Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

08.01 viste Tv en Fransk dokumentar.

Den viste hvordan produkter nå for tiden med vilje konstriueres så de IKKE skal vare.

man begynnte med den korte levetiden til flatskjerm Tv`er.
Mindre Tv reperatører fortallte att alle meker hadde en policy om hvor lenge produktene skulle vare og blandt disse var det noen verstinger. LG og Samsung ble trukket frem

Spesielt Samsung. De hadde kondensatorer I sine Tvèr som kostet 1 kr. og var plassert nærmest det varmeste punktet inne I Tvènm inntil radiatoren på kretskortet. Disse ble ødelagt etter 2-3 år ofte. Merkeverkstedene I Paris tok da ca. 380 euro og fixe det. Alltså, kjøpte de fleste da ny Tv I stedet.
Lokale Tv reperatører fixet dette for 21 euro...

I USA hadde tusenvis av konsumere gått til rettsak mot Samsung og fått en innrømmelse av svindelen igjenom en kompensasjon.

Nå for tiden har Samsung byttet til en mer holdbar kondensator, men den er laget slik att ingen kan reparer eller bytte den.

Apple sine iphoner hadde ett batteri som ikke gikk å byte. Før noen smartinger laget ett firma som het ifixit, mener jeg det var, De laget små verktøysett så du kunne knekke opp mobile og byte batteri selv, så du slap å kaste telefonen når batteriet iike virket mer.
Apple sin respons på det var att de limte fast batteriene sine I mobilen.

Selfølgelig kan ingen nåes, ingen svarer på mailer og ingen vil intervjues.

Skal tenke to ganger neste gang jeg handler noe slikt.

Endret av Tarsan97
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er gammelt nytt.

Anonymous poster hash: d7ee8...71e
Skrevet

Og selvsagt venter de fleste av oss på at disse produktene skal gå i stykker, slik at vi har en god grunn til å kjøpe noe større, bedre eller nyere. Dessverre har mine iPhoner levd fryktelig lenge, hver eneste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...