AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Hei. Jeg har gjort kunststykket og vasket laminatgulvet mitt med grønnsåpe (!) Det er en stund siden jeg vasket det med grønnsåpe, og jeg har vasket det siden, men nå blir det aldri helt rent. Det har lagt seg en slags hinne over hele gulvet som er veldig klissete/fet og det fester seg mye støv og helt sikkert bakterier der også :S Jeg har prøvd å fjerne denne hinnen med litt vann + salmiakk og en isskrape til bil. Det fungerer veldig fint og det etterlater ingen merker i gulvet etterpå. Problemet er at det tar veldig lang tid. Er det noen som har vært borti dette problemet før som vet om det går an å vaske bort denne hinnen og evt. hvilke rengjøringsmidler jeg skal bruke ? Her ser dere gulvet før og etter at det er skrapt: Hilsen en som skal bli mye flinkere til å vaske heretter Anonymous poster hash: 94db6...c68
Lea2 Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Ikke bruk grønnsåpe på laminat.. Gå på Maxbo eller Byggern eller et annet sted der de selger laminat og be om noe som avfetter. Deretter bruker du en liten dæsj zalo til vask, etter et vaskemiddel tilpasset laminat. Aldri, aldri grønnsåpe! 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Jeg vasker alltid laminaten med grønnsåpe, og jeg har til dags dato aldri opplevd hinne, skjolder eller klissete gulv... Hvordan folk får det til er ærlig talt ubegripelig for meg... Hvor mye grønnsåpe brukte du? Hele flaska? Lot du gulvet svømne i grønnsåpevann? Her har jeg en liten dæsj i vannet og vrir moppen sentrifugetørr, dvs gulvet er tørt lenge før jeg er ferdig med hele stua, og jeg vasker raskt. En gylden regel er at hvis det fortsatt er vått på gulvet etter ett minutt ved normal romtemperatur har du vært litt for raus med vannet.Anonymous poster hash: cb7ca...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå