Gå til innhold

Barn i bryllup.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å invitere barn også? Tenker på barn av søskenebarn og barn av venner.

Alle mine tantebarn, og mitt eget barn blir jo å være der, og derfor er jeg litt i tvil. Tenker også på vennene våre sine barn, for de er ca jevn gamle med vår tøtte, så det kunne jo vært fint. Søskenebarna våre derimot har jo barn i alle aldre og som vi ikke kjenner noe særlig personlig. Kunne jo vært hyggelig å møtt de også, men føler det er veldig unødvendig.

Råd og synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Abligøye
AnonymBruker
Skrevet

søsken sine barn er en selvfølge for oss, mens vi stopper ved søskenbarn.

Anonymous poster hash: d0901...e44
Skrevet

Jeg syns det er jævelig sært å ikke invitere med barn i bryllup.

Gjest Magdalene
Skrevet

Så lenge det skal være noen barn i bryllupet hadde jeg invitert alle med barn, også kan foreldrene heller velge om de vil ta de med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke invitert barn av søskenbarn og venner, det er veldig perifert og absolutt ikke nødvendig. Når dere har egne barn og tantebarn ser jeg at det er naturlig at de er med (hvertfall i vielse og middag), men ellers er jeg vant til at bryllup er voksenselskap.

• Liker 4
Gjest Ciegus
Skrevet

Gjør som dere vil. Vi inviterer bare onkel/tantebarn. Tror ikke vennene våre har lyst å ha med barna heller.

Skrevet

Vi skal ikke ha barn i bryllupet. Om vi skulle hatt med barna til søsknene våre hadde de blitt 3 stk, og de hadde kjedet seg ihjel (den eldste er 10 år). Tenker dessuten at det kan være fint for foreldrene å kose seg litt ekstra også, og slippe å tenke på at de må passe på barna eller dra tidlig fordi de må legges.

Skrevet

Vi inviterer tante/onkelbarn.. Men ingen utover det.

Her er det jo opp til hvert enkelt brudepar hva man vil gjøre. Tantebarna kommer selvsagt fordi det er familie.. Utover det ønsker vi ikke å ha noe barneselskap heller. Så barn av venner blir ikke invitert.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 3e533...0d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn har julaften, bursdag og 17. mai. Noe får vi voksne ha for oss selv.

*egne / nære barn kan selvfølgelig være velkommen på dagtid

Anonymous poster hash: 5f95a...130
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er jævlig sært å be med barn (så lenge de ikke er egne). Bryllup er voksenselskap og barn er ikke bare stressende å ha der men antageligvis kjeder de ræva av seg å.

Anonymous poster hash: 3d305...488

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde med barna våre når vi giftet oss. Noen av søsknene mine hadde med, men de mindre ble igjen hjemme. Disse dro rett etter kaken, så når "festen" startet, var det kun voksene igjen.

Skrevet

Vi inviterer ingen barn, selv ikke tante-/onkelbarn.

Gjest Hjertesukk
Skrevet (endret)

Vi har to "barn" på 16, og en på 14. Men ingen småbarn - selv ikke våre to brudepiker. Dette er fordi vi ønsker at foreldrene skal få en frikveld, og av erfaring vet vi også at bryllupsmiddagen kan ta mange timer. Barn som kjeder seg og får "makk i rumpa" (som vi så fint sier på sørlandet:P), er ikke noe vi ønsker når minnerike taler o.l. blir fremført. At mange barn blir trøtte/grinete når klokken nærmer seg 8, er heller ingen hemmelighet :P Såå... hehe..

Nå har ikke vi, eller våre søsken barn riktig enda. (Vi er et relativt ungt brudepar). Det hadde antagelig vært litt anderledes om dette var tilfellet. Men fettere/kusiner som er under 12, eller voksne fettere og kusiner sine barn hadde ikke vært invitert uansett.

Endret av Hjertesukk
Skrevet

Jeg ville kun invitert barn man har et forhold til, som barn av søsken.

Vi velger å invitere med barn siden det blir flere som reiser langt uten mulighet for barnevakt, men det er ikke mange barn, og kun to over 4 år. :)

Skrevet (endret)

Det er så typisk norsk mentalitet å ikke ha med barn fordi "det er voksenselskap".

Hvis det er så voksenselskap, hvorfor er ens egne barn og tantebarn der da?

I Spania, og andre Middelhavland (resten av verden og, for øvrig) er barna faktisk like viktige som de voksne. Det er bare i sære kalde land som Norge at man føler for å ekskludere barna i hytt og pine.

Edit; Det er også bare her jeg har sett at folk presterer å invitere folk til KAFFEN, men ikke til middagen. Det er faen meg enda særere enn "Helst hold barna dine unna når vi gifter oss!".

Endret av Bernardette
Skrevet

Det er så typisk norsk mentalitet å ikke ha med barn fordi "det er voksenselskap".

Hvis det er så voksenselskap, hvorfor er ens egne barn og tantebarn der da?

I Spania, og andre Middelhavland (resten av verden og, for øvrig) er barna faktisk like viktige som de voksne. Det er bare i sære kalde land som Norge at man føler for å ekskludere barna i hytt og pine.

Edit; Det er også bare her jeg har sett at folk presterer å invitere folk til KAFFEN, men ikke til middagen. Det er faen meg enda særere enn "Helst hold barna dine unna når vi gifter oss!".

Vel, Brullup inkluderer ofte alkohol og det blir av den grunn oftere et "voksenselskap", noe som er fornuftig. Og vi bor nå i "kalde Norge" engang da, så det er slik normen ofte er.

Jeg skjønner godt at brudeparet ønsker å slippe bråk og støy fra barn på denne ENE dagen om det er det de ønsker.

Jeg var nylig i begravelse til en slektning av meg som døde forholdsvis ung, og der var det er par som dro med seg en urolig 2 åring i kirka under begravelsen! Forferdelig upassende.

Barn er herlige (ja, jeg har barn selv hvis du lurer) men noen ganger passer det best å skaffe barnevakt. For barn er barn.

Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg syns det må være helt i orden å ikke invitere barna til søskenbarn og venner. Hadde vi skulle gjort det så hadde vi blitt så mange at vi rett og slett ikke hadde hatt råd til å ha fest i det hele tatt.

Så det kommer vel an på hva slags bryllup dere vil ha og hvor mange dere er.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Vi inviterte ingen barn i vårt bryllup. Verken meg eller min mann var tante eller onkel da. Vi inviterte da også kun de søskenbarna vi hadde best kontakt med, dvs de som var nærmest oss i lader. Dvs at disse var store nok til å sitte i ro under talene og vel så det. :)

Jeg har vært i 1 bryllup etter at jeg ble mor. Jeg var da kusine med bruden. Mitt barn var ikke invitert med brudeparets tante/onkelbarn var invitert. Så der hadde de satt sin grense.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...