AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Hei! Jeg sliter med å forstå dette med kreditnota og faktura. Anta at det sendes månedlig faktura til en bedrift, og det så viser seg så at noe av innholdet i tidligere fakturaer er feil og skal ikke faktureres bedriften likevel.Den månedlige fakturaen denne perioden består da av den faste kostnaden pr mnd, minus det som var feil i tidligere faktura. Det viser seg så at det som var fakturert feil tidligere er høyere enn det faste som skal faktureres denne mnd, slik at periodens faktura er negativ. Skal det da sendes en kreditnota på hele den negative summen? (Altså periodens faktura) Hvordan blir i så fall bedriften kreditert? Vil de ha tilgode en sum, og når neste periodes faktura kommer, så betaler de den periodekostnaden minus det de hadde til gode? Eller får bedriften penger inn på konto når det blir opprettet en kreditnota i regnskapssystemet?Anonymous poster hash: 63167...fa3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Dette er vel opp til hver enkelt bedrift å bestemme. Gjelder det jobben din, hadde jeg spurt min overordnede. Anonymous poster hash: 90db6...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå