AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Del Skrevet 9. januar 2014 Hva gjør DU for å bekjempe global oppvarming? Anonymous poster hash: dc2b3...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 9. januar 2014 #2 Del Skrevet 9. januar 2014 Prøver å ikke spise for mye mat som gir meg gass i magen xP neida erhm.. Bruker ikke mer strøm en nødvendig..har ikke bil heller, så tror jeg hjelper til mer en nok Men det går vel opp i opp da jeg reiser mye...og det er vel ikke spesielt bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 9. januar 2014 #3 Del Skrevet 9. januar 2014 Tenker over hva jeg spiser. Den største synderen er maten vi kjøper. i snitt så går det ca 10 kalorier fra olje, gass og kull til å produsere 1 kalori mat. Tenk litt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg slipper isbiter i sjøen om sommeren, og heller kokende vann i sjøen om vinteren. Så lenge Kina gir faen er det liten vits at vi 5 millioner (mot 1.x milliarder gir faen) sparer 5 a4-ark i året, og dropper en kjøretur som bruker 2 liter drivstoff. Anonymous poster hash: 29f0f...ad8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Del Skrevet 9. januar 2014 Krysser fingre for at noen finner opp en propp som kan tette vulkaner rundt på jordkloden, da vil problemet med co2 være løst. Men tror strengt tatt ikke på global oppvarming som er menneskeskapt. Men det er fint med fokus på forurensing, dårlig luft er det utvilsomt i mange store byer. Anonymous poster hash: 904a6...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 9. januar 2014 #6 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg tror naturen fikser problemet selv jeg. Selvom det kanskje betyr at menneskeheten blir utryddet. MEN Menneskeheten har overlevd istider og klimaforandringer før. Hvem vet. Mange av oss blir vel å overleve denne gangen også. Selvom det kanskje betyr at mange andre dør i risiko utsatte områder. Mtp forurensning,tørke eller kulde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. januar 2014 #7 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg tror naturen fikser problemet selv jeg. Selvom det kanskje betyr at menneskeheten blir utryddet. Latterlige holdninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 12. januar 2014 #8 Del Skrevet 12. januar 2014 Flyr Norwegian (i stedet for SAS) Går til butikken(i stedet for å kjøre) Sykler/går til jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 12. januar 2014 #9 Del Skrevet 12. januar 2014 Kjører Tesla. Gjenvinner og kjøper ikke unødig mat. Spiser nært null kjøtt og bare kortreist. Flyr sjelden, tar helst tog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 12. januar 2014 #10 Del Skrevet 12. januar 2014 Latterlige holdninger. Latterlig? Jaja, deg om det. XDD whatevs, la meg ha mine meninger ,så lar JEG ha DINE meninger ifred OK? xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Del Skrevet 12. januar 2014 Sorterer søppel, går eller tar buss så mye jeg kan, bruker ikke unødig strøm, og viktigst av alt: kjøper minst mulig ting, og det jeg kjøper er mest mulig miljøvennlig. Anonymous poster hash: 8262b...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2014 #12 Del Skrevet 12. januar 2014 Tar buss Flyr lite Bruker menskopp i stedet for tamponger Prøver og spise opp mat før det må kastes/fryser ned middagsrester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Del Skrevet 16. januar 2014 Latterlige holdninger. Hvorfor skal du alltid latterliggjøre de du er uenig med? Anonymous poster hash: 4a58f...0f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 24. januar 2014 #14 Del Skrevet 24. januar 2014 Hvorfor skal du alltid latterliggjøre de du er uenig med? Ikke alltid. Bare de som er latterlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 27. januar 2014 #15 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg gjør ingenting, den globale virkeligheten vil komme en dag og det eneste jeg gjør er å (jeg har ikke bil), vel, jeg har ikke bil da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #16 Del Skrevet 28. januar 2014 Ganske mye, faktisk. Vi har ikke bil og sykler overalt med mindre det er minusgrader, snør eller regner mye. Ellers bruker reiser vi offentlig. Vi har ikke TV, men er mye på internett. Vi har ikke så mange større dubbeditter i huset som går på strøm. Vi spiser kjøtt en gang i uken og fisk to ganger i uken. De andre middagene er vegetariske. Vi velger kortreist mat og vin så langt det lar seg gjøre. Vi kaster aldri mat. Aldri. Vi bruker lite vann. Vi sover ikke med åpent vindu når det er kaldt og er generelt forsiktige med strømforbruk. Vi har det behagelig varmt inne, men tar heller på en varm genser og ekstra sokker og et pledd istedenfor å skru opp varmen. Vi sorterer alt søppelet og har egen kompost. Vi dyrker også enkelte grønnsaker og urter på balkongen. Vi er flinke til å kjøpe bruktmøbler og bygge om/endre på møbler vi allerede har til å tilpasse behovene. Vi reparerer klær og bruker opp filler/restestoff Forbedringsområder finnes jo: Vi reiser nok litt vel ofte med fly, men det er vanskelig å kutte ned på ettersom det nesten alltid er i forbindelse med jobben. Vi kan nok bli flinkere til å slå av laptoper om kvelden. Vi synes uansett at vi ikke leser nok bøker. Vi kjøper nok mer klær og sko enn vi behøver. Vi er ikke veldig sparsommelige med gadgets, selv om det å holde seg til Apple-produkter nesten automatisk betyr at ting holder i en tre års tid. Jeg har nettopp kjøpt en Kindle. Tror jeg kunne klart meg uten, men så tenker jeg at det nok er mer miljøvennlig enn alle bøkene jeg ellers ville ha skaffet meg. Anonymous poster hash: bb614...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 29. januar 2014 #17 Del Skrevet 29. januar 2014 Vi har ikke mulighet til å resirkulere her vi bor, da alt går i en container >.< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå