AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Hei! Jeg har innsett at jeg begynner å bli litt for tynn kanskje. Veier nå 50 kg og er 179 cm høy. Har alltid vært tynn, men nå som jeg er deprimert har jeg rast ned 5-6 kg i løpet av jula. Jeg skal begynne å trene igjen nå, og lurer på hva jeg bør spise i løpet av en dag? En vanlig mat dag for meg i det siste har sett sånn ut: En smoothie til frokost, kanskje et knekkebrød, en liten porsjon middag, og kanskje noe frukt til kvelds. Jeg har veldig høy forbrenning og kan vanligvis spise alt jeg vil av dritt uten å legge på meg. Før jeg ble deprimert var jeg i matvrak kategorien. Skal sies at jeg ikke har noe spiseforstyrrelse, jeg er bare utrolig matlei, har dårlig matlyst og er jeg veldig nedfor en dag så orker jeg ikke spise. Nå er jeg litt redd for at visst jeg blir syk eller noe har jeg ingenting å gå på. Så har dere noe mat tips? Anonymous poster hash: ac420...49d
happiest Skrevet 9. januar 2014 #2 Skrevet 9. januar 2014 Høres jo litt lite ut det du spiser. Kan jo prøve å komme med noen eksempler: Smoothie og knekkebrød til frokost er greit. Men kanskje litt lite for deg som vil opp i vekt? Kanskje du kan erstatte knekkebrød med skive og kanskje du kan hive oppi fløte (for eksempel) i smoothien i stedet for yoghurt? Mer fett i. Du kan jo også doble pålegget på skive/knekkebrød. Litt ekstra ost, to skinker osv. Og bruk smør Klarer du å spise mer middag enn en liten porsjon? Du kan jo bruke mer fete produkter. Feks fløte og rømme i sauser/dressinger osv. Til kvelds kan du jo spise det samme som før, eller prøve å spise en skive også. Virker som du kanskje ikke trenger så mye mat til hvert måltid for å bli mett? Kanskje du burde spise noen mellommåltid? Feks. vanlig yoghurt, litt musli med melk (kanskje helmelk) osv. Og siden du skal begynne og trene så bør du få i deg mer mat. Prøv å spis noe litt mer trening og spis etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå