AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Situasjonsbeskrivelse: Jeg trener jevnlig på treningssenter, styrke, tredemølle og litt forskjellige saltimer. Har hatt denne treningsmengden i ca et år nå, i gjennomsnitt 4 ganger i uka. I desember trente jeg ikke de siste tre ukene. I januar har jeg trent vanlig igjen, også en god del squats og utfall, med og uten vekter. Problemet er at jeg har fått så sykt vondt i lårene nå. Ikke støl, det kjennes mer som strekk, eller som om jeg har fått en "lårhøne" på framsiden av begge lår. Jeg var litt bedre tidligere i dag, og har trent en time med core styrke nå. Det var inkludert bare noen få utfall. Men nå er det vondere enn noensinne. Det brenner og verker i lårene, og jeg har seriøse problemer med å reise meg fra sittende stilling og å sette meg ned feks på wc. Noen som har noen ide om hva som skjer med meg? Jeg har hatt problemer på jobben de siste dagen også pga dette, jeg jobber i helsevesenet og reiser meg ofte opp og ned på huk osv, hvis det skal være så vondt som nå så tror jeg ikke at jeg kan greie å jobbe ordentlig. Anonymous poster hash: 27e76...0d5
Wiggins Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 Det kan høres ut som du har fått en såkalt muskelstrekk i begge låra. Når man trener er det alltids noen muskelfibre som ryker, men hvis en større sammenhengende bit med fibre ryker kalles det en strekk. Jeg fikk det en gang da jeg var 15 år, det gjorde så vondt at jeg knapt orka å gå rundt i huset. For å bli bra av en muskelstrekk trenger du noen rolige dager der du IKKE trener og ikke går ned på huk. Hvis det ikke skulle være det er det nok en betennelse av noe slag. Uansett er det ikke lurt av deg å trene før du finner ut av hva det er. Ta en tur til en fysioterapeut. Noen fysioterapeuter har avtale, da må du ha legehenvisning for å få time der. Min erfaring er at legen da først prøver å avgjøre hva problemet er, men en allmennlege kan ikke på langt nær så mye om muskler og ledd som en fysioterapeut eller kiropraktor. Jeg har opplevd å få en diagnose av legen, og så sier fysioterapeuten noe helt annet. Det viste seg at fysioterapeuten hadde rett.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 Tusen takk for svar. Jeg skal gjøre som du foreslår, ha rolige dager. Og så blir det en tur til legen hvis jeg ikke blir bra Anonymous poster hash: 27e76...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå