sh97 Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Hei Jeg skal til Dublin og vurderer å kjøpe iPhone 5s der. Er det noen problemer eller ekstakostnader jeg møter på når jeg tar den med til Norge? Noe som gjør at det vil lønne seg å haller kjøpe den i Norge? Har noen av dere efaringer fa dette og evt. hva jeg kan gjøre for å unngå problemer? Takk for svar
Neket Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Den koster i følge nettbutikken til apple i Irland 699 euro, som tilsvarer ca 5950 kr. Mot 5790,- i Norge. Nå KAN du jo få VAT-refund på den på 131 euro, men da skal du i teorien også fortolle den inn i Norge. Så er det jo dette med garanti og reparasjon, og om de bruker de samme frekvensene på feks 4G der som her.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #3 Skrevet 9. januar 2014 Dette lurer jeg også på, bare at jeg vurderer å kjøpe telefonen i Canada. Når jeg sammenligner prisen i applestore.ca og.no ser det ut til at jeg kan spare ca. 900 NOK kr, når jeg regner om valuta og tax som tilkommer i Canada, så det er jo litt å spare, men hadde jo vært innmari kjipt om det det byr på problemer. Anonymous poster hash: 5011a...b3f
Xmir Skrevet 9. januar 2014 #4 Skrevet 9. januar 2014 Husk at du mister 5 års reklamasjonsrett. Det har sin verdi det også...
Neket Skrevet 9. januar 2014 #5 Skrevet 9. januar 2014 Min norskkjøpte iPhone fikk kamerahikke da jeg var på ferie i USA. De reparerte den gratis og på timen, selv om den hadde passert ett-årsdagen sin med et par uker. Garantien i utlandet er tydeligvis dårligere enn her hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå