar 2014 Jeg spiser ikke godteri og drikker ikke brus, men er slett ingen helsefreak. Spiser dog relativt sunt fordi det er den maten jeg liker best. Men heller en sunn fyr en en som eksen som spiste godteri, snacks og drakk brus hver dag. Sjokkert over hvor mye penger det gikk til sånt. Og folk klager på at sunne matvarer er dyrt... Det er bullshit. Mitt matvarebudsjett var en brøkdel av hans. Da spiser du ikke sunt nok. For oss som holder oss langt unna kneippbrød og melk går det fort 4000 i mnd på mat. Anonymous poster hash: b9079...0dd
Gjest rådyr Skrevet 11. januar 2014 #44 Skrevet 11. januar 2014 Da spiser du ikke sunt nok. For oss som holder oss langt unna kneippbrød og melk går det fort 4000 i mnd på mat. Anonymous poster hash: b9079...0dd Ehh, hvem har snakket om kneippbrød? Jeg baker selv det lille jeg spiser av brød. Og det var ikke meg som var helsefreak... Man får ganske mye ren og sunn mat for prisen av chips, brus og annen drit,
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. januar 2014 #45 Skrevet 12. januar 2014 (endret) jeg datet engang en mann som veide vannet han skulle koke ting oppi.. koke litt pasta så må han veie vannet. neitakk jeg holder meg til de som vet det går ann å være opptatt av helse uten å ta av. Anonymous poster hash: b25ae...c9c Merkelig, han burde heller veid pastaen etter at de var kokt. Det er jo alltid mere vann igjen når den er ferdig og noe av det damper bort. Endret 12. januar 2014 av Evilposelos
minister-mio Skrevet 12. januar 2014 #46 Skrevet 12. januar 2014 Aldri om jeg kunne data en helsefreak. Omgåes noen av dem, umulige å forholde seg til 1
Gjest ms_kwang Skrevet 12. januar 2014 #47 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er sammen med en som ikke liker at jeg spiser sjokolade og brus...Men det er vel bare fordi jeg har diabetes typ2 *ikke spise det der, du må spise dette, SÅ MYE BEDRE FOR DEG!!!* Meg: "o.o men men men men jeg vil ha sjokolade xD" Flott at noen passer på meg iallefall
Gjest Søgni Skrevet 12. januar 2014 #48 Skrevet 12. januar 2014 Nei, det tror jeg ikke at jeg kunne, og jeg tror heller ikke at en "helsefreak" ville datet meg. Jeg identifiserer meg ikke med folk der "sunnhet" alltid er førsteprioritet i det aller meste de gjør, uten at det nødvendigvis handler så mye om brus og godterier. Det handler mer om det jeg ser for meg som totalt ulik tilnærming til livsstil, og kanskje også om miljø. Folk må gjerne leve sånn for meg, men jeg vil date noen jeg har mer til felles med. Jeg kunne derimot godt datet noen som ikke spiste godterier eller drakk brus, noe jeg ikke mener gjør noen til en "helsefreak".
Inwe Skrevet 12. januar 2014 #49 Skrevet 12. januar 2014 Ja. Men ikke om all mat måtte være kylling og brokkoli i tillegg til at han bor på treningssenteret. Liker å trene og spise sunt selv, så hadde vært positivt om han også gjorde det, men selvfølgelig alt med måte
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #50 Skrevet 13. januar 2014 Hvis man vil ha en som prioriterer kropp fremfor andre ting, så ja. Hvis man vil ha en som prioriterer livsglede, kultur, gourmetmat og har engasjement for noe, så nei. Anonymous poster hash: 314b9...a45
Rights Skrevet 13. januar 2014 #52 Skrevet 13. januar 2014 (endret) Kjære KGer:Jei er en helsefrik! Jei liker å tilbringe en time til dagen, på trening. Ikke fordi jei er så veldi intrisert i min egen kropp og har lyst på sex med mei selv, men fordi litt trening er godt for kropp og sjel. Jei får mye overskudd. Jei blir glaere. Som en bonus er jei også veldi stærk, og har en kropp som jei trivst veldig godt med. Om skumle situasjoner en gang oppstår rundt mine nærmeste, så er jei ikke en person som står og ser på av redsel, nei jeg bruker først av alt min store hjerne, og om den ikke er god nok, så har jei uansett et lite forsprang med tanke på at jei mest sannsynlivis er mye stærkere. Vilken jente vil ha en pingle ved sin side, om en skummel situasjon skulle oppstått - og hjernen til tjæresten ikke kan løse situasjonen ? Jei vil tro det er en bonus for min fremtidie fru, at jei i tillegg til å ha en DIGER hjerne, også har en pen kropp. Siden jei er så glad i trening, så har jei også utvikklet min interesse for mat & kosthold. Det betyr at jei spiser mye proteiner. Men vet du va? I motsetning til den stereotypiske helsefreak, så spiser jeg utruli gode måltider likevel! Jei har bare erstattet ris, poteter og slikt, med mere grønnsaker. Mat er en lidenskap, og det finnes egentli ingen grenser for vor mye godt jei kan lage. Gourmet mat? Pffft.. Jei spiser garantert mere spennende mat enn du noensinne har jort. Jei er nemmeli en hobby KOKK. Og sunn mat betyr ikke dårli mat - SÅ VET DU DET OGSÅ. GODTERI SIER DU ? Vet du va? Jei spiser lite godteri. Men.. det betyr ikke at jei koser meg med en godtepose til 200kr en søndagskveld - etter å ha spist bra i 6 dager. Eller at jei besøker en person og spiser litt potetgull.. eller tar mei noen øl. Eller går på byen og spiser noe godt. JEI er nemlig en gottegris (og glad i mat!), og slik jei spiser / er i aktivitet, så er det altså fullt muli å opprettholde en veldi trent kropp --- selv om jei spiser mye godteri. Jei mener! Når man trener aktivt, så er det jo slik at jei i grunn kan spise jævli mye usunt, og likevel holde kroppen i "sjakk" --- du som ikke trener, og spiser mye dritt, du ender bare opp med å legge på dej. Men det er helt greit for mei, så lenge du trivs med dei selv. Har aldri hatt som krav at min tjære skal være helsefreak eller spise som mei. Men jei kan garantere dej at hun hadde blitt smittet av min livsstil, på en eller annen måte. Jei vil ikke tro det er så negativt for henne - jei har tross alt mange kunnskaper innen dette, som jei kan dele med henne. Ikke prakke på henne. For det får være opp til henne selv. Men du! Jei har også stor jerne, som kompenserer for mye. Jei kan prate om så mangt- og jei kan også gjøre det interessant, jei kan diskutere politikk om ønskeli, og jeg har mange interesser utenom å trene. Jei kan male, jeg kan lese bøker. jeg kan se på film.. jei kan se på serier.. jei kan skru på bil... jei kan vaske huset, dass, og vaske klær.. jei kan snekre...jei er datafreak også - og alt teknisk er som mitt morsmål - fuck bruksanvisning - jei har lissom så stor jerne at jei finner ut av d med engang selv, --- jei har også høyskoleutdannelse og jei jobber som en kontorrotte --- og vet du va? Med en slik jobb så er det også viktig at jei får trent kroppen litt. Jei vil jo ikke ha ryggproblemer som 35 åring, ei heller ønsker jei å se ut som en.. vel.. kontorrotte. Da hadde jei ikke trivst med mej selv. Dette jei skriver hær er ikke for å skryte av mei selv (jojo selvfølgeli er alt jei skriver sant så jerne skriv en pm til meg så tar vi d videre der i fra - jei er et varp skal jei si dej), jei prøver bare å si at folk er forsjellige, og at det blir feil å sette alle i en bås. Endret 13. januar 2014 av Rights
guttemann Skrevet 16. januar 2014 #53 Skrevet 16. januar 2014 Ja, du får nok løst mange problemer med den store hjernen din...
Gjest New_Girl Skrevet 16. januar 2014 #54 Skrevet 16. januar 2014 At han ikke spiser godteri eller drikker brus er egentlig greit. Men ordet "helsefreak" gir meg dårlige vibber, da ligger det nok mye mer bak enn å bare holde seg unna sukker. Så jeg tror ikke vi hadde passet sammen uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå