AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har satt meg opp på venteliste på to kull fra forskjellige oppdretter. Rasen er veldig sjelden med få kull i året. Oppdretter 1: Venter valper om en måned. Oppdretter 2: Venter valper om ca. to-tre måneder? Ikke blitt parra ennå. Jeg ønsker helst en valp fra oppdretter 2, men problemet er at hvis jeg satser på oppdretter 2 så kan hun gå tom, få altfor få valper, få feil kjønn. Da er valpene fra kull 1 allerede solgt. Hvis jeg da velger valp fra oppdretter 1 og etter en måned finner ut at valpen som jeg ville ha kom fra oppdretter 2 så er det litt kjipt. Selv om man blir like glad i hunden sin uansett. Hva hadde dere valgt? Hva hadde dere gjort? Dilemma. Jeg skal ha enn hannhund da jeg har en hannhund fra før og jeg ønsker meg helst en helt sort valp. De er så nydelige de helt sorte. Hvis oppdretter 1 da får en helt sort tispevalp så er det vanskelig å vite. Ønsker jeg kunne sett inn i fremtiden nå altså..Anonymous poster hash: d4541...dcb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Mente sort hannvalp og ikke tispevalpAnonymous poster hash: d4541...dcb
Libertas Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Hva er grunnen til at du ønsker valp fra oppdretter nr 2?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Fordi foreldrene til oppdretter 2 er bedre.Anonymous poster hash: d4541...dcb
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Hva hadde dere gjort?Anonymous poster hash: d4541...dcb
daemonia Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Fordi foreldrene til oppdretter 2 er bedre.Anonymous poster hash: d4541...dcb Bedre på hvilken måte? Det mentale og fysisk helse mener jeg skal gå foran alt. I tillegg så bør en oppdretter velges ut etter hvordan de praktiserer. Hvor mange kull har den aktuelle tispen hatt, og hvor lang tid har det gått mellom hvert kull? Hvilke helsesjekker har blitt gjort? Blir valpene sosialisert? Hvilke kjente sykdommer for rasen har oppdretter selv vært borti? Har de tatt mentaltester? Hva med innavlsgrad på valpene? Bare så det er sagt: En oppdretter har ALLTID vært borti noe negativt med sin rase. Ingen har drevet perfekt hele tiden. Sies det at det aldri har vært noe sykdommer eller andre problemer så er det løgn, og da bør de styres unna! Så til poenget! Jeg hadde valgt ut hvilken oppdretter jeg hadde gått for ut fra disse kriteriene, og egentlig bare latt farge være farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå