Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal til Dublin og vurderer å kjøpe iPhone 5s der. Er det noen problemer eller ekstakostnader jeg møter på når jeg tar den med til Norge? Noe som gjør at det vil lønne seg å haller kjøpe den i Norge? Har noen av dere efaringer fa dette og evt. hva jeg kan gjøre for å unngå problemer?

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den koster i følge nettbutikken til apple i Irland 699 euro, som tilsvarer ca 5950 kr. Mot 5790,- i Norge.

Nå KAN du jo få VAT-refund på den på 131 euro, men da skal du i teorien også fortolle den inn i Norge. Så er det jo dette med garanti og reparasjon, og om de bruker de samme frekvensene på feks 4G der som her.

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på, bare at jeg vurderer å kjøpe telefonen i Canada. Når jeg sammenligner prisen i applestore.ca og.no ser det ut til at jeg kan spare ca. 900 NOK kr, når jeg regner om valuta og tax som tilkommer i Canada, så det er jo litt å spare, men hadde jo vært innmari kjipt om det det byr på problemer.

Anonymous poster hash: 5011a...b3f
Skrevet

Husk at du mister 5 års reklamasjonsrett. Det har sin verdi det også...

Skrevet

Min norskkjøpte iPhone fikk kamerahikke da jeg var på ferie i USA.

De reparerte den gratis og på timen, selv om den hadde passert ett-årsdagen sin med et par uker. Garantien i utlandet er tydeligvis dårligere enn her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...