AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Del Skrevet 8. januar 2014 Jeg skal en lang helg til London. Jeg er veldig usikker på hvor mye lommepenger jeg skal ha med meg. Kjenner faktisk ingen som har vært akkurat der heller. Hvordan er prisene i Oxfordstreet? Jeg tenker da mest på shopping Klær, sko og slike ting Takk på forhånd.. Anonymous poster hash: b63be...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Del Skrevet 8. januar 2014 Helt greie. Noen butikker er dyre, noen er BILLIGE, og noen er som i norge Primark er superbillig da :D Tok helt av da jeg var der Jeg hadde med 6000 kroner, og klarte meg fint med det Men så handlet jeg vel stort sett på primark da Neste gang skal jeg ta med meg minst 10.000 Anonymous poster hash: ef8ab...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twirlX Skrevet 8. januar 2014 #3 Del Skrevet 8. januar 2014 Primark er typ dritbillig, og har omtrent _alt_ Ellers er det ca som hjemme (ergo - det meste er litt billigere i england) Niketown selger sko osv til halv pris av hva som er vanlig i Norge da! Men det er ofte veldig stappa av folk i oxford street, anbefaler westfieldsenteret. Bedre utvalg i butikkene (og ca samme butikker som i oxfordstreet. mindre folk, mer ro til å shoppe og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbiten. Skrevet 8. januar 2014 #4 Del Skrevet 8. januar 2014 Da jeg var i London sist (3 dager) hadde jeg med meg 10 000 i lommepenger. Handlet det jeg ville av klær og sko, og spiste godt. Hadde vel i underkant av 1000 kr igjen da jeg kom hjem. Handlet mye i Oxford street, men vil også anbefale Westfield, mange av de samme butikkene, men jeg opplevde at noen av dem hadde litt dårligere utvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild H Skrevet 8. januar 2014 #5 Del Skrevet 8. januar 2014 Oxford street er ikke spesielt billig. Klær der ligger på samme prisnivå som i Norge sånn ca (muligens er det noe dyrere her). Vil anbefale andre byer i England dersom du ønsker å shoppe til en mye lavere pris enn her hjemme, eller i det minste bør du gå til andre steder i London som ikke er typiske turiststeder (som Oxford street absolutt er). Det man kan tjene mye på å kjøpe i England er - kosmetikk (sminke, parfyme, kremer, såper). For eksempel er prisene på varer hos the Bode Shop ekstremt mye lavere enn de er i Norge. - smertestillende tabletter. Paracetamol, ibuprofen, aspirin osv. En pakke koster kanskje 30 pence (3 kr) der, og 40 kroner her hjemme. Litt rar ting å "shoppe", men det skader jo ikke å kjøpe et par pakker med seg hjem. - løpesko og treningstøy er ofte også mye billigere - visse designartikler. Vesker, solbriller og sko kan hos noen designere være mye billigere enn i Norge. Uansett: klær i Norge er generelt svært billig (spesielt fra kjedebutikker), så det tjener man ikke spesielt mye på å kjøpe i utlandet, særlig ikke på Oxford street. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #6 Del Skrevet 10. januar 2014 Du får mer valuta for opplevelsen en dag på Camden Marked enn i Oxford street. Der har de ALT. Masse forskjellige markeder med butikker rundt. Anonymous poster hash: 613cf...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #7 Del Skrevet 10. januar 2014 Vi tenkte å dra på et marked i Nothing Hill. Noen som vet hvordan prisene er der? Det er et marked hvor de har alt av alt Anonymous poster hash: b63be...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #8 Del Skrevet 10. januar 2014 Notting Hill er relativt dyrt, og Camden har også begynt å koste litt. De billigere markedene finner du i sør og øst i byen. Kjedene i Oxford Street har samme prisnivå som tilsvarende butikker ellers, så da er det helst utvalget som er den store attraksjonen. Anonymous poster hash: 097d6...ee5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. januar 2014 #9 Del Skrevet 10. januar 2014 I Oxford street er det ganske dyrt. Det er jo veldig mange forskjellige butikker der, og noen er veldig eksklusive og dyre, andre er sånn ca Norge-nivå og noen er veldig billige (som Primark). Vær for øvrig litt forsiktig med Primark - det er veldig billig, men kvaliteten på klær og sko er ofte ikke særlig god og blir fort ødelagt. I tillegg blir Primark stadig anklaget for å bruke uetiske produksjonsmetoder som barnearbeid. Oxford street-området er fryktelig travelt og det kryr av turister. Da jeg bodde i London dro jeg så godt som aldri til Oxford street nettopp pga det er så utrolig mange folk. Du må stå i endeløse køer for å prøve klær på, og så enda flere køer for å faktisk kjøpe ting. Det kommer veldig an på hva slags klær og sko du ser etter, men om du vil ha mer alternative klær er Camden et godt alternativ for shopping. I Islington har de mange helt fantastiske secondhand og vintage-butikker som er rimelige dersom du er interessert i slikt. Ha en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. januar 2014 #10 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg er helt uenig i at Oxford street ligger på samme nivå som her hjemme. Jeg reiser 2 ganger i året til London og mener at London generelt er svært billig, da også Oxford Street. Men det kommer selvfølgelig også an på hva du handler. I de vanlige butikkene som ellers i Storbritannia, f.eks New Look, Dorothy Perkins, Next osv er prisene de samme enten de ligger i London eller York. Derfor synes ikke jeg London er spesielt dyrt, jeg synes det helt ærlig er en billig by. Det finnes selvsagt svært dyre butikker og merkebutikker, men de går jeg sjelden i, ergo har jeg ikke noe forhold til dem. Unntaket er nok Monsoon og Esprit, der prisene er høye. Men da er til gjengjeld enda høyere i Norge. Jeg har alltid med 10-15 000 kr jeg kan bruke på shopping i London. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 10. januar 2014 #11 Del Skrevet 10. januar 2014 Oxford Street er kjent som en billiggate her...for det meste kjedebutikker. Best kupp gjør man noe utenfor London, på outlets osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #12 Del Skrevet 11. januar 2014 Det eneste jeg vil anbefale er TopShop, spesielt herreavd. Mannen min brukte nesten hele budsjettet vårt der da vi var der for 2 år siden. Primark er på nivå med Spar Kjøp, synes ikke det hadde mye pent der. Veldig "white trash" for å være helt ærlig Ellers ligger prisnivået omtrent som i Norge. Anonymous poster hash: c5673...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #13 Del Skrevet 11. januar 2014 Takk for svar alle sammen Blir litt forvirra når noen sier det er dyrt og andre ikke. Jeg er bare ute etter helt vanlig klær. Har ikke tenkt til å handle i noen motebutikk akkurat. Jeg er ute etter noen nye gensere og en party kjole Kanskje noen pumps. At det er mange folk er jeg helt ok med Det visste jeg før jeg bestilte billetter. Det var de jeg reiste med som hadde såå lyst å til Nothing Hill på sånn marked. Greit å vite prisene før vi drar Anonymous poster hash: b63be...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #14 Del Skrevet 11. januar 2014 Notting Hill bør oppleves uansett. Det er ingen spesiell prisklasse. Hvordan er prisene i Karl Johan? Det er ikke noe svar. Du har Lindex og du har Høyer i samme gate. Det samme gjelder Oxford Street. Det er bare kjedebutikker, og du finner gensere til 5 pund og til 500 pund (du kan gå på Primark og Forever 21, eller du kan gå på Urban Outfitters designeravdeling). Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å forstå at en av verdens største handlegater har butikker i ulike prisklasser. Oxford Street er en gateadresse. Anonymous poster hash: b086b...eb2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #15 Del Skrevet 11. januar 2014 Dyrt eller ei, jeg synes Oxford Street var veldig slitsom å gå i. Masse folk, masse trafikk osv. Jeg likte meg mye bedre på shopping i Covent Garden. Var også på Westfield-senteret. Men det var salg når jeg var der, så det var kaos og rotete. Fant ikke mye der Bare på Monsoon. Anonymous poster hash: d5742...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #16 Del Skrevet 11. januar 2014 Takk for svar alle sammen Blir litt forvirra når noen sier det er dyrt og andre ikke. Jeg er bare ute etter helt vanlig klær. Har ikke tenkt til å handle i noen motebutikk akkurat. Jeg er ute etter noen nye gensere og en party kjole Kanskje noen pumps. At det er mange folk er jeg helt ok med Det visste jeg før jeg bestilte billetter. Det var de jeg reiste med som hadde såå lyst å til Nothing Hill på sånn marked. Greit å vite prisene før vi drar Anonymous poster hash: b63be...c0b Noen av butikkene i Oxford Street er dyre, andre veldig billige (Primark for eksempel). Fordelen med Oxford Street er at du har veldig mange forskjellige butikker på rekke og rad. Det som garantert er dyrere er å gå i gatene bak Oxford Street, særlig fra Oxford Circus og mot Marble Arch. Anonymous poster hash: 097d6...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 13. januar 2014 #17 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg er ikke noe glad i Oxford Street. Kom akkurat hjem fra London og vi rotet oss vel innom den gata en gang, og det var nok. Jeg handlet masse i Camden Market. Der har de masse rart av litt mer spesielle klær, men noen av selgerne er litt innpåslitne og prutinga ble merkelig for meg som nordmann. Hver gang jeg sa at jeg ikke var interessert i å kjøpe noe, sa de: "How much are you willing to pay?" også begynte prutedansen. Det er ikke spesielt billig i Camden Market heller da. Var i Manchster også på denne turen og det var MYE billigere der. En kåpe som kosta 120 pund i London, kostet 70 pund i Manchester. Akkurat samme kåpa. Så hvis man skal bruke litt penger på ting så kan det være lurt å se litt utenfor de store shoppingområdene i den største byen i landet, men når du først skal til London: Ta en tur innom Camden Market. Det er mye fint å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. januar 2014 #18 Del Skrevet 13. januar 2014 Dere har god råd som kan bruke 10-15000 kr bare på shopping. Var i London i høst og brukte bare et par tusen kroner...syns det var lite som fristet da og jeg er ikke spes glad i å shoppe i utlandet... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #19 Del Skrevet 16. januar 2014 Noen som anbelfaler kjeder/butikker i London for oss som må opp i de største størrelsene i klær? Anonymous poster hash: 5a4d7...65b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. januar 2014 #20 Del Skrevet 19. januar 2014 Noen som anbelfaler kjeder/butikker i London for oss som må opp i de største størrelsene i klær?Anonymous poster hash: 5a4d7...65b Primark og MS iallefall. Primark har klær opp til størrelse 48 (muligens 50). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå