marieee Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Hei. Jeg trener mye styrketrening, og prøver å få kontroll over kostholdet. Har lest at jeg trenger 2g protein pr. Kroppsvekt. Jeg veier 58 kilo. Stemmer dette? Jeg drikker proteinshake etter trening, og den inneholder 16,5g protein. Må jeg da drikke flere shakes iløpet av dagen? Kan noen hjelpe?
Gjest Solsmil Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Det er da ikke bare proteinshake som inneholder protein. Du kan spise proteinrik mat som kjøtt, fisk, kylling, egg, cottage cheese, kesam, ost, skyr osv
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Få i deg proteiner fra mat også. Kesam, skyr, laks, kylling, svinekjøtt, biff, melk, ost, egg osv... Dessuten så er 2g pr kroppsvekt ganske mye. 1,5 g tror jeg er nok Anonymous poster hash: ef51d...fcd
tamanda Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 2 gr protein pr kg kroppsvekt burde være riktig ja. Prøv å spis proteinholdig mat feks; kalkun, kylling, karbonadedeig, biff, linser, bønner, egg. Det holder nok å drikke en proteinshake til dagen etter trening og ellers spise bra
Gjest Summers Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Jeg drikker proteinshake etter trening, og den inneholder 16,5g protein. Må være en liten proteinshake? Samme hvor du får i deg proteinene fra, men du kan sikkert spare en del penger ved å bruke kyllingkjøttdeig.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #6 Skrevet 9. januar 2014 Må jeg da drikke flere shakes iløpet av dagen? Kan noen hjelpe? Det kommer ann på hva du spiser i løpet av en dag. Anonymous poster hash: c5b20...6a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå