AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Jeg satt nettopp og spiste et pakke med rips jeg kjøpte på Eurospar. Jeg fant en festlig innretning innimellom på den ene stlken med rips. Det var nemlig et slags spindelvev av slim med en brun larve i (i overkant av 0,5 cm lang) og den hadde barn. Godt over 10 knøttsmå minilarver. De var døde da selvfølgelig. Det skremte ikke meg fra å spise videre (bare ikke akkurat der larvene var) for det er jo sånn når man spiser bær ute også at det kan være insekter på dem, så jeg ser alltid på bær før jeg putter dem i munnen uansett. Men kan jeg klage? Bærene kommer jo fra Belgia ser jeg, så det er jo der feilen har skjedd. Den larven burde vært oppdaget under plukking/pakking. Fant ikke noe mailadresse på den belgiske leverandøren da. Hadde jo vært fint med litt gratis bær som kompensasjon Anonymous poster hash: c76ff...12b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Du kan jo prøve Jeg skulle gladelig gitt deg ny ripspakke om jeg satt i kassa. Anonymous poster hash: ba715...956
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 skulle gjerne gitt deg ny bær om du tok med deg beviset på at de var dårlige
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Ja, hvis du ikke hadde spist dem opp… Anonymous poster hash: 51573...4ad
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Ja, det var kanskje litt dumt jeg spiste opp resten da, det er vel 8 bær som jeg ikke har spist. Men er det nødvendig å ta med larvene og hele pakken da? Hva med bilder? Jeg tok noen før jeg spiste videre. Tok et nærbilde av larvene og et av hele pakken med rips. ts Anonymous poster hash: c76ff...12b
Djungelvrål Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Vi må begynne å akseptere at ting fra naturen ikke er perfekte. Noe som er dyrket og ikke er bearbeidet vil kunne ha med seg evt larver eller jord. Visste du f.eks at det er at visst antall knuste insekter som er lovlig i sjokolade og kaffe? Vi får i oss knuste insekter hver dag! Iiiiiik!!!!!! 1
minister-mio Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Du kan klage, men en idé å ikke spise resten da
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Vi må begynne å akseptere at ting fra naturen ikke er perfekte. Noe som er dyrket og ikke er bearbeidet vil kunne ha med seg evt larver eller jord. Visste du f.eks at det er at visst antall knuste insekter som er lovlig i sjokolade og kaffe? Vi får i oss knuste insekter hver dag! Iiiiiik!!!!!! Så... TS tar det hele med knusende ro og har spist videre etter at hun fant larvene. Hva er det som får deg til å trampe i gang med paroler og faner og korstog her? Jeg ser heller ikke helt sammenligningen mellom insekter som er iblandet et produkt slik at de ikke ses, smakes, og i tillegg er varmebehandlet slik at de neppe er skadelige - og det å finne levende dyr/skadedyr på en ferskvare som nok burde ha blitt sortert vekk av produsent eller butikk slik at kunden får akkurat så mye som han/hun betaler for. Anonymous poster hash: c545a...45f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Men hvis du har spist opp alt hvorfor skal du klage da? Butikken tar ikke akuratt dette videre. Og du har jo faktisk spist opp varen! Anonymous poster hash: 966fd...345 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Jeg hadde ikke tenkt tanken om å klage hvis ikke jeg levde på studentbudsjett Men jeg tror nok ikke det fører noen vei.. Hører jo om folk som klager på svidde potetgullflak og lignende og får ganske bra kompensasjon i form av gratis varer, så var vel dette jeg håpte på. Men nå er larvene kastet Anonymous poster hash: c76ff...12b
Gjest Ciegus Skrevet 9. januar 2014 #11 Skrevet 9. januar 2014 Jeg hadde ikke tenkt tanken om å klage hvis ikke jeg levde på studentbudsjett Men jeg tror nok ikke det fører noen vei.. Hører jo om folk som klager på svidde potetgullflak og lignende og får ganske bra kompensasjon i form av gratis varer, så var vel dette jeg håpte på. Men nå er larvene kastet Anonymous poster hash: c76ff...12b Det fungerer bare når du kan klage direkte til produsenten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå