Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har samfunnet i dag blitt tøffere med tanke på relasjoner med både nære og de som ikke er fullt så nære?

Tenker da på forskjellige typer relasjoner, men kanskje spesielt de man ikke kjenner så godt som f. eks i jobbsammenheng, hobby etc. Jeg tror vi ser en brutalisering av samfunnet. Man bryr seg ikke på samme måte om andre som tidligere og man må stadig bli "tøffere" selv for å klare seg i betydningen av spisse albuer. Man ser jo f. eks at næringslivet i stadig større grad tilhører de som ikke er redd for å tråkke på andre for å komme seg opp selv, vi er rett og slett på vei inn i en periode der sosialdarwinisme praktiseres hardere enn vi er vant til å se i Norge.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 14da7...dd5
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er JEG og MEG og atter MEG-generasjonen som er kommet på banen. De som er vant til at verden snurrer om dem, i hvert fall hjemme.

Anonymous poster hash: 9577e...f7a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er JEG og MEG og atter MEG-generasjonen som er kommet på banen. De som er vant til at verden snurrer om dem, i hvert fall hjemme.

Anonymous poster hash: 9577e...f7a

Ja, og de kommer også ut i voksenverdenen og møter HVERANDRE! Altså mange prinser og prinsesser der ute som er vant til at å være verdens navle. Hvordan skal det gå?

Anonymous poster hash: 7fec1...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke folk brydde seg mer før, men det var større sosial forventning om å uttrykke at man brydde seg, uansett om man gjorde det eller ikke.

Anonymous poster hash: 548e2...655
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler folk bryr seg mer idag enn de gjorde før, jeg!

At det er mer allment akseptert å vise følelser offentlig, og at det er greit å ha problemer og å ha det vanskelig. Før var det flaut og man skjulte det for enhver pris. Idag blir man møtt mer med forståelse.

Anonymous poster hash: f2cc3...d69
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noe tvil om at den norske befolkning har blitt mer egosentriske de siste 20-30år hvertfall.

Anonymous poster hash: 637bd...614
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke folk brydde seg mer før, men det var større sosial forventning om å uttrykke at man brydde seg, uansett om man gjorde det eller ikke.

Anonymous poster hash: 548e2...655

TS her. Ja, det er nok hvertfall delvis riktig. Likevel syntes jeg folk tok litt mer hensyn for bare 15 år tilbake, folk har blitt mye mer brutale nå i sin omgang med andre mennesker.

Anonymous poster hash: 14da7...dd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er mer brutalt, og det bekymrer meg. Mange er mer opptatt av å sy puter under armene på barna sine enn å gi dem den frustrasjonen de trenger for å utvikle seg i riktig retning. Mange unge voksne i dag er egentlig bare forvokste barn, store egoister. Da får man også mer utroskap, forhold som går lettere i oppløsning, og alle lider under det.

Jeg leste et innlegg i Aftenposten skrevet av en dansk eks-prostituert, og hun skrev mye klokt og viktig om seksualitet jeg synes var veldig på tide å lese om i media. At flere enn meg tenker sånn gir meg håp. Kanskje opplever vi etter hvert en motbølge.

Anonymous poster hash: 37d5b...2a0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker ihvertfall at det har blitt vanskeligere å bli kjent med folk på jobb og være sosial utenom arbeidsplassen. Selv om jeg har veldig gode kolleger, har jeg ikke merket noen interesse for å bli kjent også på fritiden.

Anonymous poster hash: 18fc3...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...