Gå til innhold

Til dere som har sluttet på p-piller - treningseffekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har det blitt noen forbedring etter dere sluttet med p-piller?

Mener å ha hørt at effekten av treningen er 60% større. Dette er jo en del, så dere som trener og har sluttet og fortsatt å trent må vel ha merket en forbedring?

Anonymous poster hash: c19f3...2e0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger med litt her. Vet jo ikke om dette stemmer, men har også tenkt til å slutte med hormonprevensjon snart da jeg vet at iallefall jeg fikk økt sultfølelse å la på meg litt ekstra med pillene. Så det kan nok iallefall hjelpe meg til å gå ned litt ekstra i kombinasjon med sunt kosthold og trening.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke merket noe, men kan være det er andre her på forumet som har det. :)

Anonymous poster hash: 9bbe6...8fd
Skrevet

Bump :)

Skrevet

Hei!

Har det blitt noen forbedring etter dere sluttet med p-piller?

Mener å ha hørt at effekten av treningen er 60% større. Dette er jo en del, så dere som trener og har sluttet og fortsatt å trent må vel ha merket en forbedring?

Vel, jeg mista den vannvekta jeg fikk når jeg gikk på pilla.

Men jeg ble mer oppegående og litt mer energi :) De pillene tukler med hormonene dine, så du kan bli ganske trøtt/sliten/deprimert osv..

Når jeg gikk på Mercilon var jeg deppa stort sett hele tida, var legen min som anbefalte meg å bytte :-) Fikk Cerazette, den funka mye bedre. Men har slutta helt nå siden jeg er singel :P

Tror det kommer veldig an på hvilken pille man går på.. Men jeg føler meg bedre uten i alle fall! Nesten aldri trøtt i trynet lengre og har lyst til å trene hele tida :)

Skrevet

Det er nok bare en myte.

Jeg trente mye før jeg sluttet på pillen, og like mye etterpå. Merket ingen forskjell i det hele tatt.

Skrevet

Eneste forskjell jeg har merket de periodene jeg ikke har gått på det, er at jeg har mistet litt vannvekt. Uansett gleder jeg meg til å slutte på de i august, for så å aldri gå på det igjen! :)

Skrevet

Eneste forskjell jeg har merket de periodene jeg ikke har gått på det, er at jeg har mistet litt vannvekt. Uansett gleder jeg meg til å slutte på de i august, for så å aldri gå på det igjen! :)

Hvorfor vente til august? :)

Anonymous poster hash: 00bc5...d52

Skrevet

Hvorfor vente til august? :)

Anonymous poster hash: 00bc5...d52

Fordi hvis jeg blir gravid nå så får jeg hverken penger fra lånekassen eller permisjonspenger fra NAV i permisjonen. Må vente til slutten av august med å kaste p-pillene slik at jeg blir gravid tidligst i september/oktober tidligst. :) Altså slik at jeg er ferdig med utdanning og i jobb.

• Liker 1
Skrevet

Kommer det kanskje litt an på hvilket merke man brukte? Fordi f.eks. Diane skal jo senke testosteronnivået, så det kan jo ha noe å si for treningseffekt? Men Diane er jo også for dem som har for høyt testosteronnivå i utgangspunktet.

Jeg trener nesten aldri, så jeg har ikke fått testet det, men jeg føler meg uansett mye bedre uten p-pillene.

Anonymous poster hash: 9531d...799
Skrevet

Jeg har aldri skrevet noe her før, men måtte bare svare på denne!

Dette er sikkert forskjellig fra person til person, også i forhold til hvor lenge du har gått på p-pillen, hvilket merke du bruker osv.

Men! Jeg merket stor forskjell etter å ha sluttet på p-piller. Jeg blir ikke like støl som tidligere og har bedre progresjon. Det beste er at når jeg trener mindre (eksamenstid f.eks) forfaller jeg ikke like fort som før (noe som også hjelper på motivasjonen). Har hørt at p-piller kan øke kortisolnivået(?) som ikke burde være for høyt, spesielt hvis man trener styrke. Jeg er ingen ekspert på dette området altså, dette er bare min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...