AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har tidenes mest overfladiske og flaueste spørsmål noen gang. Føler meg skikkelig slem som tenker sånne tanker, men sånn er det bare. Jeg ser jo bilder av mange barn, og noen mindre pene enn andre. Men jeg ser jo at foreldrene alltid skriver at barnet er det vakreste på jord. Er det sånn at man alltid synes at sitt eget barn er verdens vakreste? Eller? Tenk om jeg får en dritstygg unge?! Fysj, nå følte jeg meg fæl. Men jeg må bare spørre.... Anonymous poster hash: d35a0...33b 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Nei. Anonymous poster hash: 0b7ec...722
Gjest Magdalene Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Nei, jeg har et barn som var utrolig vakkert (ble tatt med ks) da det ble født, og et som var mindre vakkert(født vaginalt, og var helt sammentrykket i ansiktet). MEN det kommer seg jo fort, og etter en liten stund (helt sikkert i tråd med at man begynner å bli glad i den lille) så syns jeg jo at begge mine er de vakreste i verden.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Babyer er sjelden vakre, men de blir vakre med tiden. Anonymous poster hash: 347d8...9af
Britt Banditt Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Jeg syns mitt barn var vakkert fra første stund, men jeg har jo sett babyer som ikke akkurat var vakre (akkurat som mange andre nok ikke syntes mitt barn var det ). 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har lurt på det samme, selv syntes jeg min baby var mest snodig og søt de første mnd, og til og med litt stygg første dagen, de er jo litt sammenklemte da.. men fra ca 2 mnd til nå (8 mnd) synes jeg min baby er over gjennomsnittet vakker. Hører det fra både kjente og ukjente omtrent hver dag også, at hun har så vakre øyne og så rene trekk, og til og med folk som ikke har møtt hverken meg eller henne (f.eks venninner av søsteren min) ber om bilder og er over seg av begeistring.. Var en lengere periode i utlandet, og da ble vi stoppet minst tre ganger hver gang vi gikk ut med komplimenter og folk skulle helst ta bilde med henne.. helt sinnsykt! ;p Så jeg regner med det er en objektiv sak at min baby er pen, men hvem vet, kanskje dette er helt normalt?? Jeg var faktisk redd for det samme, for det er fakta at livet er lettere for attraktive mennesker, og selv om jeg ikke kommer til å fokusere på utseendet til barna ovenfor dem vil jeg såklart at de skal få det beste i alt, våre seg utseende, manerer eller evner. Hvilken mor vil ikke det? Men man kan ikke akkurat spørre f.eks en venninne med to ganske stygge barn om hun virkelig synes de er fine. Så da får vi håpe noen er ærlige på nettet.. Anonymous poster hash: 79a86...723
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Har alltid syntes små babyer er direkte stygge jeg da. Men utrolig søte når de begynner å gå rundt og finner på alt slags faenskap. Et barn/baby kan være nydelig, men for meg er det voksne personer som kan være vakre. Anonymous poster hash: c6b74...e28 1
Gjest Keikolina Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Jeg synes ikke mine var pene, tror jeg aldri har sett en pen baby heller, ha ha. Ikke nyfødt i hvertfall.
Gjest Passing by Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Jeg syns alle babyer er nydelige og smelter ved synet av dem. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 En venninne av meg ga meg klar beskjed om at jeg skulle være ærlig med henne om hun fikk ett stygt barn fordi hun ville ikke gå rundt å skryte av hvor søt h*n var hvis det bare var hun som var blind av morskjærlighet. Vel....ungen kom den å så ut som en dypvannsfisk det første året, men hvem har hjerte til å si det når mamman har stjerner i øynene? Jeg sa ungen var dødssøt og det gjorde veldig mange andre selv om flere var enige om at det var en av de styggeste babyene vi hadde sett. Heldigvis vokste proposjonene seg til så barnet ble seende normalt ut som 4 åring. Anonymous poster hash: 4d262...309 17
edderkoppdame Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 syntes ikke mine var pene før de ble litt større, men har en venninne som fikk et barn som jeg oppriktig syntes var "pen" som nyfødt. Når de er nyfødte ser de stort sett ut som sinte, gamle menn. 1
Gjest RompeRusk Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Det første jeg tenkte om vesla, var "herregud så rar hun ser ut...". Men det kom seg heldigvis fort
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 syntes ikke mine var pene før de ble litt større, men har en venninne som fikk et barn som jeg oppriktig syntes var "pen" som nyfødt. Når de er nyfødte ser de stort sett ut som sinte, gamle menn. Ikke rart når de har ligget i press og i en guggete lake i 9 mnder. Men som flere sier,de kommer seg raskt Anonymous poster hash: fb873...27d 1
edderkoppdame Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Forresten, TS: Tenker du på nyfødte eller barn generelt? Jeg tror nok at de fleste mødre vil synes at deres egne barn har et tiltalende utseende, at de synes at de er søte/skjønne selv om de kanskje ikke synes de er "vakre". Man er jo glad i barna sine, også utseendet deres. Ellers er jeg vel kanskje ikke i målgruppen din da jeg tilhører den kategorien mødre som synes jeg har veldig pene barn, men det ene barnet mitt syntes jeg hadde et veldig sjarmerende utseende om ikke særlig vakker før hun begynte å nærme seg året. Litt som når du ser en bulldog, eller sjimpanseunge. De er jo skjønne på et vis, men vakre er de vel ikke. Når det er sagt, synes jeg at personligheten til barna er med på å forme hvordan jeg ser på utseendet deres. Kjenner til flere objektivt "pene" barn som oppfører seg ufordragelig, jeg merker at jeg synes at ufordragelige barn er lite tiltalende utseendemessig etter oppførselen deres, og liker gjerne bedre utseendet til de som er sjarmerende og kanskje ikke billedskjønne enn en sur og grinete "prinsesse".
Meline37 Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 Jeg synes barn er vakre. Er de barna dine, så er de vakre i dine øyne Man elsker et barn for at det er ditt barn og ikke for utseende.
Gjest Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Det er vel "myrsnipefaktoren" som slår hardt ned hos veldig mange nybakte mødre. Man blir jo opphengt i barnet sitt, det er den teknikken naturen bruker for å sikre seg at mødre tar seg av avkommet. Mine ble tatt med KS, og jeg var usedvanlig stolt da fødselslegen sa til meg at jeg hadde et meget vakkert barn da jeg fikk min førstefødte. Var selvsagt helt enig... Misstenkte senere at han sa det til de fleste 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Men finnes det foreldre som ser at barna ikke er spesielt heldige utseendemessig? Eller er de blendet for dette? Anonymous poster hash: ada38...ccb
Enyya Skrevet 9. januar 2014 #19 Skrevet 9. januar 2014 Nå er mitt barn 6 år og helt objektivt kan jeg se at han ikke av de peneste 6 åringene jeg vet om, men absolutt har pene trekk. Som baby var han penere enn gjennomsnittet. Han er halvt iraner så hadde gyllen hud og mørke lange øyevipper når han ble født så skilte seg ut fra mange av de andre lyserosa. Pleierne på barsel hentet stadig inn andre for å se på den søte babyen og fikk kommentarer fra de at blandingsbarn ofte var penere som nyfødte. Men som sagt når de små lyserosa vokser til så blir de vel så pene;-) Og i dag vil jeg si han er helt som gjennomsnittet.
tingeling Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Min datter var nydelig når hun ble født (KS), ble ganske stygg egentlig frem til hun fikk hår rundt ettårsalderen og er nå i en alder av fire år dukkepen på det nivået at jeg ser at hun kommer til å bli trøbbel når hun blir eldre 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå