AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #1 Skrevet 9. januar 2014 Tar denne anonym da samboer vet brukernavnet mitt. Jeg fant en gammel forlovelsesring som tilhørte min samboer. Datoen i ringen er et par år før vi ble sammen, han og eksen gjorde det slutt ca et år før jeg og han møttes. Vi har vært sammen i over 3 år, samboere i snart 1 år. Han har ikke nevnt noen ting om at han var forlovet og har som sagt enda ringen. Ville dere damer tatt dette opp? Eller skal jeg bare la det være? Jeg personlig føler at dette er noe jeg ville fortalt en ny partner. Men jeg er kanskje rar?Anonymous poster hash: a254d...2c2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Det er jo noe man bør nevne, men er ikke sikkert han ser på det som så seriøst siden det ikke ble noe av uansett.. men syns ikke han skulle tatt vare på ringen da.. men hvordan fant du den? Snoket du, eller bare ved en tilfeldighet? Anonymous poster hash: 1a369...1ce
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Jeg gjorde det samme.. Fant begge forlovelsesringene til samboer.. Med hans og eksens navn inni. De forlovet seg på julaften et halvt år før det ble slutt, leste datoen inni ringene. Men når jeg snakker om forlovelse så vil han ikke... Han skjønner ikke vitsen. Har ikke nevnt at jeg fant ringene da... De står der ennå.. Lite irritasjonsmoment. Vurderer å ta de med å pante de... Anonymous poster hash: 78c85...5c1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Jeg gjorde det samme.. Fant begge forlovelsesringene til samboer.. Med hans og eksens navn inni. De forlovet seg på julaften et halvt år før det ble slutt, leste datoen inni ringene. Men når jeg snakker om forlovelse så vil han ikke... Han skjønner ikke vitsen. Har ikke nevnt at jeg fant ringene da... De står der ennå.. Lite irritasjonsmoment. Vurderer å ta de med å pante de... Anonymous poster hash: 78c85...5c1 de er vel ikke dine, så du kan vel strengt tatt ikke gjøre det? Anonymous poster hash: e04d9...ca8 10
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 de er vel ikke dine, så du kan vel strengt tatt ikke gjøre det? Nei, jeg kan ikke det.. Derfor jeg ikke har gjort det... Men det er bare en tanke som streifer meg av og til.. Anonymous poster hash: e04d9...ca8 Anonymous poster hash: 78c85...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Det er jo noe man bør nevne, men er ikke sikkert han ser på det som så seriøst siden det ikke ble noe av uansett.. men syns ikke han skulle tatt vare på ringen da.. men hvordan fant du den? Snoket du, eller bare ved en tilfeldighet?Anonymous poster hash: 1a369...1ce Tulfeldighet. Han ba meg legge "smykkeskrinet(han har en gullsmedeske hvor han oppbevarer slipsnåler, mansjettknappene osv i. Ringen lå under skumgummien. Altså skjult.)". Jeg mista esken i gulvet og innholdet datt ut.Anonymous poster hash: a254d...2c2
DysterPytten Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 (endret) . Endret 9. januar 2014 av Dermika
Wildrose Skrevet 9. januar 2014 #8 Skrevet 9. januar 2014 Nå synes jeg at han burde fortalt at han var forlovet uansett. Men at han har tatt vare på ringen, det trenger ikke være noe skummelt. jeg var gift tidligere og er på nytt forlovet, jeg har faktisk begge ringene, både tll min ex mann og min giftering. Har disse blant smykkene mine. Jeg synes det blir feil å kaste de/kvitte meg med de på annen måte. Et levd liv, minner rett og slett. Det ligger ikke noe følelser for ex.mann bak dette, da det var jeg som brøt ektesakpet. Tenkte at datteren vår ville ha disse evt å lage noe av de når hun blir eldre. Så at mannen din har gamle forlovelse ring, synes jeg ikke du skal ta veldig alvorlig, men at han ikke har fortalt deg at han har vært forlvoet, det ville jeg tatt opp. Det er jo vikitg å dele med kjæresten sin, og det å forlove seg er jo en man faktisk hadde tenkt å gifte seg med. Jeg undrer litt at han har ringen rett og slett fordi han ikke har nevnt forlovelsen. Da kan det jo være noe mer følelser enn bare minner som ligger bak da?Hadde han fortalt at han var forlovet derimot, hadde jeg ikke tenkt noe mer på det, men som sagt synes det er litt anderledes når han ikke har nevnt denne sivilstatusen tidligere. Det er du som skal leve med dette og det er derfor bare du som vet hva du vil /kan tilate eller ikke. Snakk med din kjære uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #9 Skrevet 9. januar 2014 Jeg gjorde det samme.. Fant begge forlovelsesringene til samboer.. Med hans og eksens navn inni. De forlovet seg på julaften et halvt år før det ble slutt, leste datoen inni ringene. Men når jeg snakker om forlovelse så vil han ikke... Han skjønner ikke vitsen. Har ikke nevnt at jeg fant ringene da... De står der ennå.. Lite irritasjonsmoment. Vurderer å ta de med å pante de... Anonymous poster hash: 78c85...5c1 Han vil ikke forlove/gifte seg med meg.Anonymous poster hash: a254d...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Nå synes jeg at han burde fortalt at han var forlovet uansett. Men at han har tatt vare på ringen, det trenger ikke være noe skummelt. jeg var gift tidligere og er på nytt forlovet, jeg har faktisk begge ringene, både tll min ex mann og min giftering. Har disse blant smykkene mine. Jeg synes det blir feil å kaste de/kvitte meg med de på annen måte. Et levd liv, minner rett og slett. Det ligger ikke noe følelser for ex.mann bak dette, da det var jeg som brøt ektesakpet. Tenkte at datteren vår ville ha disse evt å lage noe av de når hun blir eldre. Så at mannen din har gamle forlovelse ring, synes jeg ikke du skal ta veldig alvorlig, men at han ikke har fortalt deg at han har vært forlvoet, det ville jeg tatt opp. Det er jo vikitg å dele med kjæresten sin, og det å forlove seg er jo en man faktisk hadde tenkt å gifte seg med. Jeg undrer litt at han har ringen rett og slett fordi han ikke har nevnt forlovelsen. Da kan det jo være noe mer følelser enn bare minner som ligger bak da?Hadde han fortalt at han var forlovet derimot, hadde jeg ikke tenkt noe mer på det, men som sagt synes det er litt anderledes når han ikke har nevnt denne sivilstatusen tidligere. Det er du som skal leve med dette og det er derfor bare du som vet hva du vil /kan tilate eller ikke. Snakk med din kjære uansett. Hun var utro, og dermed ble det slutt. I starten var han ikke over henne, men trodde at når han tok initiativ til samboerskap var han ferdig med dette. Nå føler jeg meg som en langvarig rebound eller "det første og beste0. Han har sagt at han ikke vil forlove seg eller gifte seg. Og litt som deg, det er ikke ringen som gjør at klumpen i magen vokser, det er det at han ikke har fortalt det. Pluss en hel del som var da vi ble sammen, som han tydeligvis ikke er så ferdig med alikavel.Anonymous poster hash: a254d...2c2 1
Arianna Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Tror jeg hadde blitt litt skuffet om han ikke hadde fortalt meg noe sånt, det skal jeg innrømme. Hadde nok spurt også. Ikke blitt sint, det tror jeg ikke, men absolutt tatt det opp!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #12 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har også både min og eksens giftering liggende et sted. Vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre med dem. har ikke noe å gjøre med at jeg ikke er over eksen enda. Føles litt merkelig å kvitte seg med dem bare, det er jo gullringer. De ligger "skjult" og jeg har ikke nevnt for samboeren min at jeg har dem liggende. Anonymous poster hash: e0660...f06
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #13 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har også både min og eksens giftering liggende et sted. Vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre med dem. har ikke noe å gjøre med at jeg ikke er over eksen enda. Føles litt merkelig å kvitte seg med dem bare, det er jo gullringer. De ligger "skjult" og jeg har ikke nevnt for samboeren min at jeg har dem liggende. Anonymous poster hash: e0660...f06 En ting er å ikke nevne at du har dem, men å ikke nevne at du har vært forlova til ny kjæreste?Anonymous poster hash: a254d...2c2 1
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2014 #14 Skrevet 9. januar 2014 Dere vil trenge gifteringene om dere ikke er gift pr i dag, for skal dere til Dubai og lignende så er giftering et muste.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 9. januar 2014 #15 Skrevet 9. januar 2014 Han vil ikke forlove/gifte seg med meg.Anonymous poster hash: a254d...2c2 Hun var utro, og dermed ble det slutt. I starten var han ikke over henne, men trodde at når han tok initiativ til samboerskap var han ferdig med dette. Nå føler jeg meg som en langvarig rebound eller "det første og beste0. Han har sagt at han ikke vil forlove seg eller gifte seg. Og litt som deg, det er ikke ringen som gjør at klumpen i magen vokser, det er det at han ikke har fortalt det. Pluss en hel del som var da vi ble sammen, som han tydeligvis ikke er så ferdig med alikavel.Anonymous poster hash: a254d...2c2 Jeg tror nok det er sårt for ham å tenke på. Tror du bør trå litt varsomt i det når du snakker med ham om det. Jeg synes det er veldig merkelig at han ikke har nevnt for deg at han har vært forlovet før.
FalconPunch Skrevet 9. januar 2014 #16 Skrevet 9. januar 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #17 Skrevet 9. januar 2014 Dere vil trenge gifteringene om dere ikke er gift pr i dag, for skal dere til Dubai og lignende så er giftering et muste. Da trenger vi to ringer, ikke en. Vært i Dubai uten ring, det gikk fint. Ts.Anonymous poster hash: a254d...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #18 Skrevet 9. januar 2014 Ringen er ikke problemet, problemet er at han ikke har fortalt at han var forlova. Hadde ikke hun vært utro, hadde han ikke valgt meg. Og noe slikt mener jeg at man bør nevne. Ts.Anonymous poster hash: a254d...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #19 Skrevet 9. januar 2014 Ringen er ikke problemet, problemet er at han ikke har fortalt at han var forlova. Hadde ikke hun vært utro, hadde han ikke valgt meg. Og noe slikt mener jeg at man bør nevne. Ts.Anonymous poster hash: a254d...2c2 Hvordan klarer du egentlig å være i ett forhold som andrevalget? :omg: Jeg hadde aldri kunnet hatt ett forhold som besto utelukkende fordi man ikke kunne få den man egentlig ville ha. Anonymous poster hash: a802e...17b 3
Gjest Whitestripes Skrevet 9. januar 2014 #20 Skrevet 9. januar 2014 Hva gjør en egentlig med slike ringer? Jeg har en liggende i skapet... for å si det slik.... Jeg tok med min gamle giftering og noe annet gull jeg ikke bruker lenger til en gullsmed og fikk smeltet det om til en ny ring etter min smak. TS: Jeg skjønner at du synes det er dårlig gjort at han ikke har fortalt at han var forlovet, det hadde jeg syntes også om jeg var i samme situasjon. Det kan jo være flere årsaker til det, men den riktige får du kun ved å spørre han. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå