Gå til innhold

Venninne vil ta selvmord - ringe legen hennes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten til en venninne av meg har fortalt at venninnen min har tenkt på å ta selvmord. Vi er ikke så veldig gode venninner, så jeg føler det vil bli litt kunstig å ta det opp med henne selv. Tror også hun vil føle seg mer vel med kjæresten enn meg.

Kjæresten hennes kjenner ikke så mange av hennes venninner, men han har betrodd seg til meg noen ganger. Tror han føler at jeg er lett å snakke med.

Lurer derfor på om det er ok å sende en mld til han om hvordan det går etter samtalen? Og hva vi/han evt. kan hjelpe henne med? Tenkte i første omgang at vi/han kan sende en brev/ringe legen hennes for å fortelle. Og så oppfordre henne til å gå til legen for å få videre hjelp (kanskje sammen med kjæresten). For ansvaret kan ikke lenger ligge på han eller andre som ikke er fagpersonell.

Hva synes dere?

(har skrevet noe lignende her før for noen dager siden, hvis noen synes det høres kjent ut)

Anonymous poster hash: c2dac...f56
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal snakke med folk mer erfaring, så ring/mail og spør hva de anbefaler:

Mental Helses hjelpetelefon 116 123 eller http://www.sidetmedord.no/Om-Sidetmedord.no som drives av Mental Helse. De har veiledningstjeneste der fast ansatte svarer på anonyme meldinger innen 48 timer.

Anonymous poster hash: eea2e...d30
  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er skikkelig råttent av henne å fortelle kjæresten at hun planlegger selvmord.

Dette burde hun flydd til legen med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er skikkelig råttent av henne å fortelle kjæresten at hun planlegger selvmord.

Dette burde hun flydd til legen med.

Råttent? Kjæresten er hennes nærmeste. Pleier ikke du å dele ting med dine nærmeste, som du ikke klarer å fortelle andre?

Anonymous poster hash: c2dac...f56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...