altflyter Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Jeg ble inspirert av tråden om plagsomme katter som driter over alt, og fant ut at jeg skulle lage en egen tråd om dette. Jeg har hund. Jeg holder den i bånd og plukker opp dritten etter den. En gang så dreit hunden min inne i et buskas, og jeg gadd ikke krype inn der for å plukke opp siden kattene i nabolaget er der så mye og det er spekket med dritt der fra før. Da kom en nabo løpende ut, helt hysterisk og skjelte meg ut etter alle noter fordi jeg var uansvarlig og egoistisk. Han har katt selv, og denne katten driter på nøyaktig samme plass. Hvordan kan dette være rettferdig? Jeg plukker opp når hunden gjør fra seg på steder folk går, men når han driter på avsidesliggende steder som en katt også ville gått, så ser jeg ikke problemet. Hvorfor skal hundeeiere hudflettes for å ikke plukke opp når man bare skal akseptere at katter driter der det passer dem? Jeg syntes det er paradoksalt og urettferdig. Kanskje det skulle vært båndtvang på katter og.. 1
Dolly-Duck Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 fordi man går sammen med hunden på tur og derfor har muligheten til å plukke opp dritt. Har både hund og katt og plukker så godt som alltid opp hunden sin dritt. Unntaket er når vi er i skog langt utenfor tursti. eller hvis jeg er uheldig å hunden plutselig må drite mer enn planlagt. Når det er sagt så har alle mine katter, nåværende og tidligere foretrukket å gå på do inne. Når de er mye ute om sommeren, kommer de springende inn for å drite for så å gå ut igjen:P
Millimani Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Ingen båndtvang på katter takk, er du sprø?! Om hunden gjør fra seg inne i et buskas uten at det er så synlig at andre folk kan tråkke i det ,eller at det er åpenbart til 'sjenanse' for andre, -så må vel inni buskas være greit. Så sant det ikke er inne i en annens hage, det var det vel ikke i dette tilfelle 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 kjenner de som aldri plukker opp dritten etter hundene sine å.... så det er nok syndere der å, enda man prøver å forklare hvorfor man skal plukke opp dritten midt på gata. katter driter jo som regel på et bortgjemt sted. å båndtvang på katt? virkelig?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 jeg håper du tuller? Båndtvang på katter? Anonymous poster hash: ec15f...0ba
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 fordi man går sammen med hunden på tur og derfor har muligheten til å plukke opp dritt. Har både hund og katt og plukker så godt som alltid opp hunden sin dritt. Unntaket er når vi er i skog langt utenfor tursti. eller hvis jeg er uheldig å hunden plutselig må drite mer enn planlagt. Når det er sagt så har alle mine katter, nåværende og tidligere foretrukket å gå på do inne. Når de er mye ute om sommeren, kommer de springende inn for å drite for så å gå ut igjen:P Kattene mine gjør det samme. Er ute hele dagen, men kommer løpende inn i vill fart flere ganger daglig - kun for å drite inne. Anonymous poster hash: 295dc...607
Gjest Offensive Pie Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Med tanke på hvor stor skade utekatter gjør på lokal fauna, spesielt hekkende fugler og fugleunger, så ser jeg argumentet for båndtvang på katter. I New Zealand, for eksempel, har katteimporten ført til at enkelte arter er i ferd med å dø ut. Siden huskatter får mat hjemme, kan ikke denne jakten være motivert kun av sult. Det at katter bæsjer i sandkasser og forsøker å sitte på barnevogner er sekundære argumenter. Misforstå meg rett - jeg er glad i katter. Jeg synes bare at et ansvarlig dyrehold innebærer å ta ansvar for dyrets handlinger, også (eller kanskje spesielt) når det er utenfor eiers umiddelbare kontroll. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Plukker aldri opp dritten etter hunden så lenge det ikke er midt i oppkjørselen eller der vi ofte går. Enig i TS. Katteiere kan la kattene driter og pisse overalt, ser ikke noe forskjell på det og hund. Dessuten er hundebæsj helt normalt i et sivilisert samfunn. Det må folk tåle. De som bor på kysten har jo måker som driter overalt. De som bor i landbruksområder må finne seg i både hestemøkk og sauemøkk på veier, i tillegg til fraustanken i store perioder over året. Folk må slutte og syte. PS! Er selvsagt enig i at man ikke skal la hunden eller andre dyr drite på f.eks. trappa til naboen. Der går grensa. Anonymous poster hash: cb296...a77 1
altflyter Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2014 (endret) Det med båndtvang på katter var satt på spissen og mest på spøk Glemmer at man ikke kan lese ironi Men syntes at katteeiere kan ta litt selvkritikk. Som andre over sier. Tenk alle fugler de dreper? Sjeldne fugler... Endret 8. januar 2014 av altflyter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå