Gjest Hulderjenta Skrevet 18. mai 2004 #1 Skrevet 18. mai 2004 Okei, folkens jeg inrømmer det... Jeg trenger hjelp på verdens dummeste matspørsmål. :oops: Nakkekoteletter - er de laget av ku...? Svinekoteletter er jo selvsagt gris, men jeg har alltid innbilt meg at nakkekoteletter er svin det også... Har blitt ledd av i dag og fått høre at nakkekoteletter er nok ku, ja. Det er vel riktig det da..? fra en flau Hulderjenta
Gjest agurk Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 Nakkekotelettene jeg har i fryseren er av svin.
Brunhilde Skrevet 18. mai 2004 #3 Skrevet 18. mai 2004 Hulderjenta: I dag kan du leve etter ordspråket om at "den som ler sist, ler best"! Du har nemlig rett!
Arkana Skrevet 18. mai 2004 #4 Skrevet 18. mai 2004 Begge deler er selvsagt av svin, de kommer bare fra forskjellige deler av grisen.
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. mai 2004 #5 Skrevet 18. mai 2004 Da har jeg ikke grunn til å være flau mer da..? *puster lettet ut* Jeg var nemlig helt sikker på at nakkekoteletter også er av svin, og da hadde jeg rett da! :D Takker for svar, jenter! :dagensrose:
Gjest Moonshadow Skrevet 18. mai 2004 #6 Skrevet 18. mai 2004 Svinekotteletter er jo i to varianter.. Nakke og rygg..
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2004 #7 Skrevet 19. mai 2004 Et lite apropos: Helt til jeg var 15-16 år trodde jeg at svineribbe og pinnekjøtt var det samme. Hjemme kalte vi nemlig begge deler for ribbe. De ble spist samme dag og servert fra samme fat - og het det samme, så hvorfor i all verden skulle det være to forskjellige ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå