Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med ei livsstilsebdring der et sunnere koshold og trening kommer inn i bildet. Mitt førte mål er å komme i gang med dette, noe jeg startet for 7 dager siden. Mitt neste mål er syden, om 70 dager. Hvor mye er det realistisk å komme seg ned på 70 dager? Håper på 3 kg, er det realistisk? Veier pr dags dato 93 kg og er 173 cm. Kvinne på 25 år.

Spiser to brødskiver med enten makrell i tomat, fiskepudding, leverpostei eller lignende til frokost.

Lunsj: smoothie laget av cultura og div frossen frukt og bær

Middag: laks, karbonadedeig, rent kjøtt o.l og grønnsaker og eller salat

Kvelds: samme som frokost

Trener mellom 2 til 4 ganger i uka og går til jobb (t/r 5 km)

Hvis jeg holder dette gående, hva klarer jeg på 70 dager? Og er det realistisk å ønske å veie 80 kg til neste januar?

Anonymous poster hash: 1006a...502

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inntil 1 kg per uke er normalt sett mulig, på 70 dager kan du fint klare 10 kg men å sikte seg inn mot 7 er nok bedre.

Anonymous poster hash: e0327...f4f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB, om du skal gå ned i vekt uten å miste for mye muskler så blir ofte 0,5-1 kg i uka anbefalt, og om du går ned 1 kg i uka mister du 10kg. Men man burde jo ha rom for feil og litt slikt, så jeg ville nok også satset på rundt 7:)

Gratulerer med en sunnere livsstil og lykke til!^^,

Anonymous poster hash: 12c71...332
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :) 7 kg er jo fantastisk! Jeg tenkte at 3 kg var max jeg kunne klare! Men da kjører jeg på med et mål på 7 kg! Men kommer til å være superfornøyd med 3 kg også :) da er kanskje årets mål på 80 kg nærmere enn jeg tror :) sluttmålet mitt er 70 kg, men det kommer når det er tid for det. Små skritt hindere meg i å feile og jeg får tid til å omstille med til ny livsstil! Åh så jeg gleder meg! Så motivert nå :) tusen takk :D

Anonymous poster hash: 1006a...502

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er lurt å ha små, realistiske mål :) så du gjør det på en mye bedre måte enn de som absolutt skal ned mest mulig på kortest mulig tid! Da slipper du å gå på en real smell når du har gått ned eks 5 kg på 70 dager, og ikke eks 15 kg. Alle kilo ned er ett steg nermere målet! Og når du har langsiktige mål, blir de nye vanene dine plutselig til en ny livsstil :) Jeg heier på deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...