myself30 Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Vi har tidligere snakket med vår datter om nettvett, og vært følger av henne på Instagram. Men nå har jeg oppdaget via en bekjent av meg at hun har laget seg enda en profil på Instagram. Hun har ikke sagt noe om det til oss - og hun har blokkert oss slik at vi ikke antagelig ikke skulle finne henne. Hun blir straks 14. Etter en samtale med henne sier hun at hun ikke har blokkert oss, og sier at hun hadde informert oss om den nye profilen. Etter praten dukker brukeren hennes opp på Instagram åpen for oss. Dvs hun har tatt bort blokkeringen. Men nekter for at hun har gjort noe. Hva mener dere man burde gjøre? Hun benekter jo alt. Noen dager etter den samtalen laget hun også en ny bruker - ikke blokkert oss, men heller ikke sagt noe. Hvorfor gjør hun slik tro?
Gjest bloggerutennavn Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Er jo typisk den alderen da de ikke vil mamma og pappa skal følge med på alt de gjør. Sønnen min er heldigvis bare 17 mnd så det er nok ganske mange år til jeg må tenke på det. Jeg ville tatt det opp med henne å spurt hvorfor. Hva slags bilder legger hun ut på profilen/e sine som dere kan se? Jeg tipper det bare er det at hun ikke vil dere skal følge med, tror ikke det trenger å bety hun driver med noe hun ikke skal
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Jeg skjønner hun litt, samtidig din situasjon. Jeg legger ikke ut noe dumt eller ulovlig på instagram, men vil alikavel ikke at foreldrene mine skal følge meg overalt. Sjansen for at dere får vite det om hun legger ut noe som ikke er greit, er også der. Anonymous poster hash: ce3e2...c2c
Gjest Magdalene Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Jeg forstå at det ikke er morsomt at foreldrene følger med, men det må ungdommen bare akseptere. Jeg tror jeg vill snakket litt med henne om at hun absolutt ikke bør legge ut bilder på nett, som hun ikke engang ønsker at dere skal se. Om hun føler de ikke er passende for foreldrene, så bør hun lære at da bør hun heller ikke legge de på nettet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå