Gå til innhold

Fin, rolig låt på gitar/tverrfløyte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi planlegger en liten "ekstravielse" i festlokalet etter den offisielle vielsen hos byfogden, da de fleste gjestene først kommer til festen. Det vil gå ut på at min far fører meg inn i lokalet, bort til brudgommen, og at vi deretter sier noen ord til hverandre. Champagne i glassene og musikk i bakgrunnen. Men musikken står vi litt fast på. Vi ønsker aller helst at en av vennene våre skal spille noe, det ville betydd mye. Vi er så heldige å ha to venner som er veldig dyktige på gitar og tverrfløyte, og tenkte å finne noe fint en av dem/begge kan spille.

Det finnes jo så utrolig mye fint, men er det noen som har noen tips eller tanker om hva slags musikk vi kan velge til dette?

Vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Temaet fra "Mot alle vinder" (den serien om noen folk som ble deportert til Australia) er veldig pent.

Ellers finnes det vel en del klassiske stykker til gitar som er vakre. "Du er den enda" er fin (sorry, aner ikke hvordan det staves, svensken min er ikke så god...).

Hva med å ta deg en tur i en butik som selger gitarnoter og titte på utvalget? Da har du samtidig noter klare hvis du finner noe du liker.

Skrevet

"Annies song" er også innmari fin, og rolig. Husker ikke navnet påhan som har komponert den, men mener han er fløytist....skjeggete , engelsk kar, tror jeg.....

Skrevet

tusen takk for gode råd!!

Skal sjekke litt noter på nettet nå:)

takk!

Skrevet
"Annies song" er også innmari fin' date=' og rolig. Husker ikke navnet påhan som har komponert den, men mener han er fløytist....skjeggete , engelsk kar, tror jeg.....[/quote']

John Denver var amerikansk, uten skjegg og sanger! Tror da det var han som komponerte den? :klø: Han sang den hvertfall!

Skrevet

Tema fra Hjortejegeren / The Deer Hunter er genialt på både gitar og tverrfløyte!

Catzy

Skrevet

Sorry, har den på plate med en fløytist som heter James Galway - ble bare ivrig i avtrekkeren, for når du sier detVET jeg jo at det IKKE var Galway som komponerte den......kremt kremt.....men den er i alle fall veldig fin! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...