Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en jente på 23 år og som har en samboer som er 26 år. Han har fast jobb, mens jeg er mottaker av dagpenger fra nav.
Vi tjener ca 28 000 til sammen på en mnd. Vi har vært sammen i 7 år, og har veeldig lyst på barn, men føler at økonomien ødelegger drømmen. Har søkt jobb lenge, men bor på en liten plass med lite jobber.

Begge har rett på foreldrepenger og kontantstøtte når barnet er født. Hvordan skal man da ha penger til utstyr som vogn, bilsete, stelle bord osv? Vi har ikke penger til det uten ekstra støtte før barnet kommer. Det er mange som har det verre enn oss, men vi vil så gjerne ha penger til nye ting, og ikke bare brukt icon_sad.gif vil gi barnet det beste! (vogn og bilsete vertfall)

Anonymous poster hash: bbecb...905
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til et sted der det er jobb.

Anonymous poster hash: 9370c...e73
  • Liker 6
Skrevet

Har man ikke råd, så har man ikke råd.

Nytter ikke å "ville ha" alt nytt om du er blakk.

Enten får du jobbe hardere med å finne deg en jobb, ellers får dere flytte.

Deretter kan dere planlegge unger. Uansett ingen hast!

• Liker 5
Skrevet

Dere har vel sånn ca 15 år fremover til å få barn. Minst.

Få andre ting på stell først.

• Liker 2
Skrevet

Herre, få orden på livet deres. Ta noe ansvar som de over her skriver..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med brukte klær? Mye flott på finn til en billig penge, vi fikk barnesko der for en slikk og ingenting, de var tilogmed splitter nye.

Anonymous poster hash: 35edd...ce6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte gir en ny barnevogn et barn en bedre start i livet enn en brukt barnevogn?

Og når du har svart på det, ønsker jeg svar på samme spørsmål vedrørende:

-Sprinkelseng

-klær

-bæremeis

Når barnet blir f.eks 14 år og dere ikke har råd til konfirmasjonen, ferie, Ipad, kort i slalombakken etc så tror jeg ikke "du fikk NY barnevogn" holder som argument.

Anonymous poster hash: d0112...69b
  • Liker 3
Skrevet

Dere har ikke råd. Barn koster mye, spesielt etter det første året. Barnehage er dyrt (2740,- koster det i min kommune nå), og i tillegg kommer alt utstyret barnet trenger til barnehagen (ulltøy, fleecetøy, vinterdress, parkdress, gummistøvler, vinterstøvler, joggesko, cherrox etc etc), og jeg lover deg at det koster!

Vent til du har fått en jobb. Da har du også noe å gå tilbake til etter permisjonstida er ferdig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi tjener 34 000 kroner. Har ett barn. Sparer derimot 11 500 i måneden og vi klarer oss fint, spiser bra, kjøper alt av barneutstyr osv.

Likevel føler jeg at vi burde hatt bedre råd til å unne oss og barnet "noe ekstra", så hvis dette er viktig for deg så vil jeg anbefale å vente.

Kutt kostnader og spar er det beste tipset jeg kan gi deg dersom du ønsker barn nå :-)

Anonymous poster hash: f00ba...51d
  • Liker 1
Skrevet

Vi har brent av ca 50 tusen på vårt første barn så langt, 2,5 mnd har fina blitt nå :)

Nå har ikke vi spart på utstyret, men vi har kjøpt det aller meste av klær på salg.

Vogn, vognpose, dyner, lammeull, bilstol med pose, baby gym, seng, tripp trapp stol, baby call, flasker(mme barn muligens), sterilisator, masse klær, bæresele, bæremeis osv osv +++

Om man ikke har litt økonomi i orden med en del stående på konto på forhånd blir det fort mye kredittkort eller trange kår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser virkelig ikke hva som er galt med å kjøpe brukt eller arve. Det er ikke det som avgjør om barnet får en god oppvekst eller ikke. Ellers er dere unge og i deres beste alder, med tanke på frihet spesielt. Vil du ødelegge det med en unge? Ungen vil være der resten av livet, denne tiden dere har nå kommer aldri tilbake. Dere kan fint vente noen år, spare litt, og da har du kanskje også fått deg jobb.

Anonymous poster hash: eed7f...533
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...