AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Har en katt på 8 mnd, veterinæren mente for et par mnd siden at jeg kunne vente med å sterilisere henne mtp. alderen hennes og at hun ikke ville parre seg nå i mørketiden/vinteren da det ikke er naturlig for det. Er det noen som vet når hun bør steriliseres, for å være på den sikre siden? :-) Anonymous poster hash: 5cc75...00e
Gjest Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Ville absolutt sterilisert nå! Kattunger gis bort året rundt, så joda de parrer seg i mørket og kulda også.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 steriliser NÅ!! dette er noe du skulle gjort da hun var 6 mnd. Anonymous poster hash: 885a5...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Æææ, da skal jeg få gjort det så fort som mulig! Tenkte det var greit å vente når veterinæren anbefalte meg det Anonymous poster hash: 5cc75...00e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Æææ, da skal jeg få gjort det så fort som mulig! Tenkte det var greit å vente når veterinæren anbefalte meg det Anonymous poster hash: 5cc75...00e mange vetrinærer som fortsatt er overbevist om at katter må ha et kull først også. baaare tull ifølge smådyrspesialisten her jeg bor Anonymous poster hash: 885a5...5e2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Er det ja.. Takk for svar! Siste jeg vil er å bidra til den overfloden av hjemløse katter.. Anonymous poster hash: 5cc75...00e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Nå. Har hørt om jentekatter som har blitt kastrert da de var 4 mnd. Da viste nemlig vekta nok til at hun tålte narkosen.Anonymous poster hash: ce815...01a
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Nå. Har hørt om jentekatter som har blitt kastrert da de var 4 mnd. Da viste nemlig vekta nok til at hun tålte narkosen.Anonymous poster hash: ce815...01a ja det kan vel hende det å. å så kommer vel fruktbarheten ann på vekta å tror jeg. det er vel ikke noe eksakt tid de blir fruktbare på.
Barcelone Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Den veterinæren som steriliserte våre katter sa at de blir kjønnsmodne når de er 5 mnd. Før har jeg hørt at man skulle vente til de var et år, men vi har et søskenpar av hvert kjønn og hannkatten ble litt vel interessert i søstera si. Ringte da veterinæren og fikk time ganske fort.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Forskjell på hun og han, da jentepus har alt utviklet inni seg (livmor og eggstokker) mens man må vente på at steinene til gutten skal falle ned/ut. Derfor kan jentekatter kastreres tidligre.Anonymous poster hash: ce815...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå