Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker Tele2 som kan svare på noen spørsmål? (Før jeg sender mail til kundeservice...)

Enten står det ikke på siden deres, eller så er jeg usansynlig treg og klønete, men jeg klarer ikke å finne ut av tre ting:

Kan man beholde sitt gamle nummer når man bytter fra Telenor til Tele2 (jeg lurer på både mobil og fasttelefon)?

Tilbyr de "Se hvem som ringer" på fasttelefon?

Hva koster spesifisert regning på fasttelefon (hvis de har)?

Jeg sitter her og regner for harde livet, og prøver å finne ut om det er bryet verd å bytte operatør. Det blir jo noen hundrelapper billigere pr. faktura, men da vil jeg vite at jeg får alle godene jeg er vant til.

Er det noen som har noe å utsette på Tele2, eller positive erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest agurk
Skrevet

Dersom du ikke har fått ett spesielt tilbud fra tele 2 er de kun ett øre billigere enn telenor (fasttlf) og du skal ringe mye for å spare noe da.

Ja du får beholde nr dine, både mobil og hustlf.

Tror de har gratis spesifisering, men ikke fult så spesifisert som telenor sin.

Husker jeg ikke feil har de ikke hvem ringer, mulig de har fått det nå.

Skrevet

Tusen takk!

Jeg har detaljregnet på det, og min regning på 1 553 kroner ville kommet på 1320 kroner hvis jeg hadde vært kunde hos Tele2.

Jeg har "Familie og venner" rabatt hos Telenor. Selv UTEN rabatten ville disse samtalen blitt billigere hos Tele2 (og man betaler jo for å få den rabatten...).

Alt i alt er det jo ikke veldig mye å spare, men det hadde vært hyggelig å ikke støtte Telenor, det synes jeg er en bonus i seg selv. Dessuten er det jo litt unødvendig å betale litt mer for alt kun av gammel vane. Så egentlig er det vel prinsippet som er det viktigste for meg, og årsak til at jeg vurderer å bytte.

Gjest agurk
Skrevet

dersom du har familie og venner rabatten hos telenor blir det jo billigere enn full pris hos tele 2.. Hmm.. jaja..

Gjest Anonymous
Skrevet

Har veldig dårlig erfraring med tele2. Vi har fast telefon og internett fra dem, og det har bare vært kaos med regninger. Dobbelfakturering når vi endelig fikk regning, og 3 mnd på rad sente de regningen til seg selv. Purregebyret vil de ha oss til å betale, og når vi ringer kundeservice er det selvfølgelig ingen som har noe med det å gjøre :evil:

Vil bare si at det ikke alltid lønner seg å bytte teleleverandør....

Gjest Butterflygirl
Skrevet

abn. hos tele 2 koster 10 kr billigere i mnd enn telenor. og alle ringepriser hos tele2 er rundt 30% billigere enn telenor. jeg har tele2 som fasttelefoni. hvis du bruker internett, og ikke bredbånd, så er det mye billigere. jeg tror jeg betaler ca. 11 øre for minuttet, og et eller annen øre for oppstart. men, enklere sagt, jeg betaler rundt 10kr per time for internett surfing. etter 5. koster 13 øre om morgen, tenker jeg...... :roll:

Skrevet
dersom du har familie og venner rabatten hos telenor blir det jo billigere enn full pris hos tele 2.. Hmm.. jaja..

Nei, med mitt forbruk på denne regningen kommer 74 samtaler på tilsammen 15.15.16 timer på 172,81 kr. Det er MED rabatt.

De samme samtalene vil med Tele2 Suveren komme på 125,56.

(180,46 kr. med vanlig abonnement med bindingstid, og 217,10kr. uten bindingstid. Her her jeg regnet med dagtidprisen, når man bruker kveldstidprisen blir det omtrent likt som Telenor.)

Sorry, jeg skulle presisert at det var Suveren jeg planlegger å anskaffe, det fant jeg ut var best for oss med vårt forbruk.

Gjest agurk
Skrevet

Ok, for jeg gikk ut i fra ordinær pris fra tele2! Men du er klar over at det finnes andre billigere selskap en både telenor og tele2?

Skrevet

Jeg har i prinsippet vært positiv til Tele2. Inntil nå. Vi har forsøkt å legge både abonnement og tellerskritt over til Tele2 i fem - 5 - måneder nå, men igår ga jeg opp.

Først meldte vi oss på internett og fulgte opp med mail til dem der vi også bestilte "hvem ringer". Vi ventet i flere uker, et par ganger ringte jeg og purret men fikk beskjed om at "det henger på telenor" og at alt ville være i orden om et par uker.

I begynnelsen av mars fikk jeg det oppklarende svaret at bestillingen vår ikke var registrert pga vi ikke hadde returnert et svarskjema som skulle vært kommet i posten. Det har gått oss hus forbi, men uansett så har vi jo ringt dem flere ganger i mellomtiden og de har bare bedt oss vente et par uker til. Anyway, ny bestilling ble gjort 3. mars og et par uker etter fikk vi skjema i posten som vi skrev under og returnerte. Og så ventet vi.

I går fikk jeg omsider tak i dem på telefon og gjett hva: "Ser at vi har ringt dere 3. mars, men det er ikke registrert noen bestilling på dere" (!!!)

Jeg forklarte hele historien til baben som da presterte å si "jeg kan få gjennom bestillingen for dere på tre dager".

Da sa jeg bare at dere kan finne noen andre å lyge til, vi sier takk for oss til Tele2!

Skrevet

Vi har tele2 - og er veldig godt fornøyd. Var ikke noe problem da vi skulle over fra Telenor til tele2, og det er aldri noe tull med fakturaer fra dem. Vi har både abonnement (ISDN), fasttelefon og internett hos dem og har regnet på at vi sparer ca 500 kroner pr mnd mot hva vi gjorde hos Telenor. *og så slipper vi å få tre regninger i uka på 3500 kroner sånn som vi en periode gjorde fra Telenor :evil: * Har bare positive erfaringer med tele2 og anbefaler dem på det varmeste.

Skrevet

Min kjære har bestillt ny mobil med abonnement fra tele2, og jeg har byttet fra kontantkort til tele2 jeg også (og det er ikke mange operatører som blir billigere med mitt forbruk, kun Teletopia og en til).

Derfor synes jeg det er greit å ha fasttelefon fra dem også.

Er det noen som vet om man må bestille spesifisert regning og "hvem ringer" før man bytter? Eller får man "Hvem ringe" automatisk?

Nettsidene deres er ikke veldig informative når det gjelder detaljer...

Skrevet

Vi byttet fra Telenor til Tele2 og har fasttelefon, bredbånd og ett mobilabonnement hos dem.

Veldig veldig fornøyd. Bra service og billigere. Slipper å holde ut de uforskammede og arrogante kundebehandlerne hos Telenor. Enda bedre, nå ringer de jevnlig til meg for å trygle meg om å skifte tilbake og hver gang får jeg anledning til å forklare akkurat hvorfor det er uaktuelt.

Skrevet
Enda bedre, nå ringer de jevnlig til meg for å trygle meg om å skifte tilbake og hver gang får jeg anledning til å forklare akkurat hvorfor det er uaktuelt.

:sjarmor:

Jeg kan nesten ikke vente... :ler:

Skrevet

Jeg hadde lenge internettabonnement hos Tele2, men da jeg skulle bytte over til ADSL fra Telenor var det ikke bare enkelt å si opp hos Tele2.

De fortsatte å fakturere meg for supersurf internettavgift (som bare var på 10 kroner mnd, men likevel...) i over ETT ÅR etterpå, selv om jeg ringte dem flere ganger, og sendte mailer. Ikke før jeg skrev et ordentlig brev til dem løste saken seg. Da refunderte de endelig det jeg hadde betalt for mye. Da jeg opplevde tilsvarende hos Telenor (dobbeltfakturering da jeg flyttet ADSL-abonnementet) løste de saken mens jeg snakket med kundebehandleren, hun sa at jeg bare kunne trekke fra 1400 kroner på fakturaen :-)

Jeg ringer fortsatt med Tele2, men bare fordi de har mye lavere priser enn Telenor til utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...