snoker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg lurer på om høyrygg (uten ben) blir mørere og mørere jo lengere det får stå å trekke, eller om det blir tørt og seigt? Har prøvd å trekke høyrygg en gang før men da ble det tørt/seigt, hadde da trekt i ca 2 timer som det sto på nettet, jeg vil gjerne ha *fallefrahverrandremørt* eller så godt som det lar seg gjøre, kan jeg sette på kjøttet nå da og la det trekke til kl 16.30 i dag?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Går ut ifra at du bruner kjøttet godt først? Litt frekt å spør, men første gangen jeg prøvde meg på "kokt kjøtt" hev jeg det oppi rått Ellers har jeg ingen innspill for jeg synes det er umulig å få til selv. Anonymous poster hash: 04504...29c
snoker Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2014 Sist gjorde jeg ikke det men denne gangen har jeg gjort det Er ikke så alt for mye fett på kjøttet men det er godt marmorert (heter det vel) inni mellom lagene på kjøttet (er liksom kjøtt, fett/sener, kjøtt, fett/sener osv på det kjøttet jeg har.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Du kan brune det først, ha den i en gryte eller ildfast form med lokk sammen med vin/kraft/tomat etc, og la stå i stekeovnen på 100 g over natten. Da blir det mørt! Anonymous poster hash: 4671f...9ac
Frk. Belle Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Tror høyrygg skal kunne blir mørt ja ved å trekke lenge på svak varme.. Men pass på varmen! Jeg kokte en hane en gang men på for høy varme så den ble aldri mør (men god kraft da!). To timer høres litt kort ut ja... 2-4 burde være ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå