Gjest Meeee Skrevet 18. mai 2004 #1 Skrevet 18. mai 2004 Hei. Lørdag har jeg tenkt å lage en virkelig romantisk aften for meg og kjæresten min. Har tenkt å lage god mat, stearinlys o.l. Noen som har noe tips til mat,dessert og andre ting som får en romantisk aften til å bli perfekt? Alle forslag motas med stor takk
Wayah Skrevet 18. mai 2004 #2 Skrevet 18. mai 2004 Du kan jo hive deg over jordbærklisjeen, ellers er ofte et lurt triks å ikke lage for tung mat, da blir en så fryktelig dorsk etterpå...
Arkana Skrevet 18. mai 2004 #3 Skrevet 18. mai 2004 Det viktigste må vel være å lage noe han ville like, ikke noe som nødvendigvis er "allment" romantisk. Samboeren min f.eks. ville mye heller satt pris på en saftig biff med godt tilbehør (fløtegratinerte poteter, min hjemmelagede champignonstuing, god saus osv), enn østers, kamskjell for å nevne noe. Når det gjelder dessert har jeg oppskrift på verdens beste dessert, og den er både romantisk og nydelig! Sjokoladefondant (8 stk) 200 g mørk sjokolade 200 g smør 110 g sukker 4 hele egg + 4 eggeplommer 1 ½ ts vaniljeekstrakt 60 g mel Smelt sjokoladen med smøret. Visp sukker, egg og vaniljeekstrakt godt sammen, ca 5 minutter visping. Vend i sjokoladen og siktet mel. Fyll i 8 aluminiumsformer (175 ml). De kan legges i kjøleskap eller fryses om ønskelig. Stekes de med en gang steker du dem ved 200 grader i 12 minutter og lar dem hvile 1 minutt. Etter kjøleskap trenger de 14 minutter i ovn + 1 minutts hvile, er de frosne trenger de 15 minutter i ovnen og 2 minutter hvile. Server med en gang (også god kalde).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå