AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #1 Skrevet 8. januar 2014 Saken er den at jeg har belastningsskade, og får verken løpe eller gå på spinning. Dette vill vare en periode, og jeg har et behov for å trene i denne perioden. Hvilke treningsformer vill dere anbefale? Foruten om styrke på overkroppen, har jeg også vurdert yoga. Men synes det er ganske flaut å gå på yoga som gutt. Gutt 19Anonymous poster hash: 1943b...f43
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #2 Skrevet 8. januar 2014 du får mye oppmerksomhet om du går på yoga hvertfall jeg som jente ville sett litt ekstra på en som driver med yoga. hva er det du ikke kan belaste da? Anonymous poster hash: 096e7...47a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #3 Skrevet 8. januar 2014 du får mye oppmerksomhet om du går på yoga hvertfall jeg som jente ville sett litt ekstra på en som driver med yoga. hva er det du ikke kan belaste da? Anonymous poster hash: 096e7...47a Kanskje jeg skal prøve det allikevel da, hehe! Skal belaste leggmusklaturen minst mulig.Anonymous poster hash: 1943b...f43
Wiggins Skrevet 8. januar 2014 #4 Skrevet 8. januar 2014 Vannjogging? Du får på deg en flytevest slik at du ikke trenger å lage oppdrift selv, så kan du jogge i vei. En del treningsstudioer har tredemøller der du bruker armene og ikke beina. Det er ingen skam å gå på yoga, det er en god treningsform, selv om du dog ikke får den store utholdenhetseffekten av det.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Yoga kan være tungt for knær. Man står mye i lave posisjoner med bøyde knær. Om det er knær du har problem med vel og merke. Men så lenge du er obs og har kontroll, så skal det gå bra. Det er ofte menn på yogaklasser (i hvert fall på yogasenterene i Oslo), men hovedvekten er jo helt klart damer. Og vi blir alltid glad for å få med menn. Man trener utholdenhet i yoga Man kan bygge opp kondis ved bare å trene yoga, pga fokus på pust. Det begynner å bli ganske gøy når man begynner med håndstående og scorpion ol. Da får an virkelig utfodra seg selv. Anonymous poster hash: fc987...e96
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #6 Skrevet 8. januar 2014 Problemet er leggmusklaturen. Hvordan er dette med tanke på yoga? Anonymous poster hash: 1943b...f43
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Tror det skal gå greit. Får du problemer med enkelte positurer, så får du tilbud om å gjøre andre positurer. Bare si ifra til instruktør før timen. Anonymous poster hash: fc987...e96
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Hva med styrketrening? Roing og svømming er også kjekt. Anonymous poster hash: 74077...4ad
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 Pass deg med yoga, det er deilig og sunt men kan også ødelegge kroppen din totalt. Ikke press deg for mye. Men det er jo selvfølgelig svømming du burde trene. Absolutt det sunneste for kroppen, du får brukt musklene uten risiko for belastningsskade. Anonymous poster hash: 060cd...6f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå