Gå til innhold

HASTER litt, koking av kjøtt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om høyrygg (uten ben) blir mørere og mørere jo lengere det får stå å trekke, eller om det blir tørt og seigt?
Har prøvd å trekke høyrygg en gang før men da ble det tørt/seigt, hadde da trekt i ca 2 timer som det sto på nettet, jeg vil gjerne ha *fallefrahverrandremørt* eller så godt som det lar seg gjøre, kan jeg sette på kjøttet nå da og la det trekke til kl 16.30 i dag?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går ut ifra at du bruner kjøttet godt først?

Litt frekt å spør, men første gangen jeg prøvde meg på "kokt kjøtt" hev jeg det oppi rått :P

Ellers har jeg ingen innspill for jeg synes det er umulig å få til selv.

Anonymous poster hash: 04504...29c
Skrevet

Sist gjorde jeg ikke det men denne gangen har jeg gjort det :)
Er ikke så alt for mye fett på kjøttet men det er godt marmorert (heter det vel) inni mellom lagene på kjøttet :) (er liksom kjøtt, fett/sener, kjøtt, fett/sener osv på det kjøttet jeg har.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan brune det først, ha den i en gryte eller ildfast form med lokk sammen med vin/kraft/tomat etc, og la stå i stekeovnen på 100 g over natten. Da blir det mørt!

Anonymous poster hash: 4671f...9ac
Skrevet

Tror høyrygg skal kunne blir mørt ja ved å trekke lenge på svak varme.. Men pass på varmen! Jeg kokte en hane en gang men på for høy varme så den ble aldri mør :( (men god kraft da!). To timer høres litt kort ut ja... 2-4 burde være ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...