AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Hei alle sammen! Jeg er en universitetsstudent som nå har lugget med influensa i 15 dager, dette er midt i eksamenstida så det kunne virkelig ikke vært dårligere timing enn dette... Det har seg sånn at jeg smått begynner å bli frisk og nå bare har ett par uker på meg til å forberede meg til 3 forskjellige eksamener. Det er snakk om MASSE stoff, men alt går i pugging. Jeg har etter 4 mnd på universitetet ikke klart å finne min studieteknikk og er nå svæært bekymret for hvordan jeg skal klare å få pugget alt stoffet. Viljestyrken er på plass, og så snart jeg blir frisk nok er jeg villig til å sitte dag og natt, så kom med alle tips. Gjerne også til hvordan jeg skal få fordelt tiden min på alle tre fag... Tusen millioner takk for alle innspill, setter utrolig pris på det ! Anonymous poster hash: 17aae...288
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Tankekart feks Xmind er veldig fint, men jeg stiller meg i grunn skeptisk til at alt skal være pugging. Det er ofte den helhetlige forståelsen som er det viktigste. Det jeg ville ha gjort er å se over stoffet og lage en liste over hva jeg må kunne, tema for tema og hva det er innenfor de temaene. Spesielt ville jeg ha sett på læreplanen. Anonymous poster hash: 4a722...42c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Min teknikk: En mini whiteboard og mye fred og ro. Jeg later som jeg snakker til en foramling og skal lære bort det jeg har har lest. Det er faktisk den eneste måten jeg klarer å pugge på Anonymous poster hash: 0d28d...cae 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Gamle eksamensoppgaver med fasit. Omformuler svarene i dine egne ord. Anonymous poster hash: 1b02a...853
Fashionistaen Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Leser gjennom notatene jeg har lagd gjennom hele året. Forkorter siden helt til kun det absolutt mest nødvendige er med i stikkordsform. Holder så en presentasjon for meg selv om det jeg har lest ved hjelp av stikkordene. Lesing og ren pugging fungerer ikke for meg. Jeg må gjøre noe aktivt for å lære. Det samme gjelder kanskje deg. 1
oeas Skrevet 9. januar 2014 #7 Skrevet 9. januar 2014 Min teknikk: En mini whiteboard og mye fred og ro. Jeg later som jeg snakker til en foramling og skal lære bort det jeg har har lest. Det er faktisk den eneste måten jeg klarer å pugge på Anonymous poster hash: 0d28d...cae Dette støttes. Fungerer veldig bra.
plix Skrevet 12. januar 2014 #8 Skrevet 12. januar 2014 Pauser innimellom lesing/arbeidet er også veldig viktig. For mange er det avgjørende for å kunne fordøye stoffet, før man setter seg inn i nytt tema.
kubrak Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Det sitter mye bedre for min del hvis jeg gjør eksamensoppgaver istedenfor tørrlesing
Knekt1 Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Har foreleserne lagt ut eventuelle Power Point-filer? Har avlagt en lang rekke eksamener ved forskjellige utdanningsinstitusjoner, har knapt opplevd å bli spurt om noe som ikke har blitt omtalt i forelesningene. Du får ingen dyp forståelse av emnet, men pugging av innholdet i Power Point-filer holder ofte til C på skriftlige eksamener. Les deg gjerne opp på stikkord du ikke behersker. Hvorfor er det slik, tenker du kanskje? Husk at foreleseren ofte plukker ut og snakker om sentrale stikkord. Hvis eksamensspørsmålene ikke er omtalt på forelesninger, hvorfor skal studenter gidde å dra på forelesningene da? 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #11 Skrevet 12. januar 2014 Memo. Anonymous poster hash: 3e0cf...68d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #12 Skrevet 14. januar 2014 Har foreleserne lagt ut eventuelle Power Point-filer? Har avlagt en lang rekke eksamener ved forskjellige utdanningsinstitusjoner, har knapt opplevd å bli spurt om noe som ikke har blitt omtalt i forelesningene. Du får ingen dyp forståelse av emnet, men pugging av innholdet i Power Point-filer holder ofte til C på skriftlige eksamener. Les deg gjerne opp på stikkord du ikke behersker. Hvorfor er det slik, tenker du kanskje? Husk at foreleseren ofte plukker ut og snakker om sentrale stikkord. Hvis eksamensspørsmålene ikke er omtalt på forelesninger, hvorfor skal studenter gidde å dra på forelesningene da? Tuuuusen takk for svar, dette har jeg ikke tenkt over før !! Anonymous poster hash: 9630e...96f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #13 Skrevet 14. januar 2014 Tusen takk for svar til alle, nå er det bare til å gi alt og be til høyere makter Anonymous poster hash: 9630e...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå