AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Jeg er feit. 105 kg. Jeg orker ikke å gå en sommer i møte til slik som jeg er nå. I tillegg er jeg bedt i et bryllup der det er mange folk jeg har skjult meg for pga min fedme i flere år, og jeg kommer ikke til å gå om jeg er så feit som jeg er. Jeg prøver forgjeves å slanke meg. Har PCO og dermed en forferdelig forbrenning. GIkk på lavkarbo før jul og det var OK, men det gikk altfor seint. Hva er den mest idiotiske løsningen? Allevo? Cambridge? Noka? Jeg trenger ingen skjenneprekener eller råd om generellt kosthold. Jeg kan alt det teoretiske man trenger å vite om slanking (men får det ikke til i praksis). Jeg vil bare høre om de mest effektive måtene. Anonymous poster hash: de84a...e1f
Barcelone Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Kanskje du kan snakke med legen din? Få noe veiledning der? Eventuelt henvisning til noen som kan hjelpe deg? Har dessverre ikke noen gode råd til deg, men ønsker deg lykke til! 2
Fuglen Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Jeg er ihvertfall sikker på at uansett hvilken diett du bestemmer deg for, er fysisk aktivitet fryktelig viktig for å gå ned i vekt. 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Den beste løsningen er å gå ned i vekt med sunt kosthold og trening. Sorry altså. Men du burde tenkt på dette før. Anonymous poster hash: 46a21...701 10
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Kanskje du kan snakke med legen din? Få noe veiledning der? Eventuelt henvisning til noen som kan hjelpe deg? Har dessverre ikke noen gode råd til deg, men ønsker deg lykke til! Ikke noe annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp sier de. Jeg er ihvertfall sikker på at uansett hvilken diett du bestemmer deg for, er fysisk aktivitet fryktelig viktig for å gå ned i vekt. Dette stemmer faktisk ikke. Jeg har trent 5-7 dager i uken uten at det har hjulpet. Man forbrenner faktisk forsvinnende lite på en times trening. Kostholdet er 70%-80% av slankingen, ergo det aller viktigste. Trening kan selvsagt hjelpe noe på, og trening er sunt for kropp og sjel, men det er absolutt maten som teller mest. Anonymous poster hash: de84a...e1f 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Den beste løsningen er å gå ned i vekt med sunt kosthold og trening. Sorry altså. Men du burde tenkt på dette før. Anonymous poster hash: 46a21...701 Før hva? Anonymous poster hash: de84a...e1f 2
Barcelone Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Ikke noe annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp sier de. Dette stemmer faktisk ikke. Jeg har trent 5-7 dager i uken uten at det har hjulpet. Man forbrenner faktisk forsvinnende lite på en times trening. Kostholdet er 70%-80% av slankingen, ergo det aller viktigste. Trening kan selvsagt hjelpe noe på, og trening er sunt for kropp og sjel, men det er absolutt maten som teller mest. Anonymous poster hash: de84a...e1f Da trener du feil hvis ikke du går ned i vekt av å trene. 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Da trener du feil hvis ikke du går ned i vekt av å trene. Trente med PT så jeg trente ikke feil nei. Poenget er at kostholdet er 70-80% av slanking. Anonymous poster hash: de84a...e1f 12
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Jeg gikk forresten selvsagt ned i vekt av å trene, men det gikk for sakte. Som sagt så spør jeg ikke etter den riktige måten, men den mest effektive. Anonymous poster hash: de84a...e1f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #10 Skrevet 8. januar 2014 Gå til legen og sjekk stoffskiftet ditt. Er det for lavt er det nesten umulig å gå ned :/Anonymous poster hash: bae1c...6c5 2
Gjest Inferno Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Ketogent kosthold og mye aktivitet - ikke så viktig hva, bare beveg på kroppen, det så være å springe Stoltzen sju ganger i uka eller å danse mens du støvsuger. Få nok søvn og ikke stress for mye. 2
Barcelone Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 Hva med å sjekke Grete Roede eller vektklubben til VG eller noe? Når er bryllupet? Jeg gikk på Grete Roede og synes det var veldig bra. Fikk hjelp til å regne ut hvor mange kalorier jeg skulle ha i løpet av en dag etc. De har kurs på nettet også. Du kan jo prøve og kontakte dem og se hva de anbefaler. Vi er jo bare i begynnelsen av mai så hvis bryllupet er i juli f.eks så bør du jo greie å gå ned 30 kilo eller noe. 1
Fuglen Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Ikke noe annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp sier de. Dette stemmer faktisk ikke. Jeg har trent 5-7 dager i uken uten at det har hjulpet. Man forbrenner faktisk forsvinnende lite på en times trening. Kostholdet er 70%-80% av slankingen, ergo det aller viktigste. Trening kan selvsagt hjelpe noe på, og trening er sunt for kropp og sjel, men det er absolutt maten som teller mest. Anonymous poster hash: de84a...e1f Ja, begge deler teller, men vil du ned i vekt raskest mulig er det veldig lurt å trene uansett. Og selv om du ikke forbrenner veldig mye akkurat under treningen, så er det jo sånn at jo mer muskler du har jo høyere er forbrenningen. 5
Kronbladet Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Du klarer 15 kg før juli, og 15 kg er laaaangt på vei:) vedder på at du føler deg strålende allerede etter de første ti!! Og man skal feire hver en cm man mister! - så bruk også målebånd! Gjør det ordentlig og start nå, i stedet for å ta slike dumme kurer. Det er ingen langtidsløsning! 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Jeg har fastet i nå 3 dager for å "nullstille" hodet etter jul. Det har virket for meg. Nå har jeg lyst på fisk med grønnsaker istedenfor ribbe og kake. Med Grete Roede får du ganske kjappe resultat, men egentlig må du bare gå inn for det 100%, holde deg unna alt av usunn mat og spise veldig rent. Anonymous poster hash: 5d841...9af
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Kanskje ikke den mest idiotiske, men likevel en av de mer ekstreme diettene, er PSMF (proteinsparende modifisert faste). Du skal være sterk i viljen for å holde den, men det skal også være en av de beste måtene å gå ned raskt på - og det uten å gå for mye utover muskler og helse. Fant en artikkel om det her i farten: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ Forøvrig så ser jeg du har gått ned både på lavkarbo og med trening, det er jo veldig bra og burde da være motiverende? Dersom sommeren er målet så har du jo veldig god tid på deg og kan være 25-30 kg lettere med "sakte men sikkert"-metoden. Men du kan jo prøve å kickstarte PSMF, og så gå over til normalt sunt kosthold og trening, og så kanskje ta en runde med PSMF igjen etter en stund (jeg tror ikke det er anbefalt å gå på det så lenge eller ofte, du får lese grundigere om det enn hva jeg har gjort) og på den måten kanskje klare å kutte over 30kg til sommeren. Anonymous poster hash: 148d0...d65 2
Dricka Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Jeg brenner av meg kilo kjapt om jeg lever på knekkebrød og kyllingpostei en stund. Du blir veldig sliten og det er ikke sunt. Men det funker for min del om jeg vil gå ned noen raske kilo. skal sies at kiloene kommer farlig fort tilbake da du spiser sunt igjen.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 Problemet med hurtigkurer er at du kommer til å miste muskler og beholde fettet. Det vil du ikke. Og du? Du sier du kan det teoretiske, men det tror jeg ingenting på. Da ville du nemlig visst at hurtigdietter ikke funker i lengden. Anonymous poster hash: ff90a...394 11
altflyter Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 Nutrilett sine shake-kurer skal vistnok være veldig bra og effektive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå