Justice Skrevet 18. mai 2004 #1 Del Skrevet 18. mai 2004 Bor i Oslo vest. Pga. transportstreiken har jeg levd på brød, frukt, melk, brus og kjøtt de siste dagene.. Tørrmatlageret og fryseren begynner å tømmes... nærmeste butikker er Kiwi og Meny, og der har de virkelig ingenting i hyllene! Frustrerende, fordi jeg er midt i eksamensoppkjøring og leser masse, har ikke tid eller ork til å farte byen rundt for å få tak i mat.. vanskelig å få i seg tilstrekkelig og sammensatt næring i en periode hvor det virkelig trengs! Og vaskepulveret er tomt! Får ikke vasket klær heller! Livet mitt raser sammen akkurat nå som jeg trenger det minst Har ikke bil, og kan ikke dra til Smart Club, Centra, etc for å handle.. Vet noen hvilke butikker som ikke er i streik? Noen her i Oslo vest? Hva kan jeg gjøre, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. mai 2004 #2 Del Skrevet 18. mai 2004 Jøss, jeg bor også i oslo Vest, men har ingen problemer. Prix er på Majorstua. 7-11 og bensisnstasjoner har også bra utvalg. Et par dager før 17. mai handlet vi inn til full frokost med masse deilige ferskvarer, egg osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 18. mai 2004 #3 Del Skrevet 18. mai 2004 vanskelig å få i seg tilstrekkelig og sammensatt næring i en periode hvor det virkelig trengs! Nei, nå må du slappe av!!! Du får jo tak i frukt, grønnsaker, poteter, melk, ferskt kjøtt, pålegg o.l. Det er ikke noe i veien med det kostholdet for en periode. Hva er det du tremger av tørrvarer for å få sammensatt næring nok??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. mai 2004 #4 Del Skrevet 18. mai 2004 Vi bor også på Oslo vest men alle butikkene vi pleier å handle på er tomme, alle på Røa er tomme og Ultra på CCVest likeså. Vi kjører faktisk til Smartclub på Alnabru og handler nå fordi jeg orker ikke kjøre mange forskjellige steder for å få alt vi har lyst på. Vi stakk innom Prix på Lilleaker på vei til CCvest forrige helg, der var det ganske bra fylt med mat, hvis du bor i nærheten da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2004 #5 Del Skrevet 18. mai 2004 Prix i Lilleakerveien ovenfor CCvest. De fyller stadig på med varer, men hyllene tømmes raskt igjen - for nå skal ALLE handle der... (Plutselig pes å parkere utenfor butikken...) Ellers har 7-11 fått mer ok priser på dagligvarer, og de har i grunnen ganske bra utvalg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. mai 2004 #6 Del Skrevet 18. mai 2004 Bor i Oslo vest. Pga. transportstreiken har jeg levd på brød, frukt, melk, brus og kjøtt de siste dagene.. Har ikke bil, og kan ikke dra til Smart Club, Centra, etc for å handle.. Vet noen hvilke butikker som ikke er i streik? Noen her i Oslo vest? Hva kan jeg gjøre, tro? Beklager at jeg spør, men hvor i Oslo Vest bor du?? Det er min kjære som handler så du får ta hans ord for det: Sentralt på Majorstuen har Bunnpris et stykke opp i Kirkeveien visstnok mye igjen, også av frysevarer (?) Centra har lite. Frukt, toalettpapir og vaskemidler har de. Prix har lite. Rema og Rimi ved Deichmann vet han ikke. Meny på Colosseum har lite. Hvis du ikke bor sentralt kan du vel ta kollektiv ned/bort på Centra og handle der? Vil du ha mat skader det ikke å være oppfinnsom eller bruke en time eller to for å skaffe det du trenger. Det er tåpelig å si at livet raser sammen. Hadde alle reagert slik hadde Oslo vært i unntakstilstand. Kanskje du kan ringe Sivilforsvaret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justice Skrevet 19. mai 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 19. mai 2004 Klart verden ikke raser sammen.. var ikke så alvorlig ment! Prøvde å finne en sånn "spøkefull" smiley å sette inn etter den setningen, men er ikke så proff på dette her ennå.. Er nok mest av alt overdrevet problemfokusert nå rett før eksamen, tenker jeg! :oops: Bor i Parkveien, nær Solli plass. Pleier å handle på Kiwi Solli plass, men der har de som sagt lite.. men fint at det er mulig å handle på Prix, det visste jeg ikke! Ta bussen til Centra, ja.. frister igrunnen litt å komme seg bort fra bøkene uansett.. god idè. Takk for info alle sammen, og beklager all dramatikken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 19. mai 2004 #8 Del Skrevet 19. mai 2004 Har ikke bil, og kan ikke dra til Smart Club, Centra, etc for å handle.. Så vidt jeg vet er det ikke bussstreik.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 19. mai 2004 #9 Del Skrevet 19. mai 2004 Vet noen hvilke butikker som ikke er i streik? Noen her i Oslo vest? Hva kan jeg gjøre, tro? Hvor i Oslo vest? På Majorstua, f.eks, har de en Bunnprisbutikk. Men Bunnpris blir nok rammet av streiken de også, siden "alle" handler der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 19. mai 2004 #10 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg synes ikke streiken er noe problem, egentlig. Det gjelder bare å bruke fantasien. Jeg bruker lenger tid på å handle, det er sant. Må innom kanskje to-tre butikker og en og annen kiosk. Men jeg får da det jeg er ute etter. (Det er bryggeristreiken som beskymrer meg! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 19. mai 2004 #11 Del Skrevet 19. mai 2004 Bor i Parkveien' date=' nær Solli plass. Pleier å handle på Kiwi Solli plass, men der har de som sagt lite.. men fint at det er mulig å handle på Prix, det visste jeg ikke![/quote'] Coop-kjeden er ikke rammet av streik. De har sitt eget transportsystem. Men de blir ofte raskt tomme da de ikke har kapasitet til å kjøre ut nok varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 19. mai 2004 #12 Del Skrevet 19. mai 2004 Men de butikkene som ikke rammes av streieken, ihvertfall OBS butikken i nærheten av meg, er jo stappfulle av folk. Klokka halv elleve i dag sto køen rett på innersiden av inngangen og helt til kassen, og butikken er ganske stor og det er mange kasser. Så da ble det heller Kiwi, tomt i hyllene ja, men fikk kjøpt det meste jeg trengte likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 19. mai 2004 #13 Del Skrevet 19. mai 2004 Bunnpris ble ramma av streiken sist mandag. At de har noe igjen nå er bare pga litt ekstra på lager, og pga at folk ikke har panikk og hamstrer like mye nå som de første to ukene. Rema/Rimi hadde også igjen en del varer et par uker etter streiken, men gikk fortere tom for fx dopapir/bleier. Coop er ikke i streik, og kommer visst ikke til å bli det heller. Deres sjåfører er organisert i Handel og kontor og ikke i Norsk transportforbund eller hva det nå heter. Levering av brød, melk og kjøttvarer (Gilde, Spis, Prior) går som normalt til alle butikker. Men en del pålegg fra fx Gilde er tomt pga at felleslageret kjøper inn slike ting fra Gilde og distribuerer til sine butikker. Samme med smør og ost fra Tine. Mens kjøttdeig og annet kjøtt, samt melkeprodukter (melk, rømme, youghurt..) må produsentene levere til butikkene selv. Jeg antar det har noe med holdbarhet å gjøre. Iom at det ble bryggeristreik i natt vil det ikke bli levert brus/øl til butikkene, noe det har blitt hittil. Jeg tror heller ikke isleveransene er ramma av streiken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå