MishaMisha Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Hei, jeg står fast litt her. Jeg skal prøve å forklare: Jeg har et tall, og jeg vil at dette tallet skal øke/doble seg/endre seg, hvis jeg skriver ett tall i kolonnen ved siden av. For eksempel: Tallet er 100. Hvis jeg skriver 1 så er tallet fortsatt 100, men skriver jeg 2 - så endrer 100 seg til 200... Skjønner? Jeg får det søren ikke til jeg Tusen takk, om noen kan hjelpe! MishaMisha
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Jeg er ikke akkurat noen excel-ekspert, men du kan kanskje bruke IF/HVIS-formelen? Den kan du bare ha opptil syv ganger i samme formel da. =IF(A1=1;100;0) osv. Finnes sikkert en bedre måte.. Anonymous poster hash: 700ec...667
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 SKal du f.eks doble i hver rad ette originaltallet? Da lager du formen med x 2.. Så du starter f.eks i B1 da... da lager du i C2 formel for at B1 skal ganges med 2, og så drar du formelen bortover så ganges det med 2 hver gang fra cellen tallet står i... Google it, står også mange formler på nettet. Anonymous poster hash: dacf3...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå